امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

تدارک مدیریت شهری نجف آباد برای میزبانی شایسته از بهار قرآن و نو شدن طبیعت

دکتر احمد عیدی سرپرست شهرداری نجف آباد از مجموعه اقدامات مدیریت شهری نجف آباد در برگزاری شایسته و استقبال پرشور از بهار قرآن ماه مبارک رمضان و شروع فصل نوشدن طبیعت خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد عیدی ضمن اشاره به ادامه اجرای پروژه های عمرانی خدماتی در مناطق پنج گانه شهرداری نجف آباد، از انجام پروژه اصلاح هندسی تقاطع امام حسین(ع) واقع در منطقه چهار شهری به عنوان پروژه عمرانی شاخص یاد کرد که به شهروندان فهیم منطقه تقدیم شده است. وی ادامه عملیات عمرانی اصلاح هندسی میدان معلم منطقه سه (ویلاشهر) را از دیگر اقدامات شهرداری دانست که طی آن اقداماتی مانند اصلاح هندسی ورودی میدان با هدف رعایت حق تقدم گردشی، احداث و اجرای چهار دور برگردان قبل از میدان در چهار جهت، افزایش شعاع میدان با هدف افزایش ظرفیت تردد میدان، اصلاح قوس های ورودی و خروجی میدان، تعدیل ارتفاع میدان با مسیرهای متقاطع و اجرای پروژه دفع آب های سطحی میدان، اجرای شبکه تصفیه تکمیل پساب و فاضلاب شهری، تکمیل شبکه گاز رسانی به بخش شرق شهر (بلوار الغدیر)، اصلاح سیفون های کانال آب منطقه ای، جدول گذاری، آسفالت تراشی و زیرسازی میدان و مسیرهای دسترسی و نصب چراغ راهنمایی و علائم ایمنی و ترافیکی انجام و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.
ادامه عملیات عمرانی بوستان زندگی شرقی و باغ ایرانی، ساختمان آرامستان، تعریض خیابان شیخ بهایی در منطقه یک، ادامه احداث بلوار بهارستان، ساماندهی خیابان بهارستان، بهسازی خیابان خرم و.. در منطقه دو، ساماندهی و تکمیل فاز دو پارک کوهستانی آبشار، ادامه پروژه زیرگذر شهدای کارگر و.. در منطقه سه (ویلاشهر)، ساماندهی پارک فیروزه و بلوار پرستار، تکمیل ساختمان فرهنگسرای کوثر و  زیرگذر شورا در منطقه چهار (یزدانشهر) و ادامه روند تکمیل ساختمان فرهنگسرای عالم، ساماندهی خیابان مطهری، اجرای نما و محوطه سازی میدان نجف اشرف و.. در منطقه پنج (امیرآباد)  عمده پروژه های در حال اجرای شهرداری نجف آباد بود که عیدی مهمترین مشخصات، درصد پیشرفت و دورنمای عمرانی هر یک را تشریح و ابراز امیدواری کرد پس از اتمام عملیات عمرانی، به شهروندان مناطق مختلف تقدیم گردد.

