امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
شهردار نجف‌آباد در مصاحبه با اصفهان امروز:

نجف‌آباد قطب گردشگری استان خواهد شد

شهردار نجف‌آباد ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: در این زمینه نیز با برنامه‌ریزی‌های منظم و دعوت از سرمایه‌گذاران توانستیم پروژه‌هایی را به‌صورت مشارکتی برای شهرداری تعریف کنیم که با اجرای آن‌ها شهرداری به یک درآمد ثابت و پایدار دست می‌یابد. وی افزود: یکی از این پروژه‌ها احداث میدان بزرگ میوه و تره‌بار با مشارکت بخش خصوصی است که 46 درصد از غرفه‌هایش سهم شهرداری می‌شود و شهرداری در مقابل فقط مجوز صادر کرده است.


وی به بزرگ‌ترین کشتارگاه به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های مشارکتی برای درآمد پایدار اشاره کرد و افزود: این کشتارگاه نیز که در آینده قادر است در یک نوبت‌کاری یک هزاروهفتصد رأس دام را ذبح نماید یکی از پروژه‌های ماندگار و راه ای جذب درآمد برای شهرداری خواهد بود.

منتظری به پروژه بزرگ سیتی سنتر نیز اشاره کرد وگفت: در این پروژه که در زمان شهردار قبلی کلنگ زنی شد سهم شهرداری بسیار کم و نامشخص بود به همین دلیل کار را متوقف کردیم و ضمن صحبت با سرمایه‌گذار قرار شد با قرارداد جدید و به رسمیت شناختن حق‌وحقوق شهرداری ادامه یابد.
شهردار نجف‌آباد با اشاره به اینکه در آینده نجف‌آباد به قطب گردشگری استان تبدیل خواهد شد اظهار داشت: برای رسیدن به این نقطه ابتدا کار تملک و بازسازی خانه‌های تاریخی را شروع کردیم و در این راستا خانه‌های تاریخی لطفی، نوریان و مهرپرور تملک و بازسازی شد. وی افزود: احداث باغ‌موزه شهر و بازسازی نجف‌آباد قدیم، احداث باغ گل‌ها و احیای باغ بانوان و احداث محور گردشگری بیشه از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه گردشگری و تاریخی است.
شهرداری در قبال احیای خانه های تاریخی پول نمی گیرد
منتظری ساخت یک هتل در نجف‌آباد را ضروری دانست وگفت: با توجه به وجود دانشگاه آزاد اسلامی و استقرار شهرک‌های صنعتی در اطراف نجف‌آباد می‌طلبد تا یک هتل که درشان و جایگاه مردم نجف‌آباد باشد ساخته شود بر همین اساس مطالعات و اقدامات اولیه در این زمینه انجام‌شده است. وی به آثار تاریخی در حال تخریب نجف‌آباد نیز اشاره کرد وگفت: شهرداری نباید کار میراث فرهنگی را انجام دهد.

حمام اخوت، تیمچه مجیدی، عصار خانه‌های نجف‌آباد و برج‌های دوقلوی کبوتر خانه صفا که در نوع خود بی‌نظیر هستند در حال تخریب و فروپاشی است پس چه خوب است قبل از اینکه به سرنوشت سایر بناها ازجمله خانه تدین دچار نشده‌اند مسئولان میراث فرهنگی در این خصوص اقدام شایسته‌ای انجام دهند.
شهردار نجف‌آباد خاطرنشان کرد: هر کس خانه‌های تاریخی نجف‌آباد را تملک و یا احیا کند شهرداری در قبال دادن مجوز به آن‌ها پولی دریافت نمی‌کند حتی اگر از آن بنای تاریخی درآمدزایی کند. وی درزمینهٔ مسائل فرهنگی نیز گزارشی داد وگفت: نصب تابلوهای کمیته فرهنگ شهروندی، احداث و تجهیز سالن بزرگ شهروند، احداث گالری شهر، ارتقا کتابخانه شهید محمد منتظری به فرهنگسرا ازجمله پروژه‌های فرهنگی عمرانی در دوره فعلی مدیریت شهری است.

خبرنگار: عباس چیوایی


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.