امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

برگزاری سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی نجف آباد

همزمان با روز ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در محل دفتر امام جمعه نجف آباد و با حضور اکثریت اعضاء به منظور بررسی آینده نجف آباد و تحکیم پیوند منطقه ای و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد .
 به گزارش روابط عمومی سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نجف آباد در سال ۹۸ با حضور حجت الاسلام و المسلمین معتمدی کارشناس شورای فرهنگ عمومی استان و مشاور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در دفتر امام جمعه ی نجف آباد تشکیل شد .

در ابتدای جلسه پس از تلاوت قرآن ،حجت الاسلام والمسلمین حسناتی امام جمعه ورییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نجف آباد ضمن خیر مقدم به حاضرین ،  با اشاره به اینکه در صدر اسلام مسلمانان آرزو می کردند که ای کاش ماجزء امت آخر زمان که زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عجل الله تعالی) هستند ؛ بودیم گفت : شورای فرهنگ عمومی جایگاه بالایی دارد و این نشست ها برای مشورت ، همراهی ، همفکری و  تصمیم گیری های کلی برای یک روند عمومی است .
حسناتی با ارائه گزارش شورای فرهنگ عمومی افزود : شورای فرهنگ عمومی شهرستان در این سالها روند خوبی داشته و با  برنامه هایی که شورا داشته کارگروه ها و مجموعه هایی ایجاد و ماندگار شده است .
وی  با اشاره به ایجاد کانون معارف در محل حوزه علمیه شهرستان در راستای پاسخگویی به بحث شبهات اظهار داشت : نشست هایی در رابطه با رصد امو رفرهنگی و آسیب هایی که وجود دارد در این شورا تشکیل شده است .
در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  و دبیرشورای فرهنگ عمومی ضمن قدر شناسی از حضور اعضاء در خصوص دستور کارجلسه مطالبی را عنوان نمود .
لوح موسوی با ارائه گزارش بحث پیگیری نگارش تقویم فرهنگی و بحث پایتختی کتاب نجف آباد بیانیه گام دوم انقلاب را قرائت نمود.
کارشناس شورای فرهنگ عمومی استان نیز با قرائت دعای تعجیل در فرج امام زمان در سخنان کوتاهی با اشاره به نامگذاری  ۱۴ آبان روز شورای فرهنگ عمومی اظهار امیدواری کرد که این جلسات باعث ارتقا سطح فرهنگ عمومی جامعه شود .
 حجت الاسلام و المسلمین معتمدی شورای فرهنگ عمومی شهرستان نجف آباد را  بسیار تاثیر گذار و دارای عمق دانست و اظهار کرد که شورای فرهنگ عمومی دراین شهر جایگاه خوبی داشته و توانسته در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و تعامل در حوزه فرهنگ عمومی قدم های موثری بردارد و مصوبات و نتایج خوبی داشته باشد .
معتمدی گفت : شورای فرهنگ عمومی با روح مردم و آداب زندگی مردم در آمیخته  و با سبک زندگی مردم و تغییراتی که به خاطر مسایل مختلف درزمان های متفاوت  باید ایجاد شود سروکار دارد .
وی نقش خانواده و مسجد و نهادهای اجتماعی را بسیار مهم و  تاثیر گذار دانست و افزود باید تلاش شود که ضعف ها و کاستی ها شناسایی و در راستای رفع آن برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد
مجتبی راعی فرماندار ونایب رییس شورای فرهنگ عمومی هم در این جلسه از کارکرد های موثر شورای فرهنگ عمومی یاد کرد و بر استفاده از ظرفیتها و جلسات شورای اداری تاکید کرد .

در ادامه جلسه سایر اعضاءبه بحث وتبادل نظر پیرامون موضوعات جلسه پرداختند و در پایان برنامه از امام جمعه ، فرماندار و شهردار نجف آباد( بدلیل حضور در جلسه شهرداران ریاست شورای اسلامی شهر لوح ایشان را دریافت نمودند) با اهدای لوح سپاس و هدیه فرهنگی به پاس همکاری در اجرای طرح گذر فرهنگ و هنر قدردانی شد .  

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.