امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نجف آباد/فرمانده نیروی انتظامی نجف آباد خبر داد:

افزایش 54درصدی کشف مواد مخدر در نجف آباد

فرمانده نیروی انتظامی نجف آباد گفت: میزان کشفیات مواد مخدر شهرستان نجف آباد در سه ماهه نخست سال جاری با 54درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به حدود 68 کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی رسیده که در همین راستا نزدیک به 400 نفر نیز مرتبط با جرایم مواد مخدر در بازه زمانی مذکور، دستگیر شده اند.

سرهنگ محمد رضا خدادوست فرمانده نیروی انتظامی نجف آباد در جلسه شورای اداری این شهرستان که با موضوع مواد مخدر برگزار شد، گفت: با توجه به دغدغه نیروی انتظامی در خصوص پاک سازی چهره شهر از ساقیان و توزیع کنندگان خرد مواد مخدر، 86 نفر از آمار دستگیر شدگان نخستین فصل سال مربوط به این افراد می باشد که از آنها مقادیر مختلف مواد مخدر از یک و نیم کیلوگرم تا یک گرم کشف و ضبط شده است.

خدادوست در ادامه 65درصد سرقت های خُرد شهرستان را مربوط به معتادان دانست و افزود: هر معتاد برای رفع خُماری روزانه خود به مبلغی در حدود 50 هزار تومان نیاز دارد که همین امر افراد مذکور را به سمت سرقت های خرد سوق می دهد.
وی همچنین بخش عمده پرونده های قضایی طلاق، نزاع و قتل را به نوعی مرتبط با مواد مخدر دانست و اظهار داشت: مبارزه تک بعدی در این حوزه به هیچ وجه موثر و کافی نخواهد بود و تمامی سازمان هایی که به نوعی در این حوزه منشا اثر هستند بایستی در کنار نیروی انتظامی و دادگستری قرار گرفته و با تمرکز بیشتر بر امر پیشگیری، مانع از گسترش این بلای خانمان سوز برانداز شوند.

فرمانده انتظامی نجف آباد با اشاره به قول اعزام کارشناسان زبده و ارائه فیلم و جزوات آموزشی به روز برای نمایشگاه های برگزار شده توسط دستگاه های اجرایی،گفت: در راستای مبارزه با باندهای سازماندهی شده قاچاق مواد مخدر به استان و شهرستان، اخیرا در همکاری مشترک نیروهای اطلاعاتی و انتظامی سه عضو مسلح یک باند خطرناک همراه با 140 کیلوگرم انواع مواد مخدر، در اتوبان ذوب آهن دستگیر شده اند.
لازم به ذکر است؛ برطبق آمار موجود جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از سه هزار و 700 شهید و نزدیک به 12 هزار جانباز را در مسیر مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده که در این میان شهرستان نجف آباد نیز با هفت شهید یکی از بالاتری آمار استان را به خود اختصاص داده است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.