امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
مهندس سید محمد ابراهیم احمدی معاون شهرسازی و معماری شهرداری در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت:

ثابت ماندن صدور پروانه در شهرداری

ثابت ماندن صدور پروانه در شهرداری
معاون شهرسازی و معماری شهرداری نجف آباد گفت: میزان صدور پروانه در شهرداری نجف آباد طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری، بدون تغییر نسبت به سال گذشته به عدد چهارصد و هفتاد و سه مورد رسیده که از این تعداد ۴۲۵مورد مسکونی، ۳۲ فقره تجاری و بقیه در کاربری های متفرقه بوده است.

مهندس سید محمد ابراهیم احمدی  در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اعلام این خبر افزود: مجموع پروانه های صادر شده نزدیک به ۱۱۱ هزار متر مربع زمین را در بر می گیرد که این میزان نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، هجده درصد کاهش نشان می دهد. بیشترین مساحت به بافت مسکونی با ۸۳هزار متر مربع اختصاص داشته و کاربری های متفرقه و تجاری با به ترتیب ۲۴ و 4 هزار متر مربع در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند.
احمدی بیشترین مساحت پروانه صادر شده را مربوط به منطقه یک با  چهل و یک هزار متر مربع دانست و با اعلام کاهش هشت درصدی این میزان نسبت به سال گذشته اضافه کرد:  منطقه چهار با سیزده درصد رشد در مقایسه با پارسال به میزان بیست و هشت هزار متر مربع رسیده و منطقه دو نیز که با ۲۱ هزار متر مربع در جایگاه سوم از این لحاظ قرار گرفته، در مقایسه با سال قبل از خود چهل و هشت درصد رشد منفی داشته است.
رشد ۲۹ درصدی تسویه حساب در شهرداری
معاون شهرسازی و معماری شهرداری نجف آباد دیگر بخش سخنان خود را به تشریح آمار مربوط به صدور تسویه حساب در سطح مناطق پنج گانه شهرداری طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری اختصاص داد و افزود: این میزان با رشد ۲۹درصدی نسبت به سال گذشته به عدد یکصد و هشتاد مورد رسیده که در این میان مناطق چهار، یک و دو با یکصد و پانزده، سی و بیست و یک مورد در رده های اول تا سوم از این لحاظ قرار گرفته اند.

سید محمد ابراهیم احمدی به رشد ۳۷، ۱۳۱ و ۱۶۳ درصدی تسویه حساب در این مناطق اشاره کرد و اظهار داشت: در سرفصل عدم خلاف در مجموع نزدیک به هزار و چهل مورد صدور گواهی داشته ایم که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه، بیست درصد کاهش داشته است.
احمدی بیشترین سهم از صدور عدم خلاف را مربوط به منطقه دو با سیصد و بیست و هشت مورد دانست و همزمان با اشاره به کاهش هفت درصدی این میزان در مقایسه با سال گذشته خاطر نشان کرد: منطقه یک نیز با رشد منفی بیست و یک درصد به عدد ۲۶۲ مورد رسیده و منطقه پنج نیز با دویست و هیجده مورد در مقایسه با سال قبل خود پانزده درصد کاهش را نشان می دهد.
صدور ۵هزار استعلام در ۹ماه
معاون شهردار نجف آباد در پایان صحبت های خود رشد یازده درصدی صدور استعلام ها و رسیدن آن به عدد تقریبی پنج هزار مورد را بیان داشت و افزود: مناطق دو، یک و سه به ترتیب با 1580، 1458 و ۸۰۰ مورد جایگاه های اول تا سوم را از این لحاظ به خود اختصاص داده اند که در این میان  مناطق دو و سه، ۱۷ و ۳۹ درصد رشد داشته اند و منطقه یک هم تقریبا تغییر خاصی در مقایسه با پارسال نداشته است.

سید محمد ابراهیم احمدی  از صدور گواهی پایان کار به عنوان دیگر شاخصه مهم در این عرصه نام برد و بیان داشت: منطقه دو با رشد منفی پنج درصد به عدد ۱۵۴ گواهی در این مدت رسیده و در جایگاه اول قرار گرفته و در رده های بعدی نیز منطقه یک با ۱۴۴ و منطقه پنج با ۵۹ مورد قرار گرفته اند که در این میان منطقه یک نسبت به سال قبل خود نوزده درصد رشد منفی داشته و منطقه پنج نیز بدون تغییر بوده است.

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 1.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.