امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مهدی فاضل معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

افزایش ۱۰ساله عمر آسفالت در نجف آباد

افزایش ۱۰ساله عمر آسفالت در نجف آباد
معاون فنی و عمرانی شهرداری نجف آباد گفت: برای اولین بار دستگاه اتوماتیک درز گیری آسفالت در سطح معابر به کار گرفته شده که با استفاده از آن عمر آسفالت اجرا شده بین هفت تا ده سال افزایش پیدا خواهد کرد.


مهدی فاضل در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به سابقه چندین سال استفاده از این دستگاه در برخی کلان شهرهای کشور بیان داشت: باندهای شرقی و غربی بلوار یادگاران خرمشهر از اولین معابر نجف آباد بود که این دستگاه در آن به کار گرفته شد و در حال حاضر نیز خیابان امام شرقی حدفاصل چهار راه شهرداری تا میدان آزادگان در طول ساعاتی از شب شاهد فعالیت این دستگاه است.
فاضل اضافه کرد: پیمانکار مربوطه در روزها و هفته های آینده به سراغ دیگر معابر اصلی و فرعی سطح شهر خواهد رفت و عملیات درزگیری را به منظور جلوگیری از نفوذ آب به لایه های زیرین آسفالت انجام خواهد داد.

اهمیت ویژه به نگهداری آسفالت
معاون فنی و عمرانی شهرداری همچنین بر نگهداری از زیرساخت های اجرا شده به عنوان راهکاری بسیار ارزان تر از انجام تعمیرات یا اجرای مجدد پروژه هایی مانند آسفالت معابر تاکید داشت و ادامه داد: دستگاه درزگیر که به صورت اتوماتیک کار می کند، درزهای ایجاد شده در بستر معابر را به اندازه تقریبی دو سانتیمتر تراش داده و فضای ایجاد شده را با ماده پلیمری خاصی که همرنگ آٍسفالت است را پر می کند.
مهدی فاضل خرید چنین دستگاه هایی را فاقد صرفه اقتصادی دانست و با اشاره به محور قرار گرفتن پیمانکاران در کلان شهرهای مختلف در چنین پروژه هایی گفت: در معابری که عملیات درزگیری انجام شود، علاوه بر افزایش عمر آسفالت در صورت اجرای روکش یا لکه گیری نقطه ای، معبر از یک زیرسازی مناسب برخوردار خواهد بود و مشکلی از لحاظ تخریب لایه های زیرین آسفالت نخواهد داشت.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.