امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس مسعود منتظری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری

جشنواره بهارانه، مقدمه ای برای نجف آباد متفاوت

جشنواره بهارانه، مقدمه ای برای نجف آباد متفاوت
شهردار نجف آباد گفت: همزمان با افتتاح طرح های شاخص ساختمان حمل و نقل عمومی و تقاطع غیر همسطح شهیدان حجتی که با حضور استاندار اصفهان و دیگر مقامات ارشد شهرستان در عصر روز جمعه، 25 اسفندماه صورت گرفت، جشنواره بهارانه شهرداری نیز به عنوان مقدمه ای برای تحقق شعار «نجف آباد ۹۷، شهری متفاوت» رونمایی گردید.


مهندس مسعود منتظری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به زمان بندی این جشنواره از دومین روز فروردین تا یازدهمین روز اولین ماه سال جدید اظهار داشت: تور گردشگری نیم روزه که با همکاری سازمان اتوبوسرانی و استفاده از چهار دستگاه اتوبوس رنگ آمیزی شده ویژه این ایام همه روزه ویژه مسافران نوروزی و گردشگران برگزار خواهد شد، از جمله این موارد است که طی آن همچون سال های قبل از ظرفیت انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری شهر نیز به عنوان راهنمای تور استفاده خواهد شد.
منتظری با اشاره به آمار ۱۱ هزار نفر اسکان در ستاد های آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد طی سال گذشته و حضور نزدیک به هزار نفر از این افراد در تور گردشگری نجف آباد اعلام داشت: در نوروز امسال با استقرار تعدادی از راهنمایان تور در محل های اسکان مورد اشاره، تلاش خواهیم کرد ضمن معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی مختلف، تعداد بیشتری از مسافران را به بازدید از جاذبه های آماده شده ترغیب کنیم.
مسیر این تور گردشگری شامل باغ بانوان، باغ موزه، یادمان شهداء، باغ گل ها، پارک لاله، پنگ خانه باغ نو، هفت برج خارون، خانه های تاریخی مهر پرور، لطفی و نوریان، مسجد نصیر، و عصارخانه اخلاقی خواهد بود.

تدارک گسترده در لاله
شهردار نجف آباد از مجموعه برنامه های نوروزی پارک لاله به عنوان پر بازدید ترین نقطه جشنواره سال گذشته نام برد و گفت: امسال نیز غرفه های متعددی شامل گریم کودک، خلاقیت، ماسه بازی، ماهی گیری با دست، بازی های فکری، رصد آسمان، گل کاری و باغبانی و انواع بازی های فکری و تفریحی خانوادگی شامل ابر جنگال، دارت، فوتبال دستی، ایرهاکی و تعدادی از بازی های قدیمی در این پارک قدیمی و زیبا آماده شده است.


مسعود منتظری ادامه داد: در کنار جشن های ویژه ای که برای ایام ولادت امام محمد تقی (ع) و حضرت علی (ع) همراه با نورافشانی تدارک دیده شده، هر روز صبح نیز مسابقات مختلف مانند ابر والیبال و مار و پله انسانی پیش بینی کرده ایم و شهروندان عصرها نیز امکان استفاده از جشن های شادمانه را در همین محل خواهند داشت.
اجرای ویژه برنامه ورزش زورخانه ای در دهمین روز فروردین ماه به مناسبت ولادت امیر المومنین به میزبانی زورخانه شهدا در پارک لاله دیگر موردی بود که منتظری با تشریح آن گفت: در محل باغ موزه نیز که دومین فاز آن در حال تکمیل شدن است، علاوه بر زیرساخت های فراهم شده برای نمایش و معرفی تاریخ نجف آباد، غرفه های متعددی هم برای عرضه صنایع دستی و سوغات شهر تدارک دیده شده و امکان اسب سواری تفریحی نیز فراهم گشته است.
در اولین روز و تاریخ های دوازدهم و سیزدهم فروردین نیز با توجه به ایام شهادت معصومین و بزرگان دینی، جشنی برگزار نشده و ویژه برنامه های مرتبط تدارک دیده شده است.

