امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
ابنای شهرستان‌ها ـ نجف آباد

همایش تجلیل از معلم اخلاق آیت الله «ابراهیم امینی»/ از اولین رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آئین تجلیل از عالم پارسا و معلم اخلاق حضرت آیت الله «ابراهیم امینی» در زادگاه ایشان نجف آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آئین تجلیل از عالم پارسا و معلم اخلاق حضرت آیت الله «ابراهیم امینی نجف آبادی»رییس اسبق شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح  پنجشنبه 26 مرداد 1396 با حضور جمعی از علماء، فضلاء و شخصیت های دینی و فرهنگی در زادگاه ایشان برگزار شد.

این همایش در "فرهنگسرای خارون" این شهر، با پیام آیت الله العظمی «مظاهری» افتتاح شد و سپس آیت الله «دری نجف آبادی» نایب رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ایراد سخن پرداخت.

سخنرانی حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان وآیت الله «طباطبایی نژاد» نماینده ولی فقیه در این استان بخش های دیگر این برنامه بود.

به رسم همه همایش های اینچنینی، سخنان آیت الله امینی آخرین بخش برنامه بود که در آن تأکید کرد "حضورم در حوزه علمیه را مدیون علمای نجف آباد هستم".

آنچه در پی می آید گزارشی از این مراسم است:

* آیت الله مظاهری: خدمت به اسلام، انقلاب و ترویج دین و اخلاق ویژگی بارز آیت الله امینی است

آیت الله العظمی حسین مظاهری در پیامی به "آیین تجلیل از عالم پارسا و معلّم اخلاق آیت‌الله ابراهیم امینی"، نجف‌آباد را شهر علم، ایمان و جهاد، و  آیت‌الله امینی را شخصیتی نمونه و افتخارآمیز خواند.

متن کامل پیام این مرجع تقلید شیعیان به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

قال‌الله تعالی: «إِنَّما يَخْشَى‏ اللَّهَ‏ مِنْ‏ عِبادِهِ الْعُلَماءُ».

نجف‌آباد، شهر علم، ایمان و جهاد، همواره، عالمانی بزرگ و مردانی مؤمن و مجاهدانی با اخلاص را در دامان خود پرورش داده و از این جهت، تاریخی پر افتخار را برای خود به ثبت رسانیده است. بی‌شک یکی از این چهره‌های مبرّز و درخشان، عالم پارسا و معلّم اخلاق حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی«دامت‌برکاته» می‌باشند که بقیة‌السّلف علماء عظام و تربیت یافتۀ اساتید اعلام و خود، بحمدالله عالمی مجاهد و شخصیّتی متخلّق و چهره‌ای مطرح در حوزۀ علمیّۀ قم و نظام مقدّس جمهوری اسلامی هستند که عمر با برکت ایشان، یکسره در خدمت عالمانه و مخلصانه به اسلام و انقلاب اسلامی و ترویج دین و اخلاق و استوار ساختن عقائد و انگیزه‌های اهل ایمان سپری گشته است.

وجاهت علمی این عالم بزرگوار در کنار شخصیّت متین و اخلاقی ایشان و روشن‌نگری در مسائل گوناگون و روحیۀ اعتدال و انصاف در امور، باعث شده است تا همواره جایگاه ایشان چه در حوزۀ علمیّه و چه در صحنۀ اجتماع و چه در میدان سیاست، جایگاهی برجسته و مقبول خاص و عام، بوده باشد.

در کارنامۀ فعالیت‌های علمی و فرهنگی این عالم عامل، افزون بر استفادۀ مدید از محضر اعاظم حوزه‌های علمیّۀ قم و اصفهان، هم نگارش آثار مفید و متعدّد در حوزۀ فرهنگ اسلامی، خصوصاً اخلاق و تربیت و عقائد، چشم نواز است و هم تلاش‌های متکثّر و متنوّع تبلیغی در کشورهای مختلف جهان و مجامع گوناگون داخلی و بین‌المللی، به منظور تأمین نیازهای فرهنگی و ابلاغ پیام دین و ارائۀ چهرۀ منوّر اسلام به شکل پرشماری جلوه‌گر است، و از این حیث این شخصیّت فرهیخته را باید به مصداق آیۀ شریفۀ «الَّذينَ يُبَلِّغُونَ‏ رِسالاتِ‏ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لا يَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ كَفى‏ بِاللَّهِ حَسيباً» یکی از اسوه‌های مبرّز و با اخلاص تبلیغ در عرصۀ دین و معارف والای اسلامی نیز به شمار آورد.

