امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
استاندار اصفهان اعلام کرد:

ثبت یک میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی پس از برجام در استان / ۲۲ بهمن روز تجلی وحدت و همدلی

دکتر رسول زرگرپور اظهارداشت: در طول یکسال گذشته حدود یک میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در استان به ثبت رسیده است.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه "دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی و پنجمین نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای سازمانهای مردم نهاد استان اصفهان" اظهارداشت: کشور بزرگ ایران با سابقه ی ۷ هزار ساله یکی از سه کانون تمدن ساز دنیا بوده است و هنر ابتکار و خلاقیت را به سایر سرزمین ها صادر می کردند.
استانداراصفهان افزود: با حاکم شدن پادشاهانی مستبد و دیکتاتور، بی عرضه و بی تدبیر و وابسته ، متأسفانه این خلاقیت، پیشرفت و تمدن سازی از دست رفت و به کشوری جهان سومی و وابسته تبدیل شد.

رسول زرگرپور یادآور شد: در ۱۵ خرداد ۴۲ مردی از تبار خوبان و سلسله ی پیامبران و مردی که منادی وحدت بود، نهضت انقلاب اسلامی را آغاز کرد و ۱۵ سال جانفشانی، رشادت صورت گرفت تا در بهمن ۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

زرگرپور اضافه کرد: در ۱۲ بهمن این مرد بزرگ که نامش روح الله بود وارد ایران شد و تا ۲۲ بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود این دهه ادامه پیدا کرد.


وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین انقلاب قرن حاضر نامیده شد، گفت: این انقلاب یک انقلاب فرهنگی بود و از همان روزهای اول دشمنان و مخالفان تلاش های زیادی را برای شکست انقلاب انجام دادند.
استانداراصفهان ادامه داد: دشمنان از هیچ ترور، دشمنی و تحریم کوتاهی نکرده اند اما خداوند نخواست که آن ها موفق شوند.

رسول زرگرپور با اشاره به اینکه امروز ۳۸ سال فداکاری، مقاومت و ایثارگری این مردم را شاهد هستیم، گفت: به برکت پایداری مردم و ایثارگری خانواده های شهدا و ایثارگران این انقلاب هر روز بالنده تر شده است و امروز ایران اسلامی قدرت اول منطقه و بازیگر اصلی صحنه های جهانی است و راه اصلی خودش را پیدا کرده و با قوت و قدرت حرکت می کند.
زرگرپور اظهارداشت: شعارهای اصلی و اساسی انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و همه ی اینها امروز به برکت رهنمودهای معمار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری و تلاش های دولت هایی که در طول این سال ها کار کرده اند، محقق شده است.
وی افزود: امروز ایران در مباحث علمی در آسیا اول است و الان به عنوان قدرت برتر علمی در منطقه مطرح هستیم و بنا به اعلام بانک جهانی جمهوری اسلامی ایران هیجدهمین قدرت اقتصادی جهان است.

استاندار اصفهان به ظرفیت های دفاعی ایران اشاره کرد و افزود: با توانایی های ایران در حوزه ی دفاعی همه ی دشمنان لرزه بر اندامشان افتاده است و عکس العمل ها نشاندهنده ی لرزه ای است که به جان آن ها افتاده است.
وی به دستاوردهای ویژه ی دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: امنیت ایران در منطقه ای که سراسر آشوب و جنگ و خون است ولی به برکت امام زمان، رهنمودهای رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید، و علیرغم همه ی توطئه ها و تهدیدها ایران به عنوان جزیره ی ثبات مطرح است که باید قدردان این امنیت و آرامش باشیم.


زرگرپور وظیفه ی دوم حکومت ها را ایجاد صحت و سلامت عنوان کرد و افزود :طرح تحول سلامت در همین راستا اجرا گردید.
وی افزود: رهبری فرمودند که باید به جایی برسیم که اطرافیان بیمار، فقط دغدغه ی بیماری را داشته باشند و امروز با اجرای طرح تحول سلامت هزینه های درمانی بیماران به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