نجف آباد زیبا مهیای میزبانی نوروز بانشاط و معنوی است.
دکتر احمد عیدی سرپرست شهرداری نجف آباد با اشاره به تقارن خجسته ایام نوروز با ماه نزول قرآن و عبودیت، مجموعه اقدامات کمیته زیباسازی شهرداری نجف آباد که پس از برگزاری جلسه های تخصصی و متعدد کمیته های تعیین شده در حال اجرا هستند را تشریح نمود.
آماده سازی تمامی پارک و بوستان های مناطق پنج گانه و تخصیص مکان های معین جهت اقامت و استقرار مسافران نورورزی در راستای تکریم روزه داری شهروندان، آمادگی ورودی و خروجی های شهر، برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی و راهنمای مسافرین و میهمانان نوروزی، نصب المان و سفره های هفت سین در میادین و معابر پر تردد شهر، تدارک محل اسکان مسافرین نوروزی و ارائه خدمات رفاهی به آنان  از عمده موارد کمیته زیباسازی شهرداری نجف آباد بود که عیدی ضمن اشاره به آن،  از خط کشی معابر مناطق پنجگانه شهری، رنگ آمیزی مبلمان شهری، پایه چراغ های ترافیکی، روشنایی پارک ها و رفع نواقص سرویس های بهداشتی  و..،  اصلاح و تعویض استوانه های فرسوده و سرعت گیرهای شکسته و جداول معیوب در سطح مناطق، ساماندهی فضاهای سبز با پوشش ویژه نوروز، حذف نازیبایی های بصری بدنه معابر و دیواره های شهری، نصب تابلوهای راهنمای مسافرین نوروزی در راستای معرفی شهر و ویژه برنامه های مناسبت های نوروزی و ماه مبارک رمضان و .. به عنوان دیگر فعالیت های این کمیته در جهت آمادگی هرچه بیشتر شهر در میزبانی از میهمانان و مسافرین نوروزی سال 1403 یاد کرد.
شکوفایی بهار قرآن و آغاز سال نو در باغ شهر صفوی
عیدی سرپرست شهرداری نجف آباد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی بزرگداشت بهار قرآن و موسم آغاز سال نو از دیگر بخش های آمادگی مجموعه مدیریت شهری نجف آباد است که با همزمان با حلول ماه مبارک رمضان آغاز و تا انتهای روزهای نخستین سال میزبان شهروندان و میهمانان نوروزی خواهد بود.
عیدی ضمن اشاره به آمادگی کامل اماکن تاریخی گردشگری  تحت پوشش شهرداری نجف آباد جهت میزبانی از بازدید شهروندان و مسافران نوروزی مهمترین ویژه برنامه های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد را تشریح نمود. تورهای گردشگری باغ شهر صفوی، اجرای ورزش زورخانه ای و برپایی نمایشگاه فروشگاه هفت برج خارون، برگزاری نمایشگاه های نمایشگاه "کبریت های قدیمی" در خانه تاریخی کبیرزاده، "مصنوعات سنگی" در خانه تاریخی کبیرزاده، "عکس باغ شهر صفوی" در خانه تاریخی مهرپرور و نمایشگاه نقاشی "بهارانه" در خانه تاریخی نوریان، میزبانی خانه ایثار از برنامه های "بهار قرآن" (ویژه نوجوانان و بزرگسالان قبل و بعد از افطار قبل از افطار)، مسابقه تفریح سرگرمی، نمایشگاه فروشگاه "اقتصاد مقاومتی" و جشن "روزه اولی ها"، و برگزاری برنامه های "یادگیری با طعم لذت" و برپایی نمایشگاه "مشاهیر نجف آباد" در خانه علم نجف آباد و زنده نویسی القاب امام علی(ع) و سوره قدر در هفت برج خارون و خانه علم از عمده برنامه های پیش بینی شده جهت بزرگداشت ایام ماه مبارک رمضان و گرامیداشت نوروز 1403 بود که عیدی ضمن اشاره به آن افزود دیگر اماکن تاریخی و گردشگری نجف آباد در مناطق پنج گانه شهری نیز میزبان برنامه های متنوع و متناسب با ایام پیش رو خواهد بود.
میزبانی سالن شهروند از ویژه برنامه هایی مانند جشن سال تحویل، جشن رمضان قبل از نوروز و جشن خانواده بیست به مناسبت ولادت امام حسن(ع) و عید فطر، برپایی کارناوال های شادی قبل و بعد از نوروز در مناطق پنجگانه، میزبانی مجموعه تفریحی باغ بانوان از مسافرین نوروزی به همراه برگزاری مسابقات مفرح ویژه خانواده ها از دیگر بخش های تدارک دیده شده مجموعه مدیریت شهری نجف آباد است که عیدی با اشاره به آن ها ابراز امیدواری کرد با برگزاری آن ها بستری فراهم گردد تا شهروندان و میهمانان نوروزی بتوانند از فیوضات ماه بندگی خدا نهایت بهره معنوی را برده و در کنار خانواده خود بهاری خاطره انگیز را رقم بزنند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.