ارتباط مستمرّ ایشان با توده‌های مردم و روحیۀ مردم‌داری و حضور فروتنانه در اجتماع و معاشرت بی‌آلایش این عالم زاهد با طبقات مختلف، پیوسته یکی از نقاط برجستۀ منش و روش اخلاقی این معلّم اخلاق و مایۀ استوار ساختن اعتقاد مردم و ترویج ادب و اخلاق در جامعۀ اسلامی بوده است.

در صحنۀ سیاست نیز، ایشان در زمزۀ سابقونِ اوّلون از مجاهدان راه حقّ و از اولین پیوستگان به صف یاران ثابت قدم امام راحل عظیم‌الشّأن«قدس‌سرّه‌الشّریف» بوده و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز نقش ایشان در جای جای تصمیم‌گیرهای مهمّ درون نظام جمهوری اسلامی، نقشی برجسته ولی بی‌هیاهو و بی‌هیچ ادّعا بوده است.

حضور عالمانه و با وقار ایشان در مناصب بسیار با اهمیّت کشور از مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته تا شورای بازنگری قانون اساسی و جامعۀ مدرّسین حوزۀ علمیّۀ قم - که ایشان خود یکی از اولین پایه‌گذاران آن جامعه و نیز در برهه‌هایی، ریاست آن را عهده‌دار بوده‌اند - و نیز نهاد امامت جمعۀ شهر مقدّس قم، همه و همه حضوری متین و اخلاقی و از سرِ اخلاص و انجام وظیفه، و توأم با فکری روشن، و آمیخته با مدارا و گفتگو، و همراه با جانبداری از ارزش‌های متعالیِ دینی و دفاع از حقوق ملّت و نصیحت و خیرخواهی متولّیان و متصدّیان امور و نقد نابسامانی‌های اجتماعی، و بالأخره سرشار از تأیید و تقویت اصول و ارکان نظام مقدّس جمهوری اسلامی بوده است و انصافاً چنین حضور عالمانه‌ای در عرصۀ سیاست و از دست ندادن التزام به دین و اخلاق‌مداری در این صحنۀ خطیر، نیاز امروز همۀ سیاست‌مداران و فعّالان در میدان پر خطر و لغزندۀ سیاست در کشور ماست.

اینها و بسی دیگر فضائل برجسته، از شخصیّت حضرت آیت‌الله آقای امینی«دامت‌برکاته» نمونه‌ای ساخته است که همۀ ما بدان افتخار می‌کنیم.

از خداوند سبحان برای این عالم پارسا و متخلّق، طول عمر با برکت و دوام سلامت و نشاط روزافزون در خدمت به اسلام و مسلمین مسألت می‌کنم و از همۀ متصدّیان برپایی این آیین گرامی، خصوصاً امام‌جمعۀ محترم نجف‌آباد و نیز از مشارکت‌کنندگان و میهمانان عزیز، تشکّر و قدردانی می‌نمایم. والسّلام علیه و علیکم و رحمة‌الله و برکاته.

حسین‌المظاهری
24 / ذی‌القعده / 1438
26 / مرداد / 1396

* آیت الله دری نجف آبادی: آیت الله امینی زمینه توسعه معارف اهل بیت را در عرصه جهانی فراهم کرد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در آیین تجلیل از عالم پارسا و معلم اخلاق، آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی، که پیش از ظهر امروز در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، گفت: آیت الله امینی از شاگردان امام راحل(ره)، آیت الله طباطبایی، آیت الله بروجردی و علمای بزرگ دیگر بودند.

آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در ادامه تصریح کرد: در این ایام، شهر نجف آباد شاهد دو رویداد بزرگ و تجلیل از دو شخصیت والا بود؛ تجلیل از مقام شهید سرافراز «محسن حججی» که چراغ روشنی برای همه اربابان معرفت و جوانان با غیرت شد؛ و دوم آیین تجلیل از آیت الله امینی که اگر شاهد ظهور چنین شهدایی به برکت انقلاب اسلامی هستیم، همه پرورش یافته دامان این علما و فضلا هستند.

وی سپس در تبیین شخصیت آیت الله امینی بیان داشت: ایشان از سابقون و اولون انقلاب و نهضت امام خمینی محسوب می شوند و از مسائل مهمی که در رابطه با آیت الله امینی و برخی از علمای آن زمان وجود دارد، کشف شخصیت امام راحل از سال های 1320 از سوی این بزرگواران است. 

