امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی قائم مقام شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت

کاهش عوارض همگام با نیاز مردمی

کاهش عوارض همگام با نیاز مردمی
قائم مقام شهردار نجف آباد گفت: با وجود تورم قابل توجه در بخش های مختلف، به دنبال پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر نجف آباد، تا پایان آبان ماه سال جاری، تمامی پرونده های مسکونی، تجاری و کارگاهی شامل ۳۵درصدی کاهش عوارض می شوند.


محمد مغزی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری از غیر قابل تمدید بودن این مهلت گفت و اضافه کرد: در طرح قبلی که تا پایان تیرماه اجرا شد، سقف تخفیف ها به میزان ۴۰درصد تعیین شده بود و در ماه های پایانی سال نیز به احتمال زیاد این میزان به مرز ۲۵درصد می رسد.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری چنین تسهیلاتی را اقدامی کم نظیر در سطح شهرداری های کشور خواند و اضافه کرد: در ماه های پایانی سال، فرصت شهروندان برای تکمیل پرونده ها و استفاده از تخفیف های ارائه شده، محدود است و توصیه ما این است که از فرصت طلایی تعیین شده، بهترین استفاده ممکن را ببرند.

رشد ۵برابری بودجه عمرانی در مقایسه با هزینه های جاری
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری، بخش دیگری از سخنان خود را به مقایسه هزینه های جاری و عمرانی اختصاص داد و بیان داشت: طی سال ۹۶ مجموع هزینه های جاری شهرداری در مقایسه با سال قبل از آن حدود شش درصد رشد داشته و این در حالی بود که بودجه عمرانی ما با رشد بیش از ۳۰ درصدی، هفتاد و دو درصد از کل بودجه شهرداری را به خود اختصاص داد.
محمد مغزی روال معمولی شهرداری ها را اختصاص 60درصد بودجه به امور جاری و چهل درصد به فعالیت عمرانی خواند و ادامه داد: در سال ۹۴، سی و دو درصد بودجه شهرداری در بخش جاری و ۶۸درصد عمرانی بود که این نسبت در سال نود و شش با مجموع بودجه 115 میلیارد تومان به ۲۸درصد جاری و ۷۲درصد عمرانی تغییر پیدا کرد.
مغزی از صرفه جویی قابل توجه در هزینه های جاری و مدیریت شبانه روزی به همراه تلاش تمامی پرسنل خانواده بزرگ شهرداری به عنوان عوامل اصلی رسیدن به چنین موفقیتی نام برد و اظهار داشت: طی سال گذشته درآمدهای محلی شهرداری بیش از ۲۴ درصد و درآمدهای استانی و ملی آن ۲۰درصد رشد داشته و در مجموع نیز درآمد کل شهرداری در حدود بیست و سه درصد رشد را نشان می دهد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.