استاندار اصفهان یادآور شد: در دو سال گذشته ۶۷۰ میلیارد تومان برای طرح تحول نظام سلامت در استان هزینه شده و تا پایان امسال نیز یکهزار و ۳۵۰ تخت جدید به بیمارستان های استان اضافه می شود.
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی با وجودیکه۱۰۰ هزار هکتار زمین از چرخه ی کشت خارج شده است، اما تولید بخش کشاورزی تغییر نکرده و در موضوع آلودگی هوا هم، گر چه هوای اصفهان کاملا سالم نشده اما از ۷۵ روز هوای سالم در سال ۹۲ به ۲۲۰ روز هوای سالم در سالجاری دست یافته ایم.
رسول زرگرپور افزود: در بخش سیاست خارجی ، برجام نشان داد که جمهوری اسلامی ایران می تواند در منطقه و گفتگو و مذاکره مقابل همه ی قدرت های جهان بایستد و حرف خود را به کرسی بنشاند.
وی ادامه داد: اگرچه آمریکایی ها بدعهدی کردند ولی نتایج برجام بیشمار است و اینکه آمریکایی ها جفا می کنند کاری به تلاش ها و زحمات دولت ندارد و بدعهدی های آمریکا و برخی نقدهای سیاسی نمی تواند اصل برجام را زیر سئوال ببرد.
زرگرپور اضافه کرد: در طول یک سال گذشته پس از اجراشدن برجام بالغ بر یک میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در استان به ثبت رسیده است و در دوسال و نیم گذشته بیش از ۱۲۰ هیات خارجی بلند پایه به استان سفر کرده اند و این در حالی است که دیگر ایران هراسی نیز در جهان معنا ندارد.


استانداراصفهان گفت: سه گروه دستاوردها را زیر سئوال می برند، اول، خارج نشین های مخالف نظام که جز این از آنها انتظار نمی رود، دوم، انسان های خوبی که بدلیل نداشتن اطلاعات کافی یا عدم اطلاع از اقدامات انجام شده به اظهار نظر می پردازند و سوم هم کسانی اند که به دلیل اینکه رقیب را از صحنه خارج کنند دستاوردهای نظام را زیر سوال می برند که این دوستان باید انصاف داشته باشند.
وی افزود: دولت تدبیر و امید هیچگاه ادعا نکرده که همه چیز را بطور صد درصد انجام داده و ایران را به بهشت تبدیل کرده است اما نباید با نقدهای غیرمنصفانه نیز دستاوردهای این دولت را نادیده گرفت.
استاندار اصفهان گفت: معضل بیکاری ریشه کن نشده اما اقدامات موثری در این راستا انجام شده است و امروز طلیعه های خارج شدن از رکود خودش را نشان می دهد.
وی افزود: برخی از واحدهای صنعتی استان اصفهان با مشکل روبرو هستند اما بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در چند ماه گذشته به برخی از آنها اعطا شده است.
استاندار اصفهان ادامه داد: هنوز تمام مشکلات آب در استان حل نشده اما در این ۳ سال کشاورزان در زمان خود آب داشته اند.
زرگرپور تصریح کرد: باید مردم توجه داشته باشند که این دولت در حد توان خود، حداکثر تلاشش را انجام داده است.
وی افزود: افراد درباره زیر سؤال بردن دستاوردهای نظام به هیچ وجه نباید ورود پیدا کنند اما در مورد دستاوردهای دولت ها می توانند وارد شوند ولی با رعایت انصاف، مسائل را نقد و بررسی کنند.
زرگرپور تاکید کرد: مردم باید با دیدی واقع بینانه به شرایط فعلی و فضای حاکم در جامعه پس از برجام نگاه کنند و درگیر تبلیغات و اظهار نظر جناح ها و گروه های مختلف نشوند.
رسول زرگرپور تاکید کرد: نباید امید را از مردم بگیریم، این نظام به مردمی امیدوار نیاز دارد زیرا اگر امید از مردم گرفته شود دیگر نمی توانیم برای توسعه کشور اقدامی انجام دهیم.
وی در خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مردم اصفهان تاکنون پیشروترین و پیش قراول ترین مردمان کشور بوده اند و حتما روز جمعه خیابان های استان از حضور پرشور مردم پر خواهد شد و روز ۲۲ بهمن یکبار دیگر عظمت ایران را به همه ی جهان نشان خواهند داد.


استانداراصفهان اعلام کرد: توصیه من به کسانی که در دهه فجر و روز ۲۲ بهمن تریبون بدست می گیرند این است که روز ۲۲ بهمن، روز وحدت بوده و هست و باید وحدت را حفظ کنند و چیزی نگویند که وحدت را به مخاطره بیاندازد.
گفتنی است نمایشگاه بزرگ دهه فجر و دستاوردهای انقلاب اسلامی و پنجمین نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای سازمان‌های مردم‌نهاد استان اصفهان، همزمان با ایام مبارک دهه فجر از ۱۹ تا ۲۲ بهمن‌ برگزار شده و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ آماده بازدید علاقه‌مندان است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.