دری نجف آبادی ادامه داد: اینهمه عظمت انقلاب اسلامی و شهید حججی ها ریشه در شناسایی مرد بزرگی چون حضرت امام(ره) دارد که در زندگی تک تک ما نقش بزرگی را ایفاء کردند. در آن زمان، این بزرگواران دلباخته سخنان جذاب و انسان ساز و تأثیرگذار امام شدند و به عبارتی امام را کشف کردند.

امام جمعه اراک افزود: بعد از جنگ جهانی دوم و و در دوران عجیب مکاتب و ایسم های غربی، جهان اسلام نیازمند پرچم دار و علمداری بود که بتواند بار دیگر حقانیت اسلام را فریاد بزند. امام راحل قم این کار را انجام داد و امروز ایران به وزنه ای در دنیای اسلام تبدیل شده است. هر یک از این علماء که پس از هزار سال با کشف امام، پرچم دار و علمدار اسلام را به جهان معرفی کردند، در این افتخار سهیم هستند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از دستگیری حضرت امام(ره) در سال 42، مالک اشترهای زمان بودند که مرجعیت ایشان را مطرح کردند.

وی به انتخاب رهبری پس از ارتحال مام خمینی(ره) هم اشاره کرد و گفت: در سال 68 و در بزنگاه تاریخ انقلاب، نقش آیت الله امینی در مجلس خبرنگان برای تدبیر آینده اسلام و جهان تشیع و پاسداری از ولایت، از نقاط بارز زندگی این عالم فاضل است.

نایب رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به خدمات بین المللی آیت الله امینی در زمینه ترویج معارف قرآن و عترت هم اشاره کرد و گفت: ایشان با نگارش کتاب های بی شمار، زمینه رشد و توسعه معارف اهل بیت(ع) در عرصه جهانی را فراهم کردند.  بیش از 40 اثر از کتابهای ایشان به بیشتر از 24 زبان زنده دنیا ترجمه شده و برخی از آنها مکرراً چاپ شده اند.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ آئین تجلیل از عالم پارسا و معلم اخلاق حضرت آیت الله «ابراهیم امینی نجف آبادی»رییس اسبق شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) صبح امروز پنجشنبه 26 مرداد 1396 با حضور جمعی از علماء، فضلاء و شخصیت های دینی و فرهنگی در زادگاه ایشان برگزار شد.

این همایش در "فرهنگسرای خارون" این شهر، با پیام آیت الله العظمی «مظاهری» افتتاح شد و سپس آیت الله «دری نجف آبادی» نایب رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ایراد سخن پرداخت.

سخنرانی حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان و آیت الله «طباطبایی نژاد» نماینده ولی فقیه در این استان بخش های دیگر این برنامه بود.

حسناتی: جامعه امروز تشنه شناخت فضلایی همچون آیت الله امینی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در آیین تجلیل از عالم پارسا و معلم اخلاق، آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی، که پیش از ظهر امروز در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، گفت: علما چراغ راه هدایت و کرامت و از نعمت های الهی هستند.

حجت الاسلام مصطفی حسناتی، درباره جایگاه علما به ویژه در شهر نجف آباد افزود: مردمان این دیار مفتخرند که زحماتشان، رزق حلالشان، تلاش خالصانه، مجاهدت شهیدانشان، جانبازان و ایثارگران و آزادگانش، همه به برکت وجود علمایی است که این شهر تا انتهای تاریخ مدیون آنان است.

وی برگزاری این گونه جلسات را برای ذکر و یاد برشمرد و بیان داشت: برگزاری چنین جلساتی توجه به دارایی های یک ملت و تشکر از انسان های والایی است که در تلاش و همت و در اوج سختی و مظلومیت دین و فرهنگ و غربت اسلام، این چنین در راه ترویج دین همت گماشتند و با قلم، قدم، جهاد و اجتهادشان زمینه ساز خدمات گسترده ای در ترویج دین اسلام و نظام مقدس اسلامی بودند.