مشارکت گسترده هنرمندان در ویژه برنامه های نوروزی
شهردار نجف آباد از تدارک ویژه برنامه های مختلف به میزبان هفت برج خارون و خانه های تاریخی مهرپرور و نوریان خبر داد و گفت: در تمامی این نقاط مسافران نوروزی و شهروندان می توانند علاوه بر استفاده از زیبایی محیط آثار تاریخی از ویژه برنامه های متنوعی که با همکاری گسترده هنرمندان شهر آماده شده نیز بهره ببرند.
مسعود منتظری از اجرای موسیقی زنده سنتی، نمایش سیاه بازی، کارگاه آموزش قلم زنی و میناکاری، نمایشگاه عکس بهار نجف آباد و دمنوشخانه به عنوان بخش های در نظر گرفته شده در خانه تاریخی مهرپرور به عنوان موزه مردم شناسی شهر نام برد و اضافه کرد: در خانه تاریخی نوریان هم که به عنوان مکتب خانه خواجه نصیر الدین طوسی تجهیز شده، برنامه هایی مانند نمایش محیطی با موضوع فرهنگ شهروندی، نقالی، نمایشگاه عکس، خیمه شب بازی، غرفه سفال، نمایشگاه کتاب، عکاسی در فضای تاریخی خانه، نمایشگاه نقاشی نجف آباد دیروز تا امروز، موسیقی زنده، انواع بازی های فکری و خانوادگی در کنار کتابت زنده القاب حضرت علی و دیگر معصومین توسط هنرمندان خوشنویس در نظر گرفته شده است.
نمایشگاه اقوام و سوغات در مجموعه تفریحی بوستان بهشت و غرفه های متعدد رفاهی در باغ بانوان به عنوان ستاد اسکان مسافران نوروزی شهرداری دیگر مواردی بود که منتظری با بیان آن ها گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با دیگر دستگاه های مرتبط قرار شد تا تمامی گردشگران نوروزی به ستاد های اسکان شهرداری، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد معرفی شوند و همچون سال های قبل از استقرار چادرهای مسافرتی در پارک های سطح شهر در راستای تامین امنیت بهتر مسافران جلوگیری شود.

تکرار کارناوال شادی در سطح شهر
شهردار نجف آباد همچنین به استقبال بسیار خوب مردم و گردشگران نوروزی از برنامه کارناوال شادی چند سال اخیر اشاره کرد و اعلام داشت: طی این برنامه که با همکاری هنرمندان گروه نگاه از دوم تا یازدهم فروردین ماه طبق برنامه ریزی مشخصی در مسیر های مختلف اجرا خواهد شد، شرکت اتوبوسرانی نیز با جابه جایی هنرمندان در برنامه مشارکت خواهد داشت.
مسعود منتظری از کاشت بیش از هفتاد گونه گل و درخت جدید در باغ گل های نجف آباد خبر داد و اضافه کرد: پرواز تفریحی با پاراگلایدر، دوچرخه سواری و کالسکه سواری از بوستان خدمت تا این نقطه، برپایی غرفه عکاسی در زیرزمین ساختمان اصلی باغ به همراه کافی شاپ و غرفه ماهی های زینتی از جمله موارد در نظر گرفته شده در این مجموعه هستند.یکی از طبقات ساختمان باغ نیز به نمایش انواع گل های آپارتمانی و طبقه دیگر هم برای عرضه و فروش محصولاتی مانند عسل و بادام در نظر گرفته شده است.
منتظری اظهار داشت: مسابقه سبزه ها و تخم مرغ های رنگی که با رهاسازی ماهی های سفره هفت سین نیز همراه می شود در روز شنبه یازدهم فروردین ماه به میزبانی پارک لاله برگزار خواهد شد و طی آن علاوه بر اهدای جایزه به بهترین آثار ارائه شده و قرعه کشی در بین شرکت کنندگان، شهروندان می توانند با تحویل سبزه ها و ماهی های خود از دریافت بسته های فرهنگی بهره مند شوند.
ماهی های جمع آوری شده در این روز نیز به برکه باغ گل ها انتقال داده شده و به ماهی های سال گذشته که در حال حاضر رشد قابل توجهی نیز داشته اند، اضافه خواهند شد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.