امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی

تفکیک زباله را دست کم نگیر / پنجاه و چهارمین نوبت از رسانه شهری فرهنگ شهروندی و تفکیک زباله

علیرضا خاکسار در مصاحبه با خبرنگار اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد پنجاه و چهارمین نوبت از رسانه شهری و مجموعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد را تشریح نمود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف‌آباد ضمن اشاره به نوبت قبل این رسانه که به موضوع ایمنی در قالب مجموعه طرح‌های "قاتل خاموش" پرداخته شد، گفت اتاق فکر کمیته فرهنگ شهروندی سازمان با تدوین شعار "دست کم نگیر " در چهار فاز به مواردی چون تبیین شعار کلی این مبحث با بهره بردن از تلنگر منظری در بیننده، به تصویر کشیدن معضلات و عواقب عدم رعایت زمان و تاریخ بیرون گذاشتن زباله و جایگزینی و انجام پروژه های عمرانی، فرهنگی و ورزشی در شهر به جای هزینه‌های جاری جمع آوری زباله‌های خارج از نوبت به مهمترین معضلات حوزه پسماند شهری پرداخت.
مهندس خاکسار افزود با توجه به اهمیت مبحث تفکیک زباله از مبدا به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری و موارد دارای ضرورت در تعالیم شهروندی،  این نوبت از مجموعه تابلوهای شهروندی با محوریت تفکیک زباله طراحی، چاپ و بر تابلوهای سطح مناطق مختلف شهری نصب شد.
مهندس خاکسار افزود: شعار اصلی این نوبت از مجموعه تابلوهای شهری، "دست کم نگیر" تعیین شده که در چیدمان‌هایی با ترکیب مقایسه‌ای دو نماد متضاد، زباله های تر و خشک، متفاوت از لحاظ جنس مانند تیغ اصلاح و اسکلت ماهی،بطری شیشه‌ای و استخوان، باطری اکسید شده و دور ریز میوه، و.. به تذکر و تلنگر این موضوع در ذهن بیننده شهری پرداخته شده است.
این دو متضاد هستند، این دوتا بهم نمی‌خورن، بهم ربط ندارن، باهم نمی‌سازن، باهم تفاهم ندارن، و‌‌.. از شعارهای بیان کننده تضاد بصری و گرافیکی برقرار شده در این مجموعه هستند که مهندس خاکسار خاطر نشان کرد بگارگیری رنگ‌های متضاد و مکمل از نوع گرم و سرد و فام رنگی، درجه اشباع و..، نمادهای بصری پرداخت جذاب و هشتگ تفکیک زباله از دیگر موارد لحاظ شده در این مجموعه فرهنگ شهروندی است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.