حسناتی، جامعه امروز را تشنه شناخت چنین عالمانی بیان کرد و گفت: این جلسه تقدیر از علم، قلم، فضل، اخلاق، تربیت و هدایت است و تجلیل از مقام انسانی است که انصافاً امروز جامعه تشنه شناخت چنین انسان هایی است و مراکز علمی سخت محتاج شناخت انسان هایی با چنین روح بلند، صبر، تواضع، دین باوری است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد، در ادامه درباره شخصیت این عالم بزرگوار تصریح کرد: این آیین، تجلیل از علم و اخلاص و همت است. آیت الله امینی با وجود تمام سختی ها و مشقات در این جلسه حضور یافتند که کمال تشکر را از ایشان داریم. سرور مکرم، آیت الله امینی، از برگزاری چنین جلسه ای امتناع کردند. درست است که ایشان نیازمند به چنین جلساتی نیستند، ولی ما نیازمند برگزاری این جلسات هستیم و جامعه ما و نسل جوان ما محتاج این برنامه ها است تا در این جنگ فرهنگی، با شناخت هر چه بیشتر این علما به قشر جوان بتوانیم راهگشای مقابله با جنگ نرم باشیم. 

وی در پایان افزود: همچنین از حضور آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت الله دری نجف آباد، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آیت الله عبداللهی نماینده مجلس خبرنگان و تمام عزیزان حاضر در این جلسه تشکر و قدردانی می کنیم.

* استاندار اصفهان: آیت الله امینی نجف آبادی چهره ماندگار اسلام است

استاندار اصفهان هم در مراسم تجلیل از آیت الله امینی اظهار کرد: خدا را سپاس می گویم که توفیق حضور در این مجلس باشکوه و در محضر علمای بزرگ و مردم شریف و متدین و ولایتمدار نجف آباد به من عطا گردید.

رسول زرگرپور اضافه کرد: همراهی در مجلس بزرگداشت یکی از ستارگان علم، فضیلت، پارسایی و اخلاق مداری، آزادگی و استقلال رای و اندیشه توفیق بزرگی بود که امروز نصیب بنده شد.

وی عنوان کرد: خدا را سپاس می گویم که مسؤولیت استانی را عهده دارم که پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است و آسمان آن منور از ستارگان علم و فقاهت، ذوق و هنر، ایثار و شهادت و تلاش و کوشش است.

زرگرپور ادامه داد: چه زیباست که مسؤولین شهرستان نجف آباد، فرهیختگان ماندگار و چهره های تابناک این خطه را نیکو می دارند. برگزاری چنین جلساتی در تکریم از بزرگان و علما که در شهرستان نجف آباد ــ که به فصل سوم خود رسیده است ــ باید الگوی دیگر شهرستان های استان نیز قرار گیرد؛ استانی که پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است.

این مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: آیت الله حاج شیخ ابراهیم امینی نجف آبادی نه تنها چهره ماندگار شهرستان نجف آباد و استان اصفهان، بلکه چهره ی ماندگار اسلام است.

* طباطبایی نژاد: رسیدن به جایگاه امثال آیت الله امینی آرزوی ما در زمان طلبگی بود

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در آغاز سخنانش با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مَثل عُلما فِی الارض کَمثل نُجوم فِی سَماء ... اظهار کرد: برگزاری چنین جلسه تجلیل برای بزرگداشت مقام والای معلم اخلاق آیت الله امینی بسیار ما را خوشحال وخرسند کرد؛ گرچه شایسته و بایسته بود که مجلسی بزرگتر و به همراه تبیین آثار و تالیفات ایشان برگزار می شد که ان شاء الله درآینده نزدیک انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین مراسمات و بزرگداشت ها این است که ما ارزش علما و دانشمندان خود را بهتر و بیشتر بدانیم، گفت: بدانیم که اگر این بزرگان نبودند ما راه به جایی نمی بردیم و به ره مقصود نمی رسیدیم، این علما راهنمایان ما هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به حدیث مذکور از رسول مکرم اسلام بیان کرد، ابراز داشت: مَثل عُلما بر روی زمین مثل ستارگان درآسمان ها است و مردم با کمک این ستارگان راه خود را پیدا می کنند، همچنین پیامبر می فرماید، اگر این ستارگان خاموش می شدند و یا در پشت ابر قرار می گرفتند چه بسا حتی هدایت شدگان راه را دوباره گم می کردند، یعنی اینکه دائما این ستارگان باید باشند تا راه گم نشود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: نکته ای که از این حدیث در می یابیم این است که زیر سایه علمای دینی بودن یک امر همیشگی و دائمی است؛ این جلسات برای پاسداشت این امر است و حضور جوانان در این چنین جلسات مهم بوده.

وی افزود: در بین همه نعمت هایی که خداوند به ما انسان ها ارزانی داشته است، برای هیچ نعمتی جز نعمت هدایت و راهنمایی بر ما منت نگذاشته است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: نعمت هدایت نعمتی است که به وسیله پیامبران و امامان و عالمان دینی محقق می شود؛ جانفشانی بیش از 2500 شهید نجف آباد در دوران دفاع مقدس نشان از راهنمایی ها و هدایت های عالمان دینی بزرگ نجف آباد است.

