امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

توصیه های ایمنی سازمان آتش‌نشانی نجف آباد با شروع فصل سرما

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نجف آباد این روزها با آغاز فصل پاییز هوا نیز به سمت سرما پیش می رود و بسیاری از خانواده ها به فکر تدارکاتی برای مقابله با سرما هستند.
حسنعلی امیر کاوه مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نجف شهرداری آباد  با اشاره به رعایت نکات ایمنی با توجه به فرارسیدن فصل پاییز، گفت: با شروع فصل سرما شهروندان محترم باید با رعایت موارد ایمنی از وقوع حوادث و اتفاقات احتمالی جلوگیری نمایند.


وی افزود: در ابتدا با توجه به  آغاز وزش بادهای موسمی در این فصل استحکام سازه‌های موقت در منازل و همه محیط‌های شهری باید افزایش یابد، سایبان‌های ایجاد شده احتمالی در فصل تابستان برای کولرها باید جمع‌آوری یا مستحکم شود و  گلدان‌های گل قرار گرفته بر روی بالکن منازل یا مجموعه‌های اداری و تجاری باید برداشته شود، زیرا احتمال سقوط آنها بر اثر وزش باد وجود دارد.
امیرکاوه  ادامه داد: رعایت ایمنی در فصل سرما یکی از واجبات است چرا که این فصل می تواند حتی جان انسان ها را نیز به خطر بیاندازد. با استفاده از وسایل گرمایشی و همچنین رعایت چند نکته شما می توانید خانه خود را گرم کنید اما مهمترین نکته این است که ایمنی را در استفاده از وسایل گرمایشی رعایت کنید تا در طول فصل سرما خطری شما را تهدید نکند.


*یکی از نکات اساسی این است که همیشه اجازه بدهید هوای کافی برای تنفس شما و جهت سوختن بخاری گازسوز به اتاق برسد . وجود روزنه های زیر دربها برای این منظور مفید می باشند. بنابراین روزنه های زیر دربها و خصوصا دریچه های تهویه هوا  را با اشیاعی همچون پارچه ، پتو و ... مسدود ننمایید .
*از صحیح سوختن گاز و سلامت بخاری بوسیله افراد ذیصلاح مطمئن شوید.و در صورت داشتن عیب حتما از تعمیرکاران مجاز استفاده شود و شخصا به هیچ عنوان نسبت به تعمیر اقدام نکنید.
*از سلامت دودکش مربوط به بخاری اطمینان حاصل نمایید. این امر یکی از مهمترین نکاتی است که باید همیشه در نظر داشته باشیم چرا که اشکالات دودکش می تواند باعث بروز اتفاقاتی غیر قابل بازگشت شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.