امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

ویژه برنامه جنگ دوست داشتنی

سالن شهروند-۴اسفند۱۴۰۰ / در ویژه برنامه "جنگ دوست داشتنی" صورت گرفت: رونمایی از کتاب " حماسه مجنون " به مناسبت روز حماسه و ایثار نجف آباد

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد، شامگاه چهارم اسفند در ادامه برگزاری برنامه‌های هفته حماسه و ایثار مردم نجف آباد، ویژه برنامه جنگ دوست‌داشتنی با حضور رزمندگان و همرزمان شهید احمد کاظمی در تالار شهروند نجف آباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار سیف الله رشیدزاده به مناسبت روز حماسه و ایثار نجف آباد به ایراد سخنرانی در وصف شهدای دفاع مقدس و مردم شهیدپرور نجف آباد پرداخت.

فرمانده لشگر ۸ زرهی نجف اشرف گفت: شهدای زنده‌ای هستند که سندهای هویت ملی و مذهبی ما محسوب می‌شوند و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن کار راحتی نیست اما به عنوان یک ضرورت حیاتی، افراد بهترین نوع مقاومت در در دوران دفاع مقدس را از خود نشان دادند.

در این برنامه سردار سیف الله رشیدزاده به مناسبت روز حماسه نجف آباد اظهار داشت: همه ما آرزوی تعجیل در فرج، صحت و سلامتی حضرت حجت(ع) و عاقبت به خیری در دنیا و آخرت داریم که از بزرگ‌ترین آرزوهایی است که از خدا طلب می‌کنیم.
وی بیان کرد: خداراشاکریم که رزمندگان ما در گذشته به میدان نبرد رفتند و از خاک کشور و خون ملت دفاع کردند تا امروز بتوانیم مراسمی برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آنان برگزار کنیم.
فرمانده لشگر ۸ زرهی نجف اشرف گفت: شهدای زنده‌ای هستند که سندهای هویت ملی و مذهبی ما محسوب می‌شوند و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن کار راحتی نیست اما به عنوان یک ضرورت حیاتی درمقابله با صحنه‌های سخت باید گفت این افراد بهترین نوع مقاومت در در دوران دفاع مقدس را از خود نشان دادند.
وی افزود: نجف آباد جایی است که همه شهدای ما با عشق و ارادت به امام حسین(ع) همیشه حماسه و شجاعت و بزرگ مردی را از ایشان به ارث بردند و امیدواریم به حق همه شهدا عاقبتی ختم به شهادت نصیب ما شود.
سردار رشیدزاده عنوان کرد: وقتی صحبت از جنگ می‌شود به یاد توپ و تانگ و سنگر می‌افتیم که هرکدام از لوازم جنگ دنیایی از حرف دارد اما هویتی که رزمندگان از حیث عبادت خود پیدا کرده بودند با ارزش و صدای زنده‌ای که امروز یادگاران دوران هستند وجودی ارزشمند هستند.
در ادامه برنامه نیز کتاب حماسه مجنون به قلم حسین موحدی نجف آبادی رونمایی شد. این کتاب که حاصل تلاش، پژوهش و نگارش ایثار بیش از ۳۰۰شهید نجف آبادی هست به صورت یادبود به مهمانان تقدیم و به فرزندان دفاع مقدس هدیه شد.

همچنین بازماندگان ارزشمند دفاع مقدس نیز دقایقی مهمانان برنامه را به استقبال خاطرات جنگ و اسارت و شهادت بردند و سپس در خاتمه برنامه از برگزیدگان حائز رتبه در مسابقه کتابخوانی خط تماس نیز تجلیلی و تقدیر به عمل آمد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.