وی اذعان کرد: تربیت و پرورش شهیدانی چون شهید حججی در نجف آباد، دین مداری و شهید پروری نجف آباد را به اثبات رسانیده است، لذا براین اساس بیان شده است که «مداد علما افضل من دماء الشهداء» ؛ چرا که هدایت بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: عالم دینی با هدایت خود شهید ساز است، آیت االله امینی از زمانی که ما وارد حوزه علمیه شدیم، یعنی سال 1338 جزء فضلای بزرگ اصفهان بودند و یکی از الگوهای ما در درس خواندن طلبگی وحوزوی در کنار حضرات آیات مکارم شیرازی و فاضل لنکرانی و .. محسوب می شدند.

وی خاطرنشان کرد: امثال آیت الله امینی و رسیدن به جایگاه آنان همواره آرزوی ما در زمان طلبگی بود، آیت الله امینی از کسانی بودند که مرجعیت امام راحل را تایید کردند و این امری ساده نیست؛ چراکه با تایید مرجعیت امام راحل، در حقیقت جان امام راحل را در برابر رژیم منحوس پهلوی حفظ شد؛ چون مراجع طبق قانون اساسی مصون بودند.

آیت الله ابراهیم امینی، آخرین سخنران آیین تجلیل یود که در آغاز بیانات خود گفت: آنچه در این مراسم درباره بنده گفته شد، همه لطف عزیزان است و خودم را فرد ناچیز و کم ارزشی می دانم و لایق برگزاری این گونه مراسم نیستم.

ایشان در سخنان کوتاه خود، افزود: نجف آباد یک شهر استثنایی است که این ثمره وجود علمایی چون آیت الله حججی، آیت الله ریاضی و دیگر علما است که در زمانی که طلبگی یک امر مغفول در جامعه بود، این بزرگواران با تلاش خود سبب جذب بسیاری از جوانان به مکتب اهل بیت شدند و من حضورم را در حوزه به برکت وجود این علما می دانم.

اولین رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه خاطرنشان کرد: این علما حق بزرگی بر گردن مردم و این شهر دارند و اگر امروز شاهد هستیم که این شهر چگونه در طول انقلاب نقش آفرینی کرد، افراد موفقی که امروز در سمت های مختلف ائمه جمعه، حوزه های علمیه سراسر کشور، مجلس خبرگان و تشخیص مصلحت حضور دارند، همه به برکت وجود این عالمان است.

آیت الله امینی افزود: نمونه این علما در این عصر حاج آقا حسناتی است که با درایت خود توانست نجف آباد را اینگونه متحد کند و باعث پیوند همه سلایق با هم شود؛ که در کمتر امام جمعه ای شاهد هستیم.

ایشان نجف آباد را بزرگترین شهر در مسیر انقلاب بیان کرده و افزودند: شهر نجف آباد یک شهر کم نظیر است که همه به برکت علمای سلف و گذشته است و این اتحاد و پیوند کار را برای مسؤولان و خدمتگزاران سخت تر می کند.

لازم به ذکر است، بیست و ششم مرداد، در سالروز بازگشت آزادگان، شهر نجف آباد، که هنوز سایه ابهت و دلاورمردی شهید حججی در آن طنین انداز است، شاهد برگزاری سومین فصل از آیین تجلیل از بزرگان و نام آوران شهر نجف آباد بود.

این مراسم که به پاسداشت آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی صورت گرفت، با حضور بزرگانی چون آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آیت الله عبداللهی عضو مجلس خبرنگان رهبری، استاندار اصفهان، و جمع کثیری از علما و فضلا و مردم شهید پرور شهرستان و با همکاری شهرداری و شورای شهر و تلاش های بی وقفه امام جمعه شهرستان،‌ حجت الاسلام حسناتی برگزار شد.

* رونمایی از تمبر و سردیس

رونمایی از تمبر یادبود آیت الله امینی و سردیس وی که در محل سالن شهروند نصب خواهد شد، از دیگر برنامه های این همایش بود.

همچنین نمایشگاه کوچکی از زندگی و آثار علمی ایشان در فرهنگسرای خارن برپا گردید.

* برای دیدن تصاویری از این همایش ایـنـجـا را کلیک کنید.

لینک خبر:https://goo.gl/3h8eXk


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.