امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

جلسه دپوی قطار شهری نجف آباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری  یکشنبه26 خردادماه 98، محمد مغزی نجف آبادی سرپرست شهرداری نجف آباد میهمان  دکتر امیر رضا نقش  ریاست دانشگاه آزاد واحد نجف آباد بود و در جلسه دپوی قطار شهری نجف آباد شرکت نمود.


در این جلسه که معاونین شهرسازی و معماری وامور زیربنائی و حمل و نقل شهری و جمعی از مدیران ستادی شهرداری و مدیران دانشگاه آزاد و مشاور طرح حضور داشتند درخصوص دپوی مقصد خط قطار شهری نجف آباد به اصفهان و مکان آن بحث و تبادل نظر گردید.
تأیید اختصاص و جابجایی زمین برای دپوی قطار شهری نجف آباد
محمد مغزی نجف آبادی با اشاره به این موضوع که  دپوی اولیه قطار به ایستگاه اولیه قطار گفته می شود که ایستگاه، تعمیرگاه و کارها و خدمات مورد نیاز و سرویس واگنها، جابجایی خطوط و واگنها و ... درآن لحاظ شده است و این مکان در ضلع غربی دانشگاه آزاد جانمایی شده است  در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد گفت : در طراحی اولیه تصویب شده برای این خط در شورای عالی ترافیک کشور، اتصال دانشگاه به این مسیر دیده نشده بود که با همراهی و همکاری مسئولین شهری و شهرستان، با اضافه شدن چند کیلومتر به خط قطار شهری نجف آباد، دانشگاه آزاد نیز به این شبکه متصل شد که با توجه به اتصال آن با متروی اصفهان، زیرساخت بسیار خوبی برای توسعه شهر نجف آ‌باد و دانشگاه فراهم خواهد گردید.

 مغزی عنوان داشت با عنایت به تفاهم نامه تنظیمی با آب منطقه ای استان مجوز مسیر از مسیرکانال زهکشی مورد موافقت قرار گرفت ، این مسیر بخشی بصورت هم سطح و بخشی بصورت زیرگذر و اجرای در ارتفاع طراحی گردیده است.
مشارکت مردمی حلقه مفقوده پیشرفت پروژه ها
مغزی در سخنان خود را با اشاره به جابه جایی مجموعه اتوبوسرانی و میدان میوه و تره بار نجف آباد به منظور تکمیل فرآیند آزادسازی مسیر اختصاص داد و گفت: با مشارکت و حمایت مردم و سرمایه گذارین شهری، شهرداری توانست نسبت به اجرای پروژه های عمرانی وخدماتی همچون میدان بزرگ میوه و تره بار بهار آزادی  اقدام نماید .

سرپرست شهرداری نجف آباد اضافه کرد: فضای همدلی مسئولان شهر و همراهی مردم ثابت کرده که طرح بسیار بزرگ قطار شهری نجف آباد به اصفهان نیز قابلیت عملیاتی شدن دارد و امیدواریم با حل موضوع دپوی خط در دانشگاه آزاد، به زودی شاهد عملیاتی شدن این کار باشیم و در جلسه با دکتر نقش مقرر گردید تا جلسه ای با دکتر محمد مهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد کشور در آینده ای نزدیک در اینخصوص برگزار گردد.
اقدامات مدیریت شهری در حوزه قطار شهری نجف آباد_اصفهان
سرپرست شهرداری نجف آباد در پایان : بازنگري و تصويب مطالعات توجيه فني-اقتصادي قطار حومه اي نجف آباد- اصفهان به طول 30 كيلومتر، مطالعات مرحله اول مسير قطار حومه اي نجف آباد- اصفهان، تفاهم نامه سه جانبه راه آهن جمهوري اسلامي ايران-شهرداري نجف آباد-شهرداري اصفهان، تفاهم نامه شهرداري نجف آباد-شهرداري اصفهان ،تفاهم نامه شهرداري نجف آباد با ساير شهرداري هاي طول مسير، موافقت نامه با سازمان آب منطقه اي در خصوص عبور از حريم كانال زهكش ، جانمايي نهايي موقعيت ايستگاه هاي طول مسير با شهرداري ها ، جانمايي موقعيت پارك  سوارهاي پيرامون ايستگاه ها با شهرداري ها ، انجام عمليات نقشه برداري مسير و تهیه نقشه های اجرایی ، حفاري گمانه ها و انجام مطالعات اوليه ژئوتكنيك مسير و ابنيه (ايستگاه ها، پل ها و گالري ها)، مطالعات نهايي طرح هندسي مسير (پلان و پروفيل طولي)، مطالعات الزامات سيستم و ناوگان، مطالعات مرحله اول ابنيه فني مسير (پل ها و گالري ها) (در دست انجام)، مطالعات مرحله اول ايستگاه هاي مسير (در دست انجام)  گوشه ای از فعاليت هاي انجام شده تاكنون قطار حومه اي نجف آباد- اصفهان برشمرد .


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.