امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
تروریست‌ها چگونه عضو می‌گیرند؟

افشای اطلاعاتی جدید از داعشی‌های جوان!

 
فایل‌های لو رفته داعش و مبارزان نسبتاً تحصیل‌کرده!

اطلاعات حدود 4000 هزار نفر از اعضای داعش توسط فردی که اوایل سال جاری این گروه را ترک کرد، فاش شد.

به نقل از ایندیپندنت، مطالعه‌ای جدید از بانک جهانی بر اساس اسناد داخلی فاش شده از این گروه تروریستی نشان می‌دهد افرادی که به عضویت داعش در می‌آیند از دیگر هم‌وطنان خود تحصیل‌کرده‌تر هستند.

مطالعه‌ای اجتماعی-اقتصادی با تمرکزی بر افراط‌گرایی نشان داد که بیش از یک‌چهارم استخدام‌های خارجی داعش، تحصیلات دانشگاهی داشتند و تنها پانزده درصد از 3,803 نفر موردمطالعه تحصیلات دوره متوسطه را تمام نکرده بودند. تنها دو درصد بی‌سواد بودند که این نظریه را رد می‌کند که فقر و سطح سواد با افراط‌گرایی مرتبط است.

تحلیل اطلاعات نشان داد که به‌طور متوسط افرادی که به استخدام داعش در می‌آیند معمولاً جوان و مجرد هستند که شغل مناسبی برای تشکیل خانواده نیافته‌اند و سواد اسلامیِ اندکی "بالاتر از پایه" دارند. بمب‌گذاران انتحاری بالقوه اکثراً افرادی فاقد شغل و دارای تجربه‌ نظامی بودند.

اعضا در فرم‌های استخدام ملیت، میزان تحصیلات، سن، شغل سابق و نقشی که دوست داشتند در به‌اصطلاح خلافت داعش در سوریه و عراق بر عهده بگیرند را ذکر کرده بودند. سن متوسط جنگجویان 27 بود که جوان‌ترین فرد از لیبی (23 سال) و مسن‌ترین فرد از اندونزی بود (33 سال).

اوایل سال جاری بنیاد جدیدی در آمریکا تأسیس شد که به دنبال یافتن عواملی بود که خارجی‌ها را به عضویت در داعش تشویق می‌کند. تحقیقات نشان داد افراد به دلایل متعددی به عضویت این گروه می‌آیند که به مراحل مختلف زندگی و جایی که در آن زندگی می‌کنند بستگی دارد.

منطقه درنه در لیبی که داعش شهرت زیادی آنجا دارد، منطقه‌ای بسیار فقیر با سابقه‌ای طولانی در مقاومت علیه دولت دارد. برخلاف استان قصیم (منطقه‌ای وهابی در عربستان سعودی) که اکثر افراد تحصیل‌کرده و نسبتاً ثروتمند هستند. داعش در هر دو منطقه استخدام بالایی دارد.

امسال داعش مناطق زیادی از قلمرو خود را از دست داد. هر روز افراد بیشتری از این گروه روی بر می‌گردانند و گمان می‌رود جنگ علیه این گروه به جنگ با افرادی تبدیل شود که به خانه بازگشته‌اند و نبرد ایدئولوژیک را ازآنجا ادامه می‌دهند.

منبع: Independent


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.