امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
سهراب بیگدلی معاون خدمات شهری شهرداری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

شکوفایی فضای سبز در پاییز

شکوفایی فضای سبز در پاییز
معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد گفت: به منظور زیباسازی هر چه بیشتر فضای سبز شهری در ایام نوروز، کاشت گونه های خاصی از گل همچون بنفشه از هم اکنون شروع شده و در همین راستا نزدیک به 1800گلدان کاشت بنفشه در محدوده گلزار شهدا داشته ایم.


سهراب بیگدلی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری زمان مناسب کاشت بنفشه را الآن دانست و اضافه کرد: بنفشه باید قبل از یخ و یخبندان کاشته شود تا فرصت کافی برای استحکام و توسعه ریشه و در نتیجه رسیدن به حداکثر گلدهی در ایام عید نوروز را داشته باشد.
بیگدلی ادامه داد: نزدیک به 5600گل داودی موجود در گلراز شهدا نیز که بعضا دارای گل نیز بودند، به فضای سبز محدوده پروژه ساماندهی قنات شیربچه در خیابان شریعتی منتقل شده و در نقاط مختلف کاشته شدند. همزمان نیز خاک باغچه های این محدوده که چندین سال از آخرین تعویض آن ها می گذشت، تقویت شد.


معاون شهردار نجف آباد اظهار داشت: داودی گیاهی است چند ساله که در این جابه جایی مشکل خاصی برایش به وجود نیامده و در فصول مختلف سال با سبزی برگ ها و رنگ زیبای گل هایش زینت بخش فضای سبز این بخش از خیابان شریعتی خواهد بود.

اجرای کمربند سبز در شهرک آزادگان
بیگدلی در ادامه از اجرای اولین فاز کمربند سبز شهرک آزادگان حدفاصل کمربندی شمالی شهر تا این مجموعه مسکونی در سال گذشته خبر داد و گفت: طی این کار دهها گل رز که دارای مقاومت بالا به کم آبی و آفات هستند در این محدوده کاشته شدند تا ضمن افزایش زیبایی محیط، امکان استفاده شهروندان از گل های آن ها نیز فراهم باشد.


معاون خدمات شهری شهرداری نجف آباد ادامه داد: در حال حاضر نیز کار گودبرداری فازهای دوم و سوم احیاء فضای سبز این محدوده انجام شده و طی هفته های آینده گونه هایی مانند توت و خرزهره در این قسمت کاشته خواهند شد.
بیگدلی اذعان داشت: مجموعه اقدامات مورد نیاز برای زیباسازی محیط شهر در ایام نوروز از حالا شروع شده که از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می توان به شروع عملیات هرس درختان، تکمیل زیرساخت های آبیاری قطره ای و بهسازی فضای سبز میادین و پارک ها اشاره کرد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.