امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش روز سه شنبه ایرنا،

برگزاری روز درختکاری در نجف آباد

نجف آباد، اصفهان - ایرنا - آیین ' روز درختکاری ' با حضور جمعی از مردم، مسئولان و دوستداران طبیعت در شهرستان نجف آباد برگزار شد.
 دراین روزمسئولان ،خبرنگاران ، دوستداران طبیعت ونیروهای فضای سبز شهرداری بیش از 700نهال زیتون درمحدوده میدان شهدای دانشجوتا پارک کوهستان با شعار درختی برای پدرومادرکاشتند.

دراین مراسم امام جمعه نجف آباد گفت: مردم نجف آباد ازقدیم دوستدارطبیعت بوده اند ودرگسترش آن همیشه اقدام کرده اند.
حجت الاسلام مصطفی حسناتی بااشاره به اهمیت توسعه فضای سبز و درختکاری افزود:امید واریم این حرکت برای زیبائی شهر وپاکی هوا تداوم داشته باشد.
شهردارنجف آباد نیز دراین آیین با اشاره به اینکه بیش از9هزارنهال درپارک ها ، میدان ها و بلوارهای این شهر با هدف توسعه فضای سبز کاشته می شود افزود: بمناسبت روزدرختکاری وهفته منابع طبیعی بیش ازسه هزارنهال به شهروندان اهدا می شود.
مسعودمنتظری افزود: سرانه فضای سبز این شهر با یک متر افزایش نسبت به سال قبل،اکنون10 مترمربع است ومی کوشیم با اجرای چند طرح درصورت تامین آب لازم، این سرانه را در سال آتی به 11 مترمربع افزایش دهیم.
15 اسفند هر سال همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی، روزدرختکاری نامگذاری شده است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

لینک خبر:http://www.irna.ir/esfahan/fa/News/82455517/


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.