امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۱ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس محمد مهدی فردوسی مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت:

آداب دوستی در سری جدید تابلوهای فرهنگ شهروندی

مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری نجف آباد گفت: در سی و سومین سری از تابلوهای فرهنگ شهروندی که کار نصب آن ها شروع شده، دو موضوع کلی آداب دوستی و خوشگویی طی سیزده طرح متفاوت مورد توجه قرار گرفته است.


مهندس محمد مهدی فردوسی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به همزمان این کار با ایام ولادت پیامبر و هفته افزود: با توجه به ویژگی های خاص پیامبر در زمینه حسن خلق و سعه صدر در رفتار با مردم، تلاش شده با استفاده از ابزار هنر بخش هایی از این مفاهیم متعالی را در قالب آموزش فرهنگ شهروندی منتقل کنیم.


وی بیان داشت: در موضوع خوشگویی با عنوان کلی «خوب حرف بزنیم و حرف خوب بزنیم» موضوعاتی مانند داشتن روی گشاده، مجادله نکردن، پرهیز از پرگویی و نزدن نیش و کنایه در موقع صحبت کردن مورد توجه قرار گرفته است.


فردوسی همچنین از ارائه هفت طرح ویژه موضوع دوستی و آداب آن خبر داد و افزود: ناسپاسی نکردن در حق دوستی که محبت کرده، عدم خیانت به دوستی که اعتماد می کند، کمک به دوست نیازمند، وفاداری در حق دوست وفادار، تندی نکردن با دوستی که مایه آرامش است، همنشینی با دوستی که ما را به یاد خدا می اندازد و بدی نکردن با دوستی که در حق ما خوبی کرده از جمله محورهای مطرح شده در این تابلوها هستند.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.