امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، خطیب جمعه نجف آباد:

فضای انتخاباتی آمریکا، نشان از سقوط تمدن آمریکایی است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به در پیش بودن انتخابات آمریکا و صحنه های زننده ای که دو کاندید در تبلیغات خود به راه انداخته اند، گفت: آنچه اکنون در فضای انتخاباتی آمریکا که خود را مهد تمدن جهان می داند، شاهد هستیم سقوط این تمدن است که در صحنه انتخابات این دو گرگ که برخاسته از فرهنگ و همین تمدن منحط آمریکایی است، چگونه به جان هم افتاده اند.
 

حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نخستین جمعه ماه صفر، با تشکر از حضور دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان در مراسم یوم الله 13 آبان گفت: این نسل جوان سبب خیر و برکت برای این انقلاب هستند و پیوسته باید این روحیه بصیرت و دشمن شناسی را در خود زنده نگه دارند.

بصیرت و دشمن شناسی نسل جوان در یوم الله 13 آبان باید برای همیشه زنده بماند

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات آمریکا و صحنه های زننده ای که دو کاندید در تبلیغات خود به راه انداخته اند، افزود: آنچه اکنون در فضای انتخاباتی آمریکا که خود را مهد تمدن جهان می داند، شاهد هستیم سقوط این تمدن است که در صحنه انتخابات این دو گرگ که برخاسته از فرهنگ و همین تمدن منحط آمریکایی است، چگونه به جان هم افتاده اند.

حجت الاسلام حسناتی در ادامه تصریح کرد: خود کارشناسان آمریکایی معتقدند برای برون رفت از این فضای نارضایتی که در آمریکا حاکم است، جنگ جهانی سوم آغاز می شود که حتی با وجود جنگ نیز فاتحه آمریکا خوانده است همان گونه که در منطقه شاهد هستیم با وجود به راه انداختن جنگ های نیابتی، نتوانست هیچ پیروزی به دست آورد و دیگر هیچ جایگاهی در منطقه ندارد.

انتخابات ریاست جمهوری لبنان، مشت محکمی بر دهان استکبار بود

وی به انتخابات ریاست جمهوری لبنان و شکست آمریکا در این مسأله سیاسی اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا در لبنان دو سال و نیم تلاش کرد تا نیروی خود را به عنوان رییس جمهور لبنان معرفی کند که باز شکست خورد و فردی که مورد تأیید حزب الله و سیدحسن نصرالله است، امروز ریاست جمهور لبنان را به دست گرفته است و این شکست دشمنان بالاترین ارزش برای اسلام در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه خطبه ها به آزادی نهایی عراق از دست داعش و برخی دروغ پراکنی شبکه ها در عدم موفقیت در موصل اشاره کرد و گفت: این شبکه ها از دو جناح وارد شدند که این جنگ در بازپس گیری موصل، جنگ میان شیعه و سنی است در حالی که در عملیات موصل نیروهای حشد الشعبی از تمام نیروهای مردمی عراق هستند و دروغ دیگر این شبکه ها برای حضور ایران در موصل است که ادعا می کنند ایران برای تصاحب موصل به آنجا رفته است.

وی در ادامه بیان داشت: این جوسازی ها راه به جایی نخواهد برد چون خود استکبار می دانند که روحیه انقلابی ملت ایران است که اکنون باعث خروش مردم عراق، یمن و سوریه شده است و حضور ایران در منطقه تنها برای حفظ مرزهای ایران است که اگر در آنجا نجنگیم باید در خاک خودمان با دشمن روبرو شویم.

دولتمردان بدانند مشکل اصلی مردم، مشکل اقتصادی و بیکاری است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه با تشکر از همراهی مجلس در رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت خاطرنشان کرد: بر دولتمردان فرض است که در این ماه های باقی مانده با جدیت بیشتری فعالیت کنند و همراهی مجلس در رأی اعتماد به این سه وزیر نقطه قوت مجلس بود که دولت بتواند از زمان باقی مانده بهترین استفاده را بکند و امیدواریم دولتمردان بیش از این توجه کنند که مشکل مردم، مشکل اقتصادی و بیکاری است و باید جدی تر وارد عرصه شوند.

اجتماع عظیم اربعین، جبهه متحد حق علیه استکبار است

وی هم چنین در آستانه اربعین حسینی به اهمیت برگزاری اربعین تأکید کرد و گفت: امروز مستکبرین و یزیدیان زمان که شب و روز بر علیه اسلام برنامه ریزی می کنند و هدفشان فراموشی جنایات اسرائیل و آزادسازی قدس است، در جبهه عظیم اربعین قصد نفوذ دارند و تلاش می کنند در این میدان نیز شیعه و سنی را به جان هم اندازند.

امام جمعه نجف آباد در ادامه خاطرنشان کرد: باید در جبهه عظیم اربعین اخلاق و ادب اسلامی را رعایت کنیم و بیش از همه به وحدت مسلمین توجه کنیم همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز سفارش کردند که با انجام برخی حرکات باعث ایجاد حساسیت نشوید و پیاده اربعین یک جبهه متحد حق علیه مستکبران است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.