امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مسعود منتظری شهردار نجف آباد در گفتگو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد بیان داشت:

مرمت و بازسازی مکتب خانه علوم در نجف آباد

نجف آباد- شهردار نجف آباد گفت: با افتتاح رسمی خانه تاریخی نوریان به عنوان دومین جاذبه تاریخی بهسازی شده، این فضا با اضافه شدن تجهیزات خاص آموزشی و علمی به عنوان اولین مکتب خانه علوم شهر جهت استفاده دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار جامعه طی هفته های آینده افتتاح خواهد شد.

مسعود منتظری شهردار نجف آباد در گفتگو با خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد بیان داشت: این اثر تاریخی دارای یک قسمت اصلی با مساحت 800 متر مربع و خلوتی 400 متر مربعی است که حدود صد سال پیش ساخته شده و به دنبال خرید، بهسازی و تجهیز آن توسط شهرداری، طی ماه های اخیر برای تبدیل به مکتب خانه علوم تجهیز شده است.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت پرورش کودکان در ابعاد مختلف و نقش بازی های فکری در این زمینه ادامه داد: سازمان رفاهی تفریحی شهرداری ایجاد و تجهیز رستوران بازی های فکری کندو و خانه شکوفه را با لحاظ کردن زیرساخت های مختلف در دستور کار قرار داده به طوری که در حال حاضر این مجموعه ها با استقبال بسیار خوب اقشار مختلف مردم به ویژه کودکان مواجه شده اند.


شهردار نجف آباد با اشاره به اینکه ایجاد اولین موزه مردم شناسی شهر در خانه تاریخی نوریان ادامه داد: همزمان با اجرای پروژه های متعدد عمرانی در سطح مناطق پنج گانه، رفع برخی نازیبایی ها و اجرای دیوار نگاره ها در نقاط مختلف شهر هم در دستور کار قرار گرفته که در آن المان های مرتبط با فرهنگ و آداب و رسوم مردم شهر نیز به عنوان محور اصلی مورد توجه قرار گرفته اند.
وی گفت: پس از اولین همایش که به مرحوم پروفسور ابراهیم اسرافیلیان اختصاص داشت، دومین فصل تجلیل از فرهیختگان ماندگار شهر نیز با محوریت اساتیدی مانند منوچهر غیوری و احمد احمدی دارنده نشان درجه یک هنری کشور در رشته موسیقی و خوشنویسی طی سال گذشته برگزار شد.
منتظری شهردار اذعان داشت: تهیه، جانمایی و نصب بیش از 50 تابلوی دو رو جهت پرداختن به موضوعات مرتبط با فرهنگ شهروندی از دیگر اقدامات شهرداری در سال های اخیر محسوب می شود که با استقبال بسیار خوب مردم و دیده شدن بازخوردهای مناسب نیز مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: در راستای تقویت بنیان های فرهنگی و اعتقادی اقشار مختلف و کاهش آسیب های اجتماعی موجود، شهرداری با محوریت سازمان رفاهی تفریحی خود از حدود دو سال پیش برگزاری سلسله نشست های زندگی به سبک بهشت را در دستور کار قرار داده که تا پایان سال جاری پنجاهمین سری آن برگزار خواهد شد.

لینک خبر:https://goo.gl/OgKl1a


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.