امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

یادواره شهدای 5 اسفند نجف‌آباد برگزار شد / به مناسبت روز جماسه و ایثار نجف آباد

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف‌آباد، ۵اسفند به نام روز حماسه و ایثار مردم نجف‌آباد نامگذاری شده است؛ روزی که ۳۳۳شهید از دیار ایثارگران، نثار جمهوری اسلامی ایران شد.
مردم شهیدپرور نجف آباد در یک روز صدها شهید خطه خود را با افتخار تقدیم ملت ایران کردند و بدون لحظه‌ای دریغ فرزندان بعدی خود را به جبهه اعزام می‌نمودند تا امروز بتوانیم در برابر دشمن قدرت‌نمایی کنیم.

شهرستانی که مخلصانه تنها ۱۶۱نفر شهید دانش‌آموز و حدود ۲۰درصد نوجوان ۱۱ تا ۲۰سال شهید را در خود پرورانده، هیچ باکی از تهدیدات دشمنان ندارد و همچنان حاضر است در برابر ظالم نمایی استکبار بایستد چراکه خطه نجف‌آباد سرشار از خانواده‌هایی است که بیش از دو فرزند را فدای ایران اسلامی کردند.
شهید حمید باکری و احمد کاظمی از فرماندهان و خدمتگارانی بودند که اخلاص ورود به جنگ آنان شاگردانی چون حججی‌ها را پرورش داده تا نه تنها به جز خدا از کسی نترسند بلکه سر خود را نثار غیرت ملی و ناموس کشور کنند.
 سوم اسفندماه و در هفته ایثار نجف‌آباد در ادامه برنامه‌های مناسبتی گرامیداشت این روز پس از زنگ ایثار و تجلیل از خانواده شهدا، در تالار شهروند نجف‌آباد آئین گرامیداشت و یادواره شهدای شهر شهیدپرور نجف آباد برگزار و یاد و خاطره شهدا زنده نگه داشته شد.
در این مراسم محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان حاضر و ضمن گرامیداشت روز حماسه و ایثار نجف آباد اظهار داشت: نجف آباد شهر همه خوبی هاست و شهیدان آن بیش از شهدای برخی استان‌های کشور است همچنین تعداد شهدای دوبرادری و سه برادری در آن بسیار زیاد است چون مردمان این خطه به تنهایی لشگر ۸ نجف اشرف را تشکیل دادند.

وی گفت: نجف آباد شهری ست که یادگاران دفاع مقدس در آن بسیار زیاد است و تعابیر سترگی توسط رهبر کشور از این شهر بیان شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: مشکلات در حوزه آموزش و پرورش و موارد مدیریتی مختلف در کشور بسیار است اما امید به یاری حضرت حق و استمداد از شهدا بارقه‌های امیدی را در دل‌هایمان ایجاد می‌کند که به فرموده پیر فرزانه جماران و رهبر انقلاب اسلامی ما می‌توانیم بر مشکلات فایق شویم به شرط آن‌که ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم.
وی افزود: شهادت یک واژه نیست بلکه فرهنگی است که از ابتدای خلقت تا انتها آن برای ما الگویی تمام نشدنی است و اگر از شهدا استمداد بطلبیم می‌توانیم راهشان را در فرهنگی که مورد هجمه دشمن است ادامه دهیم و باعث شویم فرهنگ دنیاگرا نتواند جوانان را از ما بگیرد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف در آموزش و پرورش، انسان سازی است که الگوهای مختلفی دارد و فرهنگ‌های مختلف روش‌های آن را تعریف کرده‌اند که تعاریف گوناگونی به وجود آمده است ولی انسان سازی در فرهنگ شهادت به معنای انسان کامل و خلیفه الله است.
وی بیان کرد: اگر آموزش و پرورش بخواهد به اهداف خود برسد باید در راستای فرهنگ شهید و شهادت حرکت کند و مسئولین شهر و استان و کشور این ارگان را از خود بدانند و هم‌افزا باشند، مانند شهرستان نجف‌آباد که رویداد شهدا را با هم افزایی تمام مسئولین اجرایی و آموزشی در خط مقدم علم آموزی انجام داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در ساحت‌های مختلفی به پیش می‌رویم که یکی از آنان ترویج فرهنگ شهید و شهادت است که اگر بخواهیم کل جامعه را بیمه کنیم ترویج این فرهنگ راه آن به حساب می‌آید.
در ادامه برنامه نیز دانش‌‌آموزان مدرسه دخترانه شهیده رضوان نیز با قطعه سرودی ‌که به صورت نمایش اجرا کردند، ارزش پرچم سه رنگ کشور را در پرتو خون شهدا به اجرا گذاشتند و سپس نوجوانان گروه سرود صائب نیز از دلاورمردان خطه نجف‌آباد و این مرز و بوم سرودند.
همچنین سید رضا موسوی زاده مدیر آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد نیز باحضور خود در این مراسم اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری، نجف آباد شهر شهدا و علم و ایثار است و این روزها بیانگر زمانی است این شهر نشان داد از خطه دلاورمردان کشور هست و ۳۳۳فرزند را شهید کشور نمودند.

وی بیان کرد: نجف آباد با ۲۵۰۰شهید نسبت به جمعیت مقام اول کشور را دارد اما این موضوع صرفا یک داستان نیست بلکه ۲۲۰ خانواده نجف آباد دارای دو فرزند شهید هستند و این یعنی خدمت‌ کردن به مردم این شهر در هر پست و مسئولیتی باعث افتخار است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد به نقل از مقام معظم رهبری گفت: امروزه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست و آموزش و پرورش نجف‌ آباد سومین دوره از اجرای سند تحول بنیادین را اجرا کرد و در حوزه عبادی و سیاسی ۵۹ برنامه برای پیگیری ایجاد کرد.
وی افزود: جنگ فضای مجازی از نظر رهبری حکم جهاد دارد و بعد از نماز، کار جهادی و فعالیت در فضای مجازی هست چراکه برای فرزندان کشور، دشمنان برنامه ریزی کردند تا به آنان را ضربه وارد نشود اما یکی از فعالیت‌هایی که آموزش و پرورش باید انجام دهد آشنایی با سیره شهداست.
در ادامه برنامه‌های مراسم نیز هنر پرده‌خوانی با همکاری آهنگسازان و راوی جنگ‌های کشور برپا و بعد از آن جانبازانی ‌که در برنامه حاضر بودند به ایراد سخن پرداختند و خاطرات زمان جبهه و جنگ را به گوش مردم رسانند.
درپایان مراسم نیز از مدیران مدارسی که در طرح لاله‌های روشن شرکت نمودند تقدیر و تشکر به عمل آمد اما درواقع طرح لاله‌های روشن از جمله برنامه هاییست که دانش آموزان در آن به تحقیق درمورد شهدا می‌پردازند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.