امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مسؤول فناوری اطلاعات دانشگاه اصفهان خبر داد

راه‌اندازی سامانه الکترونیکی پرونده‌های سلامت در استان اصفهان

مسؤول فناوری اطلاعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سامانه الکترونیکی شدن پرونده‌های سلامت تا پایان شهریورماه در کلیه مراکز بهداشتی درمانی استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود.



عاطفه حدادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص الکترونیکی شدن پرونده‌های سلامت در استان اصفهان، اظهار کرد: این طرح سامانه‌ای است که کلیه خدمات در حال ارائه در حوزه سلامت بهداشتی درمانی در این سامانه به‌ صورت الکترونیکی ثبت می‌شود.

وی افزود: با ایجاد این سامانه کلیه پرونده‌های کاغذی جمع می‌شوند و کلیه اقدامات هر فردی که به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می‌کند در این سامانه ثبت و نگهداری می‌شود و در هر زمانی قابل‌دسترسی است که این سامانه بسیاری از مشکلات پرونده‌ای را در حوزه بهداشت و درمان برطرف خواهد کرد.

مسؤول فناوری اطلاعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: قبل از اجرای این طرح اطلاعات یک فرد روی کاغذ بود که در حال حاضر با به‌کارگیری این سامانه در سراسر استان هزینه‌های کاغذی جمع می‌شوند و مشکلات دیگری اعم از ضربه زدن به محیط‌زیست و دور ریختن این کاغذها برای همیشه به کنار خواهند رفت.

وی تأکید کرد: با توجه به الکترونیکی شدن پرونده‌های بهداشتی درمانی همه اطلاعات و داده‌ها با فشردن چند دکمه کلیه اطلاعات مورد نیاز برای برنامه‌ریزی‌های آینده به دست می‌آیند.

حدادپور خاطر نشان کرد: کلیه مزایایی که در حوزه فناوری اطلاعات همه سازمان‌ها مطرح است برای ارتقای کیفیت کار و کاهش هزینه‌ها است که با الکترونیکی شدن این کارها در هر سازمانی سرعت و دقت در انجام یک اقدام بسیار افزایش پیدا می‌کند.

وی در خصوص زمان اجرای این طرح در کل استان اصفهان بیان کرد: سامانه الکترونیکی شدن پرونده‌های سلامت تا پایان شهریور ماه در کلیه مراکز بهداشتی درمانی استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود که یقیناً این سامانه در کلیه مراکز بهداشتی درمانی به بهبود کیفیت کار آن مراکز کمک بسیاری خواهد کرد.

مسؤول فناوری اطلاعات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: همزمان با راه‌اندازی این سامانه در استان اصفهان، در اکثر استان‌های کشور شروع‌ شده که برخی از آن‌ها در مرحله آموزش و بعضی از آن‌ها در مرحله راه‌اندازی هستند و این طرح از طرف وزارت بهداشت به همه استان‌ها ابلاغ‌شده که در کلیه استان‌ها به‌ زودی اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: در استان اصفهان این سامانه در حال راه‌اندازی است که در حال حاضر استان اصفهان در مرحله آموزش این طرح قرار دارد و اولین شهرستانی که آموزش کار با این سامانه در آن برگزار شد، شهرستان نجف‌آباد است.

حدادپور در رابطه با شهرستان نجف‌آباد گفت: با توجه به این‌ که شهرستان نجف‌آباد مجهز به زیرساخت‌های ارتباطی باکیفیت بود، این آموزش‌ها اول از شهرستان نجف‌آباد شروع شد چراکه بهترین شرایط فناوری اطلاعات در استان اصفهان را شهرستان نجف‌آباد داشته است و به‌ زودی این آموزش‌ها در همه شهرستان‌ها آغاز خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: همزمان با آموزش کار با سامانه پرونده‌های الکترونیکی سلامت برای کارکنان مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان نجف‌آباد، زیرساخت و آماده‌سازی آموزش این سامانه در کلیه شهرستان‌های استان اصفهان آغاز شده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.