امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

گذرهای فرهنگ و هنر راهی برای رونق گردشگری در شهرها است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف آباد گفت: گذرهای فرهنگ و هنر راهی برای این است که شهرها هویت شهری خود را از طریق تابلو و آدرس فرهنگ و هنر پیدا نمایند و این راهی برای رونق گردشگری است.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «سید عباس صالحی» امروز( دوشنبه، ۴ شهریور) در آیین افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف آباد با گرامیداشت هفته دولت گفت: نجف آباد برای همه ما شهرستانی خاطره انگیز بوده و مردم این شهرستان با هنر و دانش عجین هستند، شهروندان این شهر در یک حس جمعی غرق و قرین هستند به طوری که در ایام دفاع مقدس ۲۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و این شهر برای هر شهروند مسلمان ایرانی شهری غروربرانگیز است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد عدالت فرهنگی را شعار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم دانست و تصریح کرد: در حوزه فرهنگی لازم است آمایش عادلانه را جدی بگیریم که با این رویکرد سفرهای برنامه‌ای خود را به ۱۳ استان کشور انجام دادیم و در آنها تصمیمات و برنامه‌های مختلفی صورت گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تلاش کردیم گام‌های مطلوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان‌ها برداریم که در این راستا ۱۶ هزار و ۵۵۲ فعالیت فرهنگی در استان‌ها اجرا شده است.

 

صالحی با بیان اینکه پروژه‌هایی مانند شبکه شهرهای خلاق و گذر فرهنگ و هنر با شعار «ایران فقط تهران نیست» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنظیم و اجرا شده است، افزود: گذرهای فرهنگ و هنر با هدف کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر درون زا و معطوف به نتیجه اجرا شده تا معیشت هنرمندان تنها از یک مسیر گلخانه‌ای تحقق پیدا نکند همچنین این گذرها راهی مناسب برای نمایش مطلوب آثار فرهنگی هنری است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: گذرهای فرهنگ و هنر راهی برای این است که شهرها هویت شهری خود را از طریق تابلو و آدرس فرهنگ و هنر پیدا نمایند و این راهی برای رونق گردشگری است.

 

وی همچنین در جریان حضور در نجف آباد، با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای نجف آباد ادای احترام نمود و از کتابخانه اندیشه شهر جوزدان شهرستان بازدید کرد.

 

خاطرنشان می‌شود، آیین افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف آباد با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، علی غیاثی مدیرکل امور هماهنگی استان‌های وزارت، امین عارف نیا مدیرعامل موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر انجام شد./


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.