امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

لوگو برند "نجف آباد؛ باغ شهر صفوی" / لوگوموشن

شهرداری نجف آباد با مشاوره متخصقان حوزه برندینگ شهری و با انجام مطالعات گسترده،  عنوان "باغ شهر صفوی" را به عنوان شعار اصلی برای طرح برندینگ گردشگری نجف آباد انتخاب نموده است که این عنوان اشاره به بنا شدن نجف آباد در حدود سال ۱۰۲۲ ه.ق، همزمان با حاکمیت شاه عباس اول صفوی و به تدبیر شیخ بهایی و احاطه این شهر توسط باغ های حاصلخیز است.

خوشنویسی صفوی با درخشش اساتیدی چون میرعماد و علیرضا عباسی علاوه بر کتابت، در پیشه هایی چون کاشی کاری، مهرسازی، حکاکی و.. به کار می رفت.

در این دوره خطوط ششگانه همچنان رواجی چشمگیر داشته ولی دو خط تعلیق و نستعلیق کاربرد افزون تری داشته و در تزیینات کاشی بناها حضوری پر رنگ داشته است.
از این رو در طراحی و پیشنهاد این لوگو برند با زمینه سه رنگ موجود در کاشیکاری های صفوی،  عبارت "نجف آباد"  با استفاده از رسم الخط میرعماد نگاشته شده، کادر به کار رفته همچنین از فرم کتیبه های خوشنویسی و کاشیکاری صفوی و برای نقش متن زمینه آن نیز از نقوش اسلیمی ترکیبی با خط بهره برده شده است.

لینک آپارات :https://www.aparat.com/najafabadm



این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 1.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.