امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد،خطیب جمعه نجف آباد:

خطیب جمعه نجف آباد: غدیر، صحنه معرفی قابلترین انسان برای اجرای عدالت جهانی بود

خطیب جمعه نجف آباد:
غدیر، صحنه معرفی قابلترین انسان برای اجرای عدالت جهانی بود
حجت الاسلام حسناتی در آستانه عید غدیر خم درباره فلسفه این روز بزرگ، گفت: حضرت علی(ع) تداوم وحی، مفسر قرآن، پیاده کننده دستورات و احکام الهی است و امیرمؤمنان(ع) به خاطر قابلیت هایش در غدیر معرفی شد، تنها کسی که قابلیت پیاده کردن عدالت در کل جامعه را داشت.
 

 حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، با تبریک سالروز میلاد امام هادی(ع) و عید غدیر خم، گفت: امامت و زعامت جامعه اسلامی تنها باید در اختیار امام معصوم قرار گیرد، و این مهمترین مطلبی بود که پیامبر(ص) در غدیرخم ابلاغ کردند.

وی با اشاره به سیره امام هادی(ع) در زمان امامتش، افزود: این امام همام همچون دیگر ائمه در سخت ترین شرایط امامت کردند و پیگیری برای زمینه سازی اجرای امامت شیعه و آماده سازی جامعه اسلامی برای دوران غیبت و ایجاد شبکه وکلا در دوران خفقان عباسیان، از مهمترین اقدامات امام هادی(ع) بود.

غدیر، تنها بیان یک تاریخ نیست، بلکه در کل زندگی بشری ساری و جاری است

حجت الاسلام حسناتی درباره فلسفه غدیرخم و فضیلت این روز بیان داشت: غدیر خم صحنه معرفی عظمت مقام حضرت علی(ع) و یا انتصاب مقام جدیدی به حضرت نبود، بلکه عظمت غدیر به وجود امیرالمؤمنین است و حضرت به خاطر قابلیت ها و صفات با عظمتی که پیامبر خدا(ص) در خطبه غدیریه به 132 مورد آن اشاره کرده اند، شایسته مقام ولایت بودند.

وی درباره عظمت این روز نیز بیان کرد: به فرموه امام صادق(ع)، غدیر، بزرگترین عید مسلمانان است و بزرگترین نعمتی که به بشر داده شده است و علی تداوم وحی، مفسر قرآن، پیاده کننده دستورات و احکام الهی است و امیرالمؤمنین به خاطر قابلیت هایش در غدیر معرفی شد، تنها کسی که قابلیت پیاده کردن عدالت در کل جامعه را داشت.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه تصریح کرد: غدیر تنها بیان یک تاریخ نیست، بلکه در کل تاریخ بشری ساری و جاری است و تداوم غدیر، عاشورا و تداوم عاشورا، انتظار فرج است که پیامبر اکرم(ص) چندین بار در خطبه غدیریه به آن اشاره کردند.   

غربت خطبه غدیر در بین شیعه

وی با تأکید بر حفظ برخی سنت های فراموش شده هم چون بیان خطبه غدیر افزود: یکی از دستوراتی که پیامبر اکرم در خطبه غدیر به آن امر کرده اند، رساندن پیام غدیر از نسلی به نسل دیگر تا قیامت است که پدران برای فرزندان خود بگویند که متاسفانه در قدیم حتی اهتمام به حفظ این خطبه بود ولی امروز بسیار در بین ما غریب شده است.

مهمترین دستاورد 8سال دفاع مقدس، امنیت، استقلال، و عظمت ایران است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه خطبه ها با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس نیز بیان داشت: 8 سال جنگ تحمیلی، نامردترین وضعیتی بود که در آن دوران از داخل و خارج دشمنان برای این ملت به وجود آوردند و این امت در کنار یک رهبر الهی ایستادگی کرد و یک تاریخ زرین و باشکوه را رقم زد و این درس را از پیامبرش آموخت که با دشمنانتان بجنگید و برای نسل آینده سربلندی به ارمغان آورید.

وی مهمترین دستاوردهای 8سال دفاع مقدس را، استقلال، عظمت، وحدت و امنیت بیان کرد که به خاطر خون شهدا، ایثارگران و پدران و مادرانی است که چنین فرزندانی را در دامن خود پرورش دادند و همان گونه که شهدا، موسای زمان را یاری کردند، امروز نیز راه همان راه است «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْکُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ».

تقلید از فرهنگ غرب در نحوه پوشش، تنها ما را مصرف گرا و ذلیل می کند

امام جمعه نجف آباد در ادامه با اشاره به سالروز شعر و ادب فارسی و تأکید بر توجه جدی‌تر به مسئله فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی گفت: یکی از زمینه رسیدن به استقلال در مورد فرهنگ جامعه است که مع الاسف در برخی مواقع در نامگذاری ها، پوشش، استفاده از وسائل آرایشی و بهداشتی هم بیش از حد مصرف گرا شده ایم و هم استفاده از کالای غربی را برای خود کلاس قلمداد می کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه با پیروی از فرهنگ غرب آن هم در چنین مواردی، انسان خودش را ناخواسته وسیله رسیدن دشمنان به هدفشان قرار می دهد که جز ذلت و بدبختی دنیا و آخرتی چیزی نصیبش نمی شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.