امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

سومین جلسه هم اندیشی ستاد برگزاری مراسم ۵ اسفند روز حماسه و ایثار نجف آباد برگزار شد

دوشنبه 4 بهمن 1400 سومین جلسه هم اندیشی ستاد برگزاری مراسم ۵ اسفند روز حماسه و ایثار نجف آباد با حضور نمایندگانی از دفتر امام جمعه، لشکر ۸ نجف اشرف، سپاه ناحیه، فرمانداری، شهرداری نجف آباد، شورای اسلامی شهر، نیروی انتظامی، شهرداری گلدشت، شهرداری کهریزسنگ، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و یادمان شهدا در تالار فرزانگان فرهنگسرای خارون برگزار شد.

پس از تلاوت قرآن علیرضا خاکسار مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد در سخنانی ضمن مرور کلی بر مصوبات جلسه پیشین این ستاد در تعیین کمیته ها و اعضا و شرح وظایف هر یک، بر تسریع انجام امور هر کمیته تاکید نمود.
مهندس خاکسار در ادامه نیز مهمترین فعالیت های کمیته برنامه و رویدادهای شهری مانند سمپوزیوم نقاشی تصاویر شهدای خیبر، ویژه برنامه 5 اسفند در سالن مجلل شهروند پخش از شبکه اصفهان به صورت زنده، غبارروبی قطعه شهدای خیبر، اجرای سرودهای ملی و مذهبی، بازسازی عملیات خیبر و هماهنگی با خیریه ها و انجمن های مردم نهاد و.. را اعلام نمود.
مهدی رشید زاده رییس کنگره سرداران و 2500 شهید نجف اباد به عنوان نماینده کمیته ثبت و نامگذاری نیز در سخنانی از اقداماتی چون ثبت ملی روز ملی نجف آباد، ثبت شهیدستان محمد منتظری، نامگذاری میادین و خیابانها به نام 5 اسفند در کل شهرستان، کلنگ زنی موزه شهدا، رونمایی از تمبر 5 اسفند و.. از عمده اقدامات این کمیته یاد کرد.
مصطفی حیدری، مدیر اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف اباد نیز به عنوان نماینده کمیته تبلیغات و رسانه به توضیح مواردی چون ویژه برنامه های رسانه ای و تلویزیونی، دیوارنگاره های شهری، فضای سازی شهری، آذین بندی خانه های والدین شهدا و مساجد، اطلاع رسانی همه رویدادها، نشست خبری و چاپ ویژه نامه ها و.. پرداخت.
سید علی طباطبایی رییس سازمان حفظ آثار لشکر زرهی 8 نجف اشرف هم با اشاره به تهیه، توزیع و بارگذاری پوستر فراخوان آثار  حماسه ، ایثار و شهادت، به ادامه فعالیت این کمیته در زمینه های فراخوان شهدای عملیات خیبر (المان و نماد ) در قالب شعر – متن ادبی – فکاهه – فیلمنامه – کتاب - نمایشنامه - عکس و ... تاکید نمود.
سید حسن لوح موسوی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نجف آباد از دبیرخانه ترویج فرهنگ شهادت نیز در سخنانی برگزاری یادواره ها، روایتگری در مدارس و تکیه های شهدا، دیدار با خانواده های شهدای 5 اسفند و.. را از مهمترین اهداف و موارد مصوب شده نام برد.
محمد حسن آسیابانی رییس یادمان شهدا نجف آباد دبیر کمیته ترویج فرهنگ ایثار از مواردی چون سفیران 5 اسفند، روایتگری در مدارس، تکیه های شهدا و تقویت روایت در محله ها و مراکز فرهنگی و هیات های مذهبی به عنوان مهمترین موارد این کمیته نام برد.
در ادامه نیز حاضرین در سومین جلسه هم اندیشی ستاد برگزاری مراسم ۵ اسفند، به مواردی مانند برنامه ریزی و تعیین بودجه و هزینه های انجام امور هر کمیته، ابلاغ برنامه های مصوب از طریق فرمانداری، طراحی و تهیع لوگو و نشان مشترک پنج اسفند در تمامی شهرداری ها، فضاسازی درخور و شایسته شهری، لزوم تعامل و همکاری بین دستگاه های فعال در این بزرگداشت، تکریم و احترام ویژه به والدین شهدا و لزوم تسریه انجام امور تاکید کردند.
موسی مباشری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد نیز در سخنانی ضمن تاکید  بر محوریت فرمانداری در ابلاغ، پیگیری و هماهنگی در اجرای مصوبات، به لزوم اطلاع رسانی عمومی در سطح شهرستان، تشکیل کمیته رصد و ارزیابی مصوبات و فعال نمودن تمامی ظرفیت های شهرستان اشاره داشت.
حجت الاسلام حسناتی امام جمعه نجف آباد نیز در انتهای جلسه پس از جمع آوری مباحث مطرح شده در سومین جلسه هم اندیشی ستاد برگزاری مراسم ۵ اسفند از مساجد و پایگاه های بسیج مردمی به عنوان قلب تپنده در همراهی و همکاری بیشتر با این بزرگداشت یاد کرد و افزود سطح ویژه برنامه ای تدوین شده باید در مقام پایتخت ایثار و شهادت کشور جلوه گر شود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.