امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
استاندار اصفهان در گردهمایی شهرداران تاکید کرد:

باید با ابتکار عمل، درآمدهای جدید برای شهرها ایجاد شود/ افزایش نشاط و شادی شهر و شهروندان باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد


دکتر محسن مهرعلیزاده اظهارداشت: شهرداران باید به منابع درونی تکیه کنند و با ابتکار عمل، درآمدهای جدیدی برای شهرها ایجاد نمایند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر مهرعلیزاده در گردهمایی شهرداران استان اصفهان، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار رشید اسلام، شهید مهدی باکری، تأکید کرد: شهرداران باید از اختیارات خود در سطح شهرها، در جهت جذب بخش خصوصی تلاش وافر داشته باشند.
استانداراصفهان با بیان اینکه به لحاظ برخی از کمبودها، دولت ها عمدتاً و به ناچار، بودجه های عمرانی را کاهش می دهند، اظهار داشت: دولت موظف شده است که سالانه ۴۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه ها بپردازد، همچینن در طرح سلامت، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان هزینه می شود و این هزینه ها گرچه مفید است ولی باید تعدیل شود.
وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق، به درستی به منابع درونی شهر تکیه می شود، اظهارداشت: البته منابع درونی بدین معنا نیست که عوارض سنگین وضع و دریافت شود، بلکه باید با ابتکار عمل، درآمدهای جدیدی برای شهرها ایجاد شود و نه اینکه به نام رعایت قانون، برای مردم و سرمایه گذاران، مشکلاتی ایجاد شود که آنها دلسرد و بی انگیزه شوند.
مهرعلیزاده تاکید نمود: وظیفه مدیر دستگاه اجرایی این است که شخصاً با جدیت پیگیر پرونده های سرمایه گذاران باشد و مسائل بدون ارجاع و انعکاس به پایتخت، در داخل استان و شهرستانها حل شود نه اینکه با سختگیری های بی مورد و ارجاع کارها به تهران ، مردم و سرمایه گذاران دلسرد شوند و از ادامه کار منصرف گردند.
استاندار اصفهان با تاکید برساختن روحیه شهر و شهروندان، هم از بُعد فیزیکی و هم از ابعاد روحی و نرم افزاری، اظهارداشت: نظافت شهر باید مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که اصفهان باید شاخص و استانی ویژه باشد .
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه از بُعد معنوی نیز مردم باید مسائل فرهنگی را با تمام وجود لمس نمایند، افزود: باید در بیلبورد های شهری مسائل روانشناسانه، احترام گذاشتن و شاد بودن به نمایش گذاشته شود و افزایش نشاط و شادی شهر و شهروندان، باید به مردم یادآوری شود.
استانداراصفهان بااشاره به اینکه شهرداران بعنوان افرادی که در تمام روز با مردم و نوع زندگی جامعه درگیر هستند ، وظیفه ی سنگینی را بر عهده دارند، تصریح کرد: نوع انجام پروژه ها و حتی نوع برخورد یک رفتگر می تواند در شاد بودن مردم موثر باشد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.