امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
امام جمعه نجف آباد در نشست خبری

آوازه مردم نجف آباد در طول جبهه پیچیده بود/ باید روحیه ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت را زنده نگه داریم

امام جمعه نجف آباد گفت: در زمان جنگ در بین همه سازمان‌های استان‌های مختلف آوازه مردم نجف آباد پیچیده بود.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه  نجف آباد در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز حماسه و ایثار نجف اباد با اشاره به فلسفه‌ی برنامه های این روز اظهار داشت: ما برای کل مردم شهرستان درحال برنامه‌ریزی و انجام وظیفه هستیم و طبیعی است که این سوال مطرح باشد که آیا با این شرایط اقتصادی هزینه کردن برای برنامه های فرهنگی لازم است، در جواب باید گفت بله، خدای سبحان تفکر و تدبر در تاریخ گذشته ما را امر می‌کند.


وی افزود: خداوند گفته است به علت اینکه نعمت های خدا را یاد کنید و سپاسگزار نعمت ها باشید، خیانت به امانات الهی نکنید، دستاوردهای انقلاب جزو امانات و نعمت هایی است که به دست نسل موجود میرسد و حفظ آن واجب است.
امام جمعه نجف آباد اصفهان ادامه داد: خداوند نیز از ناحیه بندگی اقتضا می کند  تا نعمت های خدا را مرتب بیان کنیم، هیچ نعمتی بزرگ تر از نعمت جمعی و اجتماعی نیست که توسط خود مردم حاصل می‌شود و مختص به دسته خاصی نیست.
وی تصریح کرد: گذشته ما زمینه ادامه کار ما است و هرگز هیچ ملتی نمی‌تواند این راه را ادامه دهد مگر اینکه زیرساخت های قبلی و مقدار راه پیموده شده را خوب تشخصیص دهد تا برای آینده برنامه ریزی کنیم.
حجت‌الاسلام حسناتی ابراز داشت: به دستور پیامبر گام اول انقلاب را برداشتیم و گام دوم را باید مردانه برداریم و اقتضای قطعی این است که موفقیت اقتضائات خود در گام دوم را بیان کنیم، گرامیداشت روز ایثار و شهادت نجف آباد درواقع بیان گذشته‌ای است که بگوید چه چیزی هایی باعث شد نجف اباد همچون نگینی در اصفهان بدرخشد، چرا که خود اصفهان نیز نگینی در کل عالم است.
وی تاکید کرد: هرگز بیان دارایی ها برای افتخار بی جا نیست، بلکه برای این است که بدانیم کجا بوده‌ایم و به کجا رسیده‌ایم، باید بدانیم در برابر قهرمان هایی که داشته‌ایم رسالت ما چیست و این موارد برای برنامه ریزی آینده مقدمه‌ای بشود تا با چشم اندازی چهل ساله بتوانیم این روحیه ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت را زنده نگه داریم.
امام جمعه نجف آباد اضافه کرد: ویژگی‌های نجف آباد در تاریخ مشخص است، بزرگانی که در صحنه های مختلف حضور داشته اند، مثلا رهبر معظم انقلاب چندبار بر ویژگی این شهر و افتخارات و برازندگی مردم و جوانان و عالمان و همه اقشار این دیار شهادت دادند، اینکه چه عاملی باعث شد نجف آباد در انقلاب بدرخشد و واقعا انقلابی باشد، باید گفت که اکثر مردم این دیار امام را به عنوان یک مرجع عالم به زمان و مجاهد و مقتدا انتخاب کردند، در زمانی ‌که غربت مرجعیت بود و همه کشور امام را نمیشناختند،در  نجف آباد همه اقشار امام را شناختند و برای انقلاب، اعتقادات و دین و زمینه س نهازی ظهور حجت خدا هزینه کردند .
وی گفت: در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس زمان بروز و ظهور و بالندگی مردم کشور از جمله مردم نجف آباد بود همچنین در جنگ و جبهه در لشگر ۸ نجف اشرف و در سازمان های رسمی استان های مختلف آوازه مردم نجف آباد پیچیده بود، همچنین در جهاد سازندگی گاها جبهه نجف آباد به اندازه سه الی چهار استان کشور قوی بود، مردم نجف آباد در رابطه با حفظ دستاوردهای انقلاب، حفاظت از شخصیت ها، حفظ بیت حضرت امام و نیروی قبیل در قم تلاش زیادی کردند.
حجت الاسلام حسناتی تاکید کرد: مردم نجف آباد بدون اینکه بخواهند نامشان جایی مطرح شود، حرکت می‌کردند و در عملیات‌های مختلف حضور داشتند که اوج آنها عملیات خیبر بود که تقدیم جان و مال مردم نجف آباد بود که با افتخار تقدیم کشور شد و مردم نیز به پیشواز شهدای خود رفتند بین مردم است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.