امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

اولین شهید نجف‌آباد در دفاع‌مقدس

بر طبق مشخصات درج شده از شهدای نجف‌آباد، اولین شهید شهرستان در طول دفاع‌مقدس، شهید احمد فرزاد (زینلی) از افسران ارتش عضو لشکر92زرهی اهواز است که 31شهریور59، هم‌زمان با اولین روز شروع رسمی جنگ، به شهادت می‌رسد.
شهید فرزاد، سال 1350 وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد و بعد از فارغ‌التحصیلی، در لشکر زرهی 92 خوزستان مشغول به کار شد.

در آستانه انقلاب، شهید فرزاد به دلیل مبارزات انقلابی اش توسط ضداطلاعات ارتش دستگیر و به اعدام محکوم شد ولی در روز 22بهمن، همزمان با پیروزی انقلاب از زندان فراری داده شد.

این افسر شجاع، پس از پیروزی انقلاب به عنوان فرمانده گردان 293 لشکر92 منصوب و در دشت آزادگان مشغول خدمت شد. در آستانه شروع جنگ، شهید فرزاد و تعداد دیگری از افسران ارتشی حاضر در منطقه، بارها خطر آماده شدن نیروهای عراقی را هشدار دادند. در نهایت و طی اولین روزهای شروع جنگ، شهید احمد فرزاد که تنها چند ماه از تولد فرزندش گذشته بود، به شهادت رسید و پیکرش برای همیشه در منطقه جاودانه شد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(3 امتیاز , میانگین: 3.7 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.