امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمیه خبر داد:

کسب رتبه نخست پژوهشی کشور توسط دانشکده سمیه نجف‌آباد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران سمیه نجف‌آباد به سابقه فعالیت این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمیه نجف‌آباد با 20 سال سابقه فعالیت درگذشته تحت نظر وزارت آموزش‌وپرورش بود، مدت 5 سال است که به وزارت علوم پیوسته و دارای جایگاه خوبی است. وی افزود: در حال حاضر حدود 180 مرکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وجود دارد که به 10 منطقه تقسیم‌شده‌اند.

الهام ایمانیان گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دختران نجف‌آباد که در منطقه 7 با استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد هم‌گروه است در حال حاضر با 10 رشته الکترونیک، کامپیوتر، معماری، حسابداری، صنایع شیمیایی، گرافیک، نقاشی، مدیریت خانواده، کودکیاری و طراحی دوخت در مقطع کاردانی و یک‌رشته طراحی دوخت در مقطع کارشناسی فعالیت می‌کند. وی تعداد دانشجویان این مرکز را حدود 2 هزار نفر بیان کرد و گفت: در حال حاضر 174 استاد مدعو و 8 استاد رسمی عضو هیات علمی به تدریس این دانشجویان مشغولند.
رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای سمیه نجف‌آباد به کسب رتبه اول فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: چند روز پیش‌بر اساس اعلام رسمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دانشگاه سمیه نجف‌آباد توانست با اختلاف بسیار زیاد در بین دانشگاه‌های منطقه هفت و همچنین دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای سراسر کشور رتبه نخست فعالیت‌های پژوهشی را به دست آورد.
وی اضافه کرد: سال گذشته نیز در مسابقات فنی مهارتی فناوری مد فاطمه احمدی دانشجوی رشته طراحی دوخت این مرکز توانست به اردوی المپیاد فناوری مد راه یابد و علاوه بر آن دانشجویان مرکز در مسابقات ملی ماشین‌های شیمیایی (کمی کار) برای اولین بار شرکت کرده و رتبه ششم کشور را کسب کنند. ایمانیان خاطرنشان کرد: در مسابقات رباتیک خانه کارگر کشور نیز فنی‌ترین ربات مسابقات از این دانشگاه انتخاب و در مسابقات آسیایی دانشگاه شریف تهران راه یافت. وی به سایر فعالیت‌های جانبی و کلاس‌های درسی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود 60 برنامه کلاسی داشتیم و در هفته مشاغل نیز بیش از یک هزار نفرازدانش آموزان نجف‌آباد از دانشگاه بازدید کردند.
الهام ایمانیان به شعار امسال نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در موضوع اقتصاد مقاومتی نیز این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های موفق بوده و توانسته با شرکت در نمایشگاه‌های تهران و نجف‌آباد در ایام نوروز درآمدزایی خوبی داشته باشد. ایمانیان در پایان برگزاری کارگاه‌های آموزشی مقاله‌نویسی، سازه‌های کاغذی، سازه‌های ماکارونی، حجم و گرافیک و دوخت را از دیگر فعالیت‌های دانشجویان این دانشگاه برشمرد.

نویسنده : عباس چیوائی

همگام با شهرداری(کانال رسمی شهرداری نجف آباد): https://telegram.me/najafabd

پایگاه خبری شهرداری:news.najafabad.ir

سایت شهرداری:www.najafabad.ir/portal

کانال شهرداری در آپارات: http://www.aparat.com/najafabadm

نقشه نجف آباد:map.najafabad.ir

سامانه ارتباطات مردمی:137

سامانه پیام کوتاه: 30001360

آتش نشانی نجف آباد:@najafabad125

 


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.