امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
محمد مغزی قائم مقام شهردار نجف آباد در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری گفت :

استارت شهروند خوش حساب و شهرداری خوش قول

برگزاری متفاوت جشنواره خوش حسابی
قائم مقام شهردار نجف آباد گفت: امسال برای اولین بار جشنواره شهروند خوش حساب به صورت دو مرحله ای و با اهدای پنج خودرو به عنوان جوایز ویژه پرداخت عوارض نوسازی و عمران شهری برگزار خواهد شد.


محمد مغزی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به درآمد سه میلیارد تومانی عوارض نوسازی در سال گذشته گفت: تمامی این مبلغ که نزدیک به شصت درصد مبلغ پیش بینی شده در بودجه بود، مطابق قانون به صورت اختصاصی در امور عمرانی همان مناطقی که شهروندانش پرداخت داشته اند، مصرف شده است.
مغزی با اشاره به دستورالعمل جدید ابلاغی هیات وزیران در خصوص نحوه محاسبه عوارض نوسازی در سال جاری گفت: به غیر از هسته مرکزی مناطق یک و دو، در دیگر مناطق میزان عوارض نسبت به سال های گذشته تفاوت خاصی نخواهد داشت ولی در مجموع با تصویب شورای اسلامی شهر قرار شده که دو بار در طول سال شاهد توزیع قبوض نوسازی باشیم تا ضمن سبکتر شدن مبالغ پرداختی برای شهروندان، شانس آن ها برای برنده شدن نیز افزایش پیدا کند.
سه برابر شدن شانس شهروندان خوش حساب
قائم مقام شهردار نجف آباد همچنین به توزیع بیش از هفتاد و هفت هزار قبض عوارض نوسازی و عمران شهری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال یک بار در اواسط سال و سری بعد در ماه های پایانی سال شاهد برگزار جشنواره شهروند خوش حساب خواهیم بود که در هر کدام از آن ها به ترتیب دو و سه خودروی پراید به عنوان جوایز ویژه در کنار مواردی مانند کمک هزینه سفر ایرانگردی، کمک هزینه خرید لوازم خانگی ایرانی و دوچرخه معمولی به نفرات برگزیده اهدا خواهد شد.


محمد مغزی تقویت جایگاه عوارض نوسازی به عنوان یک درآمد پایدار شهرداری ها را جزء سیاست های وزارت کشور و سازمان دهیاری ها و شهرداری ها خواند و اذعان داشت: کسانی که قبض نوسازی شش ماهه اول خود رابه موقع یا سررسید زمان خود پرداخت کنند، اولین شانس برنده شدن را در قرعه کشی آذر ماه خواهند داشت و در صورت برنده شدن یا نشدن، باز هم با پرداخت قبض نیمه دوم سال در قرعه کشی پایان سال نیز با لحاظ شدن دو امتیاز پرداخت، شانس برنده شدن خواهند داشت.
مغزی اظهار داشت: بر اساس دستور العمل جدید هیات وزیران، میزان عوارض نوسازی هر ملک بر اساس ارزش معاملاتی آن که به عواملی مانند متراژ، محل قرارگیری و نوع مصالح به کار رفته در ساخت آن بستگی دارد، تعیین خواهد شد.
نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری نیست
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری نجف آباد گفت: قبوض صادر شده با استفاده از خودپردازهای بانک ملی امکان پرداخت دارند و برای شرکت در قرعه کشی، نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق پنج گانه نیست. تنها نزدیک به ۲۰درصد املاک دارای قبض نوسازی به نوعی پرونده ناقص دارند که در تمامی قبوض آن ها لزوم مراجعه به شهرداری درج شده است.
محمد مغزی به اظهار علاقه مندی شهروندان برای پرداخت قبوض نوسازی با توجه به مجموعه اقدامات عمرانی صورت گرفته در سطح شهر اشاره کرد و ضمن بیان رشد مشارکت شهروندان طی سال های اخیر گفت: مبالغ این قبوض بر اساس یک دستور العمل یکسان در کل کشور تعیین می شود و عملا امکان اعمال تخفیف های فصلی یا دوره ای شهرداری در مبلغ آن ها وجود ندارد ولی طبق قانون کسانی که عوارض هر سال را در زمان مقرر آن پرداخت کنند، از ۹درصد بخشودگی بهره مند خواهند شد.
جریمه ده درصدی برای عدم پرداخت به موقع این عوارض دیگر مطلبی بود که معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری نجف آباد با بیان آن اظهار داشت: قرعه کشی جشنواره که طی سال های اخیر با استقبال خوب شهروندان و تحت نظارت ارگان های مربوطه برگزار شده، بر اساس کد تعیین شده برای هر ملک انجام می گیرد و اشخاصی که قبوض املاک متعدد خود را پرداخت کنند، به همان میزان شانس برنده شدن بیشتری خواهند داشت.

 
تحقق ۶۰درصدی درآمد نوسازی شهرداری
قائم مقام شهردار گفت: با وصول درآمد سه میلیارد تومان شاهد تحقق ۶۰درصدی درآمد پیش بینی شده در بخش بودجه غیر نقدی بودیم که در این میان سومین منطقه با ۸۱درصد و منطقه پنج با ۶۲درصد بیشترین میزان را به خود اختصاص داده اند و در پایین ترین جایگاه نیز منطقه چهار با ۴۲درصد قرار گرفته است.
محمد مغزی در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری شهرداری با اشاره به توزیع بیش از ۷۷هزار قبض عوارض نوسازی در سطح مناطق پنج گانه گفت: از این تعداد در مجموع مناطق پنج گانه بیش از ۲۴هزار قبض معادل ۳۲درصد وصول شده که از این لحاظ نیز مناطق سه و یک با 38 و ۳۴درصد موفق ترین عملکرد را داشته و پنجمین منطقه با بیست و شش درصد در پایین ترین جایگاه قرار گرفته است.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری نجف آباد به ارزش ۱۴میلیارد و هفتصد میلیون تومانی فیش های توزیعی عوارض نوسازی اشاره کرد و گفت: در مجموع ۲۱درصد ارزش ریالی این فیش ها محقق شده که در این بخش هم مناطق سه و یک با ۴۳ و ۲۱درصد بهترین عملکرد را به ثبت رسانده و چهارمین منطقه نیز با چهارده درصد در پایین ترین قسمت عملکرد مقایسه ای قرار گرفته است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
۲ دیدگاه
 
ro
آرمین محمدزاده | ۵ سال پیش
97562
۰
۰
 
 
ro
آرمین محمدزاده | ۵ سال پیش
خوی دروازه ماکو
۰
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.