امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد؛

لزوم ورود خیرین به منظور آموزش دانش آموزان بی بضاعت در بستر فضای مجازی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد در اولین روز از آبان ماه ۱۳۹۹ ، پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش نجف آباد با محوریت بررسی مشکلات و شناسایی راهبردهای لازم جهت حمایت از دانش آموزان کم بضاعت، گزارش وضعیت قبول شدگان در کنکور سراسری و پروژهای در دست اقدام با حضور هاشمی معاون فرماندار، حجت الاسلام و المسلمین حسناتی امام جمعه شهرستان، مدیر، معاونین و کارشناسان آموزش و پرورش، شهردار، اعضاء شورای شهر، معاون شبکه بهداشت و نمایندگان مدیران و اولیا سه دوره تحصیلی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کرمی کارشناس آموزش ابتدایی به ارائه آمار دانش آموزان ابتدایی در نحوه دسترسی به امکانات آموزش مجازی پرداخت. وی اذعان کرد با توجه به آمار واصله از مدارس، از مجموع ۳۲۸۸۳ نفر دانش آموز مقطع ابتدایی شهرستان ۱۷۳۴ نفر از دسترسی به آموزش مجازی به دلیل فقدان تجهیزات کمک آموزشی مثل موبایل و تبلت محروم می باشند به گونه ای که ۵۷۸ تن از آنان حتی تلویزیون دیجیتال برای دسترسی به شبکه آموزش هم ندارند.

در ادامه موسوی زاده مدیر آموزش و پرورش  شهرستان اظهار داشت: در جلسات مختلف مکرراً تأکید کرده‌ایم که باید مبادی بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل را مسدود کرد و این روزها با توجه به مجازی بودن بخشی زیادی از محتوای آموزشی، تامین نیاز به ابزارهای الکترونیکی در خانواده ها به یک دغدغه تبدیل شده است.

موسوی زاده با اشاره به نقش مؤثر خیرین تصریح کرد: ورود خیرین به موضوع تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آموزش در فضای مجازی ضروری است و درخواست ما از مجموعه خیرین تهیه تجهیزات الکترونیک مانند تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت و خانواده های مناطق محروم است تا فرزندان آنها نیز بتوانند بر پایه عدالت محوری از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند.

مدیر آموزش و پرورش در ادامه خبر از کسب ۱۰۳ رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سراسری و همچنین نائل گشتن به رتبه ۳۱ کشوری در بین ۷۵۰ منطقه داد و نقش آفرینی معلمان تلاشگر شهرستان را در این موفقیت موثر دانست.
وی در ادامه از بازنشسته شدن ۶۵۰ معلم با سابقه در سال آینده به عنوان بزرگترین دغدغه آموزشی یاد کرد و این کمبود را در برخی پست های تاثیر گذار از جمله مشاورین تحصیلی که از ظرفیت ۷۰ نفری تنها ۲۰ مشاور تخصصی در شهرستان وجود دارد تهدید کننده خواند.

مراسم تجلیل از رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری

گفتنی است در پایان این جلسه با حضور تمامی اعضاء مراسم تجلیل از رتبه های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری ۹۹ در فضای باز مجموعه اداری آموزش و  پرورش نجف آباد و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام حسناتی امام جمعه شهرستان اظهار کرد: کسب رتبه‌های برتر کنکور در شرایط سختی که مردم و خانواده‌ها درگیر ویروس کرونا هستند و افزایش رتبه های زیر هزار از ۷۱ به ۱۰۳ نفر نسبت به سال گذشته، گویای همت و فعالیت دانش‌آموزان، حمایت خانواده ها و زمینه‌سازی لازم توسط مدیران و مسئولین آموزش و پرورش و معلمان دلسوز است.

در پایان با اهداء تقدیرنامه و جوایزی از رتبه های برتر کنکور سراسری ۹۹  به همراه مدیران مدارس مربوطه تجلیل به عمل آمد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.