امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد،خطیب جمعه نجف آباد:

نباید مراسم‌های عزاداری دستاویز دشمن برای اسلام هراسی شود

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به برخی از آسیب هایی که به دستاویزی برای دشمنان جهت اسلام هراسی و اسلام ستیزی منجر شده است، گفت: استعمار پیر برای رسیدن به اهدافش تنها مراسم قمه زنی و بی نظمی برخی مراسم‌های عزاداری در ایران را نشان می دهد، دریغ از نشان دادن صحنه هایی از مراسم شیرخوارگان حسینی که چنین با نظم و پرشکوه برقرار می شود.
 

 حجت الاسلام مصطفی حسناتی، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تسلیت ایام شهادت سیدالشهدا و نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورا حسینی به برخی از ابعاد نهضت امام حسین پرداخت و گفت: کربلا یک حادثه ساده نیست، کربلا جمع شدن همه تاریخ در یک قطعه کوچک زمین و در نصف روز برای کل زمین و کل زمان‌ها است.  

وی برگزاری مجالس عزای سیدالشهدا را کمترین و نخستین تکلیف تک تک مسلمانان برشمرد و افزود: نباید بگذاریم عاشورا هم چون غدیر که بعد از 70 روز مورد غفلت و فراموشی در تاریخ قرار گرفت، غریب شود و این پرچم هدایت باید تا قیامت برافراشته بماند.

حجت الاسلام حسناتی شناخت اهداف قیام عاشورا را اصلی ترین هدف در مجالس عزاداری بیان داشت و خاطرنشان کرد: حفظ مجالس عزا تنها به کمیت نیست تا به اهداف قیام امام حسین عمل نکنیم همانگونه که تنها خواندن قرآن نشانه مسلمانی نیست که امثال معاویه و وهابیت نیز از قرآن علیه قرآن استفاده کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: در کربلا نیز چنین اتفاقی افتاد، الله اکبر گفتند و تکبیر را شهید کردند، لااله الاالله گفتند و توحید را شهید کردند و از بیان اهداف قیام عاشورا نباید در محافل و مجالس غفلت شود.

نماینده  ولی فقیه در نجف آباد در ادامه به برخی از اهداف قیام عاشورا که امام حسین در خطبه ها و سخنان خود بیان فرمود، اشاره کرد و گفت: اصلاح بین امت پیامبر یکی از اهداف قیام عاشورا است در دورانی که امامت و ولایت را مبدل به سلطنت کردند و در بین امت جدم فساد ایجاد کردند که اگر در مقابل چنین سلطان ستمگری سکوت کند، در قیامت با او محشور خواهد شد.

وی درباره هدف دیگر قیام امام حسین بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر که هفته اول محرم به همین عنوان نامیده شده و اگر کسی این اصل دین را عمل نکند، طبق روایات مسلمان بی دین است و همه باید غیرتمندانه آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

حجت الاسلام حسناتی ادامه دادن روش پیامبر و صراط مستقیم را از دیگر اهداف قیام عاشورا برشمرد و افزود: امروز همه ما مدیون حتی آنانی که مسلمان نیستند مدیون سیدالشهدا هستیم و اگر نامی از عدالت، توحید، عزت وجود دارد به برکت این قیام است.

وی در ادامه به برخی از آسیب های محافل عزاداری پرداخت که دستاویز دشمنان شده است، بیان کرد: اسلام ستیزی در جهان غرب به ویژه از سوی استعمارگران انگلیس برای معرفی اسلام برای رسیدن به اهدافشان که نابودی اسلام است، از صحنه های قمه زنی استفاده می کنند و در مرکز لندن با فیلمبرداری های گسترده شیعه هراسی را تبلیغ می کنند.

امام جمعه نجف آباد در ادامه خاطرنشان کرد: حتی رسانه های سعودی ملعون نیز که سربریدن را عبادت می دانند، تنها مراسم قمه زنی و بی نظمی که در برخی مراسم‌های عزاداری در ایران وجود دارد را نشان می دهند دریغ از نشان دادن صحنه هایی از مراسم شیرخوارگان حسینی که چنین با نظم و پرشکوه برقرار می شود.

وی همچنین به دستجات عزاداری و مسؤولان آنها در جهت برقراری نظم و دوری از مردم آزاری تأکید کرد و افزود: در برپایی چنین مجالسی همه مسؤول هستیم و نباید خارج از قانون و بی نظم عمل کنیم، برخی دسته جاتی که باعث مردم آزاری می شوند، و یا اسراف ها و عدم رعایت بهداشت باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.