امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

پنجاه و دومین نوبت از تابلوهای فرهنگ شهروندی را "دستــــــــ کمـــــ نگیر.."

مهندس خاکسار در مصاحبه با پایگاه خبری شهرداری نجف آباد اهداف، رویکرد و خصوصیات طرح های شهری این نوبت از مجموعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد را تشریح نمود.
علیرضا خاکسار ضمن اشاره به معایب عدیده زباله های تجمیعی و خارج از تاریخ گذاشتن به عنوان معضل اصلی و فعلی پسماند شهری، افزود اتاق فکر کمیته فرهنگ شهروندی پس از برگزاری جلسات متعدد، مشاوره و تحقیق شهری و بررسی معابر شهری مهمترین موارد آن را استخراج و پس از گذران مرحله سنجش پایلوت شهری، مجموعه تصاویر شهری با محوریت رعایت نوبت تاریخ بیرون گذاشتن زباله خانگی طراحی و تدوین شد.
مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد گفت: مجموعه طرح های شهری این نوبت در دو مرحله ایجاد سؤال و پرسش عمومی و اطلاع رسانی از معایب عدم رعایت تاریخ بیرون گذاری زباله طراحی شد. در مرحله نخست با عنوان دستم کم نگیر، و بهره گیری از نماد و نشان های گرافیکی تاثیرگذار اخطار دهنده (میخ و کف پا، دومینوی خارج شده از ردیف، بادکنک در آستانه ترکیدن، پیشی گرفتن لاک پشت از خرگوش و..)، ضمن ایجاد سؤال و ابهام در ذهن مخاطب از اینکه چه مفهومی دست کم گرفته نشود؟، تعالیم شهروندی و نکات و هشدار اجتماعی موارد دارای خطر بالا به شهروندان تذکر داده شد.
مهندس علیرضا خاکسار در تشریح مرحله دوم این نوبت از تابلوهای فرهنگ شهروندی افزود مهمترین معضلات رعایت نکردن تاریخ بیرون گذاشتن زباله توسط شهروندان با هشتگ های #نه_به_زباله_تجمیعی و #نه_به_زباله_خارج_از_نوبت، و بهره گیری از زبان تصویر و شعار و مفهوم تعاملی و دو سویه گرافیک در معرض دید شهروندان قرار گرفته است. شعار دست کم نگیر با پیوندهای تصویری و حاوی تیرهایی مانند: خم شدن پاکبان رو، کثیفی محله رو، نابودی محیط زیست رو، افزایش حیوانات موزی، آلودگی توسط شیرابه، نازیبایی منظر شهری، و.. با تلفیق تصاویری هشدار دهنده مضمون این مرحله از پنجاه و دومین نوبت از تابلوهای فرهنگ شهروندی را تشکیل می دهد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.