امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

زنگ مهر و مقاومت و آغاز مدارس در هنرستان شهدای فرهنگی

در مراسمی که یکم مهرماه 96 در هنرستان پسرانه کار و دانش شهدای فرهنگی نجف آباد (محل تحصیل پاسدار شهید محسن حججی) برگزار شد، رسول زرگر پور استاندار اصفهان به همراه معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش،با دستان پدر شهید حججی رسماً زنگ آغاز سال تحصیلی جدید استان را به صدا در آوردند.

این هنرستان پسرانه پیش از این با نام «شهدای فرهنگی» نامیده میشد که با توجه به شهادت پاسدار شهید محسن حججی یکی از فارغ التحصیلان آن، امسال با نام این شهید مدافع حرم نامگذاری شده است.

امام جمعه نجف آباد:۵۵ مدرسه نجف آباد دو نوبته است
اصفهان - امام جمعه نجف از وجود ۵۵ مدرسه دو نوبته در شهرستان نجف آباد خبر داد و گفت: بهتر است که زمینه یک نوبته شدن این مدارس فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی در آئین بازگشایی مدارس استان اصفهان که به صورت نمادین در هنرستان شهدای فرهنگی نجف آباد محل تحصیل شهید مدافع حرم شهید محسن حججی برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان برای جهاد آفریده شده و آزموده می‌شود، اظهار داشت: این جهاد می تواند در همه عرصه ها از جمله جهاد اقتصادی، جهاد اجتماعی، جهاد دینی، جهاد اکبر، جهاد اصغر و ... باشد.

وی با بیان اینکه شهدا تربیت شده مکتب علم هستند، افزود: شهید حججی در کنار تعلیم و تربیت به این مقام رسید.

امام جمعه نجف آباد با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش باید نسبت به شخصیت دادن به جوانان توجه داشته باشد، تصریح کرد: باید توجه داشت که جوانان ما در ناملایمات این روزها و هجمه های زیادی که به آنها وارد می شود به خوبی مقاومت کرده اند و ما امروز شرمنده جوانان هستیم.

وی با بیان اینکه امروزه مسئولان در برابر جوانان مسئولیت های سنگینی دارند، اضافه کرد: همه باید فعالیت جهادی داشته باشند تا شرمنده جوانان نشوند.

حجت‌الاسلام حسناتی با اشاره به اینکه برنامه امروز در این هنرستان تجلیل از علم و تربیت و دین است، ظهار داشت: نجف آباد پر از جوانانی است که خود را متعلق به انقلاب می دانند و همواره آماده خدمت هستند.

وی هم‌چنین از وجود ۵۵ مدرسه دو نوبته در شهرستان نجف آباد خبر داد و گفت: بهتر است، زمینه یک نوبته شدن این مدارس فراهم شود.

قائدی ها: کسب رتبه اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط آموزش‌وپرورش استان اصفهان/ ۸۶۰ هزار دانش‌آموز در کلاس درس حاضر شدند
قائدی‌ها، مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به کسب رتبه اول این مجموعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: ۸۶۰ هزار دانش‌آموز در ۴۱ منطقه و شهرستان تعلیم و تربیت در سال جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار صاحب نیوز، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان، صبح امروز در آیین نواختن زنگ مقاومت استان اصفهان در هنرستان شهدای فرهنگی نجفآباد با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، اظهار کرد: برای دومین بار در دولت تدبیر و امید زنگ آغاز سال تحصیلی در شهرستان نجف‌آباد نواخته می‌شود.

محمد حسین قائدی ها، گفت: امروز زنگ بازگشایی مدارس سال تحصیلی جدید در هنرستان شهدای فرهنگی که قبلاً محل تحصیل شهید حججی بوده است، به صدا درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در این چند سال وضعیت خوبی داشته است، اظهار کرد: کسب رتبه اول در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پیاده سازی دولت الکترونیک جز افتخارات اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان است.

قائدی‌ها با اظهار اینکه امروز شاهد بازگشایی مدارس هستیم، گفت: 860 هزار دانش‌آموز در 41 منطقه و شهرستان وارد مدارس و مشغول تعلیم و تربیت می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ اظهار کرد: امروز خانواده شهدای مدافع حرم این مراسم را مزین کرده‌اند.

 استاندار اصفهان:شهدای مدافع حرم در کلاس درس امام حسین (ع) آموزش دیده‌اند
اصفهان- استاندار اصفهان گفت:ملت ایران با دغدغه حسینی صحنه انقلاب و دفاع مقدس را از کلاس درس امام حسین بیرون کشید که امروز نیز با تربیت شهدای مدافع حرم همچنان از کلاس درس عاشورا درس می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور صبح شنبه در مراسم نمادین بازگشایی مدارس استان اصفهان که در هنرستان شهدای فرهنگی نجف آباد محل تحصیل شهید مدافع حرم شهید محسن حججی برگزار شد، با اشاره به اینکه ملت ایران با درک و دغدغه حسینی صحنه های انقلاب و دفاع مقدس را از کلاس درس امام حسین (ع) بیرون کشید، اظهار داشت: امروز نیز ملت ایران با تربیت شهدای مدافع حرم همچنان از کلاس درس عاشورا درس گرفته و در همه عرصه ها پای درس امام حسین (ع) می نشینند.

وی امنیت و آرامش و پیشرفت کشور را مدیون خون شهدا دانست و افزود: ما همه در خیمه گاه عشق عاشورا برای حفظ امنیت کشورمان می کوشیم و پرونده مقاومت خود را در همه دوران برافراشته نگاه میداریم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه جهاد در راه خدا اشکال مختلفی دارد، ابراز داشت: منطق ما منطق عاشورایی است و ما این راه را همواره ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چنانچه ما آرمان حق طلبی و عدالت خواهی داشته باشیم و حق دین و اجتماع را بالاتر از حق خود بدانیم آنگاه همه سرزمین ها کربلا و همه روزها عاشورا خواهد بود، اضافه کرد: ملت ما با همین شور و شیدایی دفاع مقدس را به تصویر کشیدند و این راه را همچنان ادامه می‌دهند.

زرگرپور خوب درس دادن، خوب درس خواندن و شایسته تربیت شدن را قدردان نعمت الهی بودن دانست و تصریح کرد: چنانچه در این زمینه عملکرد خوبی داشته باشیم از درگاه الهی نمره قبولی خواهیم گرفت.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:رسیدن به حیات طیبه از اهداف اجرای سند تحول آموزش و پرورش است
اصفهان - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سند تحول دستیابی به حیات طیبه یکی از اهداف اصلی است، گفت: شهدای دانش آموز نجف آباد به این حیات طیبه رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زرافشان صبح شنبه در مراسم نمادین بازگشایی مدارس استان اصفهان که در هنرستان شهدای فرهنگی نجف آباد، محل تحصیل شهید مدافع حرم شهید محسن حججی برگزار شد، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه همزمانی اول ماه مهر با ماه محرم، مهر سال ۹۶ را مهر حسینی کرده است، اظهار داشت: امیدوارم چنان مهری، مهری باشد که درس آموز مکتب حسینی باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سند تحول آموزش و پرورش دستیابی به حیات طیبه یکی از اهداف اصلی است، ابراز داشت: شهدای دانش آموز نجف آباد به این حیات طیبه رسیدند و ما نیز ادامه دهنده راه آنها خواهیم بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: وجود تعداد بالای دانش آموزان شهید در شهرستان نجف آباد برای ما افتخار است و به آن می بالیم.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.