امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شهردار نجف آباد در گفت‌وگوی اختصاصی با اصفهان امروز بیان کرد

نصب 40 دوربین ثبت تخلف در نجف‌آباد در آینده ای نزدیک

موضوع ترافیک با توجه به زیادشدن وسایل نقلیه شخصی وعدم فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و معضلات در اکثر شهرهای بزرگ است که نجف‌آباد نیز از آن بی‌بهره نیست.

شهردار نجف‌آباد به تشریح فعالیت‌های عمرانی شهرداری در بخش مسائل ترافیکی پرداخت و اظهار داشت: موضوع ترافیک با توجه به زیادشدن وسایل نقلیه شخصی وعدم فرهنگ استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و معضلات در اکثر شهرهای بزرگ است که نجف‌آباد نیز از آن بی‌بهره نیست، بر همین اساس مدیریت شهری موضوع را در دستور کار خود قرارداد و باوجود اعتبارات محدود رینگ جنوبی شهر را تعریف کردیم.
مسعود منتظری افزود: آسفالت‌ریزی، زیرسازی و روشنایی خیابان‌های ولیعصر و گلبهار، اصلاح و ساماندهی روشنایی در کمربندی جنوبی از سمت میدان شهیدان حجتی و اجرای روشنایی ورودی ویلاشهر را انجام دادیم، آزادسازی خیابان ولیعصر در دوره قبل صورت گرفت اما تغییر کاربری انجام‌نشده بود، مالکین و شهرداری دچار مشکل شده‌اند و با تعاملاتی که با مسئولین استانداری داشتیم بخشی از آن حل‌شده اما متأسفانه هنوز برخی از این مشکلات وجود دارد و در اصل باید گفت تعهدات را شهرداری و شورای دوره چهارم انجام داد.
وی اضافه کرد: اجرای بلوار چناران که منطقه 4 را به منطقه 2 وصل می‌کند، گرفتن مصوبه رینگ جنوبی یزدانشهر و ساماندهی ورودی‌های یزدانشهر از سمت بلوار سردار صالحی و اجرای میدان حضرت زینب از دیگر پروژه‌های ترافیکی در منطقه یزدانشهر است. مسعود منتظری گفت: احداث و اصلاح خیابان‌های چمران، عطار ادامه خیابان شهید محمد منتظری و بلوار جمهوری در امیرآباد نیز توانسته سهم زیادی در کاهش ترافیک این منطقه داشته باشد.
شهردار نجف‌آباد افزود: ساماندهی و ادامه بلوار آیت در سه فاز، تعریض، دوبانده کردن و ساماندهی خیابان شریعتی در سه فاز ازجمله طرح‌های کنترل ترافیک در منطقه دو است که تأثیر بسزایی در کاهش و کنترل ترافیک خواهد داشت. وی به پروژه‌های زیربنایی کنترل ترافیک در منطقه یک نیز اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه بزرگی که می‌تواند گره ترافیکی را باز کند انتهای بلوار فجر به طول 5/1 کیلومتر و عرض 45 متر است که توافقات آن انجام‌شده و مشکلی با مالکان نداریم که بخشی از آن نیز در سال گذشته اجراشده است.
ایمن‌سازی ورودی ویلاشهر با همکاری آب منطقه‌ای، دسترسی ویلاشهر به کمربندی شمال شهر که مردم سال‌ها منتظر اجرای آن بودند، زیرگذر دانشگاه آزاد و طراحی میدان نجف اشرف از سمت غرب روبروی شهرک صنعتی نجف‌آباد از دیگر پروژه‌های ترافیکی بود که شهردار نجف‌آباد به آن‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه بزرگ تقاطع غیر هم‌سطح شهیدان حجتی در جنوب نجف‌آباد از مهم‌ترین طرح‌های کنترل ترافیک است که بااعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.
وی اشاره‌ای نیز به طرح پایش تصویری داشت و تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در شهر نجف‌آباد با نصب 5 عدد دوربین ثبت تخلف انجام شد و در آینده تعداد 40 دوربین دیگر نیز در میدان‌ها و معابر اصلی نصب می‌شود و علاوه بر آن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هوشمند سازی شد که در کاهش تصادفات راهنمایی و بار ترافیکی مؤثر بود.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.