امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شهردار نجف آباد گفت: خط ریلی که از 7 شهر عبور می‌کند می‌تواند بسیار از ترافیک مبادی ورودی به اصفهان بکاهد.

اتصال ریلی 7 شهر با بهره‌برداری از قطار حومه‌ای نجف آباد_اصفهان+ فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، مسعود منتظری در مراسم امضای موافقت‌نامه قطار حومه ای اصفهان-نجف آباد با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرح گفت: این طرح در سفر وزیر راه و شهرسازی به نجف آباد پیشنهاد شد و با دید بازی که دکتر آخوندی دارد با این پیشنهاد موافقت کرد.

وی با بیان اینکه پس از آن با پیگیری‌هایی که از سوی مسئولان استانی با وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت ، موفق به تنظیم این موافقتنامه شدیم ، گفت : این قطار سه شهرستان پرجمعیت نجف‌آباد، خمینی‌شهر و اصفهان را به هم متصل می‌کند.

وی ادامه داد: در این پروژه‌ها شهرداری‌‌های 7 شهر اقداماتی از جمله آزادسازی تملک و دارایی‌های حاشیه راه و حریم را پیگیری می‌کنند و برای زیرساخت پروژه نیز اقدام خواهند کرد.

منتظری یادآور شد: مراحل بعدی این پروژه قرار است با همکاری بخش خصوصی اجرایی شود و در همین پروژه نیز با همکاری که با بخش خصوصی داشتیم قرار شده است کار زیرساخت و ابنیه ایستگاهی برعهده آن‌ها باشد و در ازای آن برای بخش خصوصی امتیازاتی مثل استفاده از فضای تجاری ایستگاه‌ها در نظر گرفته شود.

شهردار نجف‌آباد مشارکت با وزارت راه و شهرسازی را یک فرصت برای شهرداری‌های سراسر کشور دانست و گفت: در نشست عمومی مدیران شهری به این مطلب اشاره کردم و اعتقاد دارم با نگاهی که در وزارت راه و شهرسازی وجود دارد کلانشهرهای بزرگ می‌توانند بسیاری از مشکلات حمل و نقلی خود را برطرف کند.

وی یادآور شد: احداث خط قطار حومه‌ای اصفهان-نجف آباد به طول30 کیلومتر با اعتبار 1200 میلیارد تومان اجرا می‌شود که در صورت تأمین منابع از سوی شرکت راه‌آهن و شهرداری‌ها، 3 ساله به بهره‌برداری می‌رسد. طبق پیش‌بینی‌ها در سال اول بهره‌برداری این پروژه 60 هزار مسافر از طریق این خط‌ آهن جابه‌جا خواهند شد.

 Watch video!


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.