امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف در نشست خبری:

باید با درایت بیشتری به برکات 8 سال دفاع مقدس توجه کنیم

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد سردار رشیدزاده فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف صبح امروز در نشست خبری روز حماسه و ایثار نجف‌آباد باحضور اصحاب رسانه اظهار داشت: عزیزانی جان خود را در تقدیم و نثار ایران و کشور خود کردند تا جامعه ما در مسیر سربلندی و تعالی بشریت که در پیش زمینه ظهور امام عصر(عج) هست ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به زمینه‌های ظهور منجی عالم بشریت که از اسلام برمی‌خیزد گفت: در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دنیای اسلام چشم به راه و منتظر زمینه‌سازی اهداف عالی برای ظهور حضرت حجت می‌باشد.
فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف بیان کرد: در طول تاریخ ایران و کشورهای اسلامی دنیا اگر مرور کنیم عظمت عملکردی مردم شریف کشورمان و مخصوصا نمونه‌هایی مانند مردم متدین نجف آباد بی بدیل، ارزشمند و اسوه بوده است.
وی افزود: اگر امروز با کمی درایت بیشتر توجه کنیم متوجه می‌شویم که نتیجه و خروجی ۸سال دفاع مقدس چه برکاتی برای ما داشته است و ضرورت مطرح کردن این الگوها، اسوه‌‌های کشور را بیشتر نمایان می‌کند. رزمندگان ما در دفاع از ارزش‌ها جان خود را نثار کشور کردند و امروز مطرح کردن این الگو‌ها در عرصه‌های مختلفی چون اقتصاد خالی است.
سردار رشیدزاده عنوان کرد: امروز به همین خاطر با مطرح کردن چهره‌ها و اسوه‌هایی که در سخت‌ترین شرایط، بهترین تمهیدات را اخذ کردند و البته عملیات خیبر یکی از عملیات‌هایی بود که در نوع خود و در تاریخ جنگ‌های دنیا کم نظیر است که پایه اساس عملیات‌های آبی و خاکی دیگر شد.
وی تصریح کرد: دشمن هرگز تصور نمی‌کرد نیروهای جمهوری اسلامی بتوانند از منطقه حور عبور کنند اما‌ رزمندگان ما توانستند با سرعت و یگان‌های دریایی عبور کنند و با رعایت اصول تاکتیکی و سرعت عمل غافلگیری دشمن را رقم بزنند.
فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف خاطرنشان کرد: رزمندگان در پی درگیری‌های پی در پی و شجاعت بچه‌های این مرز و بوم و این خطه باعث تحقق ارزش‌ها شدند اما فقط این موضوع نبود چرا که ما در بیت المقدس توانستیم اسیران زیادی بگیریم و رزمندگان این خطه توانستد با حجم درگیری‌های بسیار در شب به جاده طلائیه برسند که منجر به اسارت و شهادت رزمندگان ایران نیز شد.
وی افزود: دشمن ما در زمان خود بسیار قوی بود اما عظمت عملکرد رزمندگان در این عملیات پایه اساسی شد که عملیات بدر و عبور از اروند و فتح فاو و عملیات کربلا ۴ و ۵ و مناطق مختلف نیز اتفاق بیوفتد اما یاد کنیم از اسوه‌هایی مثل حمید باکری و علی محمد پاینده و ۳۳۳ شهید این خطه و ۲۰۵شهیدی که در ۵اسفند و در یک روز به شهادت رسیدند که ۱۶۱ نفر از آنان دانش‌آموز بودند.
سردار رشیدزاده بیان کرد: ما در راستای نکوداشت این ایام در این روز مسابقه کتابخوانی با موضوع نقش شهید کاظمی در پیروزی انقلاب اسلامی و فرماندهی ایشان برگزار کردیم تا در تبیین مسیر جهادی و ضرورتی که در گام دوم انقلاب روی آن کار شده موثر باشیم.
وی درادامه تبیین برنامه‌ها عنوان کرد: فراخوانی را برای سرود و کلیپ و متون ادبی در سطح شهرستان دادیم و در ادامه از کتاب عملیات خیبر تحت عنوان حماسه مجنون رونمایی کردیم که البته خط به خط این کتاب بیانگر قصه‌هایی از مظلومیت و رزم تن به تن گردان‌های نجف اشرف و عاشورا هست.
فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف خاطرنشان کرد: ویژه برنامه‌ جنگ دوستداشتنی را با استفاده از روایت راویان و تجلیل از خانواده شهدای عملیات خیبر برگزار خواهیم کرد و مدارس ۱۶۱ شهید دانش‌آموز را نیز مشخص کردیم تا با برنامه ریزی مناسب آموزش و پرورش و وصیت نامه‌های آنان چنین برنامه‌ای نیز برگزار کنیم


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.