امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد:

لزوم تلاش معاونان پژوهشی واحد‌های دانشگاهی برای برون‌رفت از مشکلات

واحد نجف آباد- زمانی زاده

مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی پس از بازدید از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های واحد نجف‌آباد، این دانشگاه را منحصر به فرد خواند. وی در جمع مدیران این دانشگاه معاونان پژوهشی واحد‌ها را تنها عامل برون رفت از مشکلات دانشگاه دانست.

به گزارش خبرنگار آنا، حمیدرضا زمانی‌زاده در حاشیه این بازدید در جلسه ای با معاونان و مدیران این دانشگاه اظهار کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد یک دانشگاه خوب، قوی و با مدیریت عالی است. واحد نجف آباد سرمایه گذاری خیلی خوبی در زمینه رشته‌های مهندسی داشته اما باید این را هم در نظر داشت که رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی در حال تغییر بوده و توسعه تحصیلات تکمیلی به صورت جدی در حال پیگیری است.»


زمانی‌زاده خطاب به مدیران واحد نجف آباد افزود: «قویا توصیه می‌کنم که امکانات و تجهیزات واحد نجف آباد را در راستای تحصیلات تکمیلی تغییر و به روز رسانی کنید. باید به نحوی برنامه ریزی کنید تا کارگاه‌های موجود محل درآمد برای دانشگاه باشد. برخی از دستگاه‌ها باید به روز رسانی شوند. واحد نجف آباد کادر کار‌شناس و مجرب خوبی دارد که با اتکا به توانمندی‌های علمی آنان می‌توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.»

زمانی‌زاده که در جمع روسای دانشکده‌ها هم حضور داشت، با بیان عمده مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «یکی از مشکلات دانشگاه بحث گروه‌های آموزشی است. متاسفانه به خاطر مشکلات موجود برخی از واحد‌ها نسبت به جذب استادان مجرب و با تجربه تمایلی از خود نشان نمی‌دهند. رشته تحصیلی بدون هیات علمی تمام وقت هیچ گونه مفهومی ندارد.»


مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به پژوهش را تنها عامل خروج دانشگاه از مشکلات فعلی دانست و خاطرنشان کرد: «در سال‌های گذشته، به خاطر اتفاقات و تصمیم گیری‌هایی که در خارج از دانشگاه آزاد اسلامی اتخاذ شد، با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدیم. به عنوان مثال در حدود ۲۷۰ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، امروز زیان ده هستند و با مشکلات شدید مالی مواجه شده‌اند. برای خروج از این قبیل بحران‌ها نباید به معاونت آموزش امیدوار بود چرا که او در برگزاری کلاس‌ها و ثبت نام‌ها و انتخاب واحد‌ها و مواردی از این دست فعالیت می‌کند. از معاونت دانشجویی نیز نباید توقع رفع این مشکلات را داشت. تنها جایی که می‌توان امیدوار بود برای این مشکلا ت راه حلی بیابد معاونت پژوهشی است.»

زمانی‌زاده معاونان پژوهشی واحد‌ها را تنها عامل برون رفت از مشکلات دانشگاه دانست و افزود: «امروز اگر قرار باشد واحدی از این دوران سخت عبور کند هیچ کس جز معاون پژوهشی آن واحد نمی‌تواند این کار را صورت دهد و این وظیفه و مسئولیت سنگینی است. تنها هدف دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم کار آفرینی است. درآمد‌های دانشگاه باید از خارج از دانشگاه تامین شود و هیچ راهی جز این نیست.»


وی گفت: «زیرساخت‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات بسیاری دارد. در گذشته منابع هنگفت مالی از طریق شرکت برخی افراد در کنفرانس‌های بدون اعتبار بین المللی هزینه شد. کنفرانس‌هایی که در کشور‌های سطح پایین آسیا برگزار می‌شد و هیچ اعتباری نداشت. با بررسی انجام شده به این نتیجه رسیدیم که برای قوی شدن بنیه تحقیقاتی، علاوه بر افزایش حقوق استادان، باید این گونه منافذ را مسدود کنیم و همانطور که می‌دانید در حال حاضر از این قبیل هزینه‌ها جلوگیری کرده‌ایم.»

این مسئول ادامه داد:« با این حال برای به روز شدن اعضای هیات علمی و تبادل نظرات و ایده‌های علمی و کاربردی با مراکز علمی معتبر دنیا، با موافقت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده به اعضای هیات علمی که خواستار استفاده از فرصت‌های مطالعاتی هستند به مدت ۹ ماه ماهانه ۲هزار و پانصد دلار پرداخت گردد. اعضای هیات علمی باید از این فرصت استفاده کنند تا از این طریق بخشی از کمبود‌های علمی ما جبران شود.»

مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: «در خصوص چاپ مقالات دیگر هیچ تشویقی صورت نخواهد گرفت مگر اینکه مقالات علمی معتبر به چاپ برسد. از این لحاظ واحد نجف آباد جزو بهترین واحد‌های ما است.»

منبع خبر:آنا

همگام با شهرداری:telegram.me/najafabd

پایگاه خبری شهرداری:news.najafabad.ir

سایت شهرداری:www.najafabad.ir/portal

نقشه نجف آباد:map.najafabad.ir

سامانه ارتباطات مردمی:137

سامانه پیام کوتاه: 30001360

این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.