امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد،امام جمعه نجف آباد مطرح کرد؛

وحدت و پیروی از ولایت، رمز موفقیت ملت در دوران دفاع مقدس

امام جمعه نجف آباد مطرح کرد؛
وحدت و پیروی از ولایت، رمز موفقیت ملت در دوران دفاع مقدس
حجت الاسلام حسناتی با تبریک ایام هفته دفاع مقدس و ضرورت بازخوانی دستاوردهای این حماسه، درباره مهمترین عوامل پیروزی، گفت: جوانان این کشور در طول 8 سال دفاع مقدس دست خالی و با وحدت و پیروی از فرمان ولی امر مسلمین تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کردند.
 

 حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس، وظیفه اصلی شیعه را آمادگی همیشگی در جبهه دفاع از حق بیان کرد و گفت: مبارزه با ظالم و دفاع از حق در هر عصر و زمانی وظیفه یک مومن مسلمان است و نباید در این راه دچار سادگی شویم.

وی با اشاره به دوران 8 سال دفاع مقدس و بیان زوایایی از این دفاع، افزود: در عصر و زمانی هستیم که دشمنان تا دندان مسلح، که دم از دفاع از حقوق بشر می زنند، مجهز به پیشرفته ترین سلاح های هسته ای برای مقابله با نظام هستند و جوانان این کشور در طول 8 سال دفاع مقدس دست خالی و با وحدت و پیروی از فرمان ولی امر مسلمین تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل کردند.

حجت الاسلام حسناتی تبدیل شدن ایران به قدرت نظامی منطقه را حاصل عزت و وحدت این ملت بیان کرد و گفت: اگر امروز به قدرت نظامی منطقه تبدیل شده ایم و دشمن از سلاح ها و رویارویی با ما وحشت دارد، به برکت عظمت، عزت و وحدتی است که در طول 8 سال دفاع مقدس به دست آوردیم.

وی با بیان زوایایی از جنگ تکفیری در منطقه خاطرنشان کرد: اگر در دورانی همه دنیا بر علیه نظام جمهوری متحد شدند، امروز این اتحاد علیه کشورهای منطقه است همان خونخوارانی که با شگرد تفرقه بینداز و حکومت کن، پیش می روند و وظیفه دینی ما است که از مظلوم در هر نقطه جهان باشد، دفاع کنیم.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به روایتی از معصوم افزود: اگر ملتی از مظلوم دفاع نکند و دشمن به خانه او بیاید، بدانید ملتی ذلیل خواهد بود و اسلام این ذلت را نمی پذیرد و باید دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس برای نسل های کنونی بازخوانی شود.  

نماینده ولی فقیه در نجف آباد ماه ذی الحجه را ماه تحکیم اصل امامت و ولایت بیان کرد و افزود: در روزهای پایای ماه ذی الحجه هستیم و عمده رسالت در این ماه، تداوم نبوت و رسالت پیامبر، بود که اگر ولایت نبود، دین ناقص و مسیر شیعه منحرف می شد.

ولایت، ضامن پیاده شدن دین در جامعه است

وی با اشاره به تعبیر رسول اکرم(ص) درباره حضرت علی(ع) که فرمودند، علم الهدی، علی پرچم هدایت است، تصریح کرد: ولایت و امامت ضمانت اجرایی قرآن و احکام دین است که اگر امام نباشد، حتی به اسم وحی و قرآن دچار انحراف می شوند همان گونه که در میان وهابیت شاهد هستیم و در دوره انبیای دیگر نیز مسیر دین بعد از رحلت نبی منحرف شد.

امام جمعه نجف آباد ولایت را ذخیره الهی برای بشریت تا قیامت بیان کرد و افزود: ولایتی که امروز به دست ما رسیده است روز به روز در حال گسترش است و حضرت مهدی(عج) وظیفه پیاده کردن امامت شیعه در کل جهان را دارد و این اراده قطعی الهی است و علم و ایثار دو زمینه ساز ظهور است که خدا برای امت و خدمت به دین و زمینه سازی ظهور قرار داده است.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: مراکز آموزشی یکی از میدان های ارزشمند مبارزه با جهل است و علم است که سبب حیات فرد و جامعه می شود؛ مسؤولان نظام آموزشی باید به این نکته توجه کنند که تخصص باید در کنار تعهد آموخته شود.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مشکلات اصلی کشور، بحث مدیریتی است که اگر مدیر همراه با تخصص، تعهد نیز در مسؤولیتش داشته باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد و راهش آموختن علم همراه با تربیت و پرورش است که مجموعه نظام آموزشی در هر رده و گروهی باید متدین ترین و عالم ترین خدمتگزاران را به جامعه تحویل دهند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.