امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهرداری نجف آباد

پرداخت به اخلاق و واکسیناسیون در چهل و نهمین نوبت فرهنگ شهروندی

پرداخت به اخلاق و واکسیناسیون در چهل و نهمین نوبت فرهنگ شهروندی
همزمان با حلول ماه ربیع الاول، ماه حیات و زندگی که آثار رحمت خداوند و ذخایر برکات و نورهای زیبایی او بر زمین فرود آمده است ، چهل و نهمین نوبت از تابلوهای فرهنگ شهروندی شهرداری نجف آباد به مفهوم و موضوع حُسن خلق و مهربانی اختصاص یافت.
در بهار ماه های سال، که مناسبت های فرخنده ای مانند میلاد پیامبر اکر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س)، آغاز امامت حضرت مهدی(عج) و.. واقع شده و یکی از اعمال سفارش شده در این ماه صدقه، احسان نمودن، خوشحال کردن مؤمن و مهربانی با خلق خداوند به حساب می آیند اتاق فکر کمیته فرهنگ شهروندی برآن شد تا در این نوبت با نگاهی متفاوت و تصویری به تکریم و تعظیم مکارم الاخلاق و توصیه به نیکی بپردازد.
 در این مجموعه طرح‌های شهری با بهره‌گیری از مفهوم نمادین و ایجاد ارتباط کلام و وجه تصویری برخی از مهمترین صفات پسندیده اخلاقی به شهروندان توصیه شده است. تعاریفی مانند زیبایی، بخشش، خوش‌رویی، خوش‌بختی و مهربانی از مهمترین خصلت‌های اخلاقی این مجموعه هستند که در قالب جملاتی چون، با عطر سلام خوشبوتریم، با جلوه‌ی لبخند خوش‌گِل تریم، با لباس بخشش خوش‌پوش تریم، با چاشنی مزاح خوش‌رو تریم، با سرمایه محبت خوش‌بخت تریم، با گوهر صداقت خوش‌سلیقه تریم به تصویر کشیده و در معرض دید عموم قرار گرفته اند.

سمت دیگر چهل و نهمین نوبت از تابلوهای فرهنگ شهروندی به موضوع مهم واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا می پردازد.
همزمان با افزایش واکسیناسیون در برابر بیماری کووید۱۹، کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری نجف آباد نیز اقدام به فرهنگ سازی و آموزش عمومی در این باره نموده است.
طی این نوبت از رسانه شهری، در دو قالب مفاهیمی با مضامین انجام سریعتر واکسیناسیون عمومی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کاهش مرگ و میر تهیه و در تابلوهای فرهنگ شهروندی سطح شهر تولید و نصب می گردد.
واکسیناسیون را به تاخیر نیندازیم، واکسیناسیون حداکثری، تداوم زندگی، قطع زنجیره انتقال ویروس با تزریق واکسن، پایان همه گیری کرونا با واکسیناسیون، بدون توجه به شایعات واکسن بزنیم، بهترین واکسن در دسترسترین آنها است و.. از جمله مضامین این مجموعه هستند که به صورت ترکیب تصاویر و علایم گرافیکی در قالب اول به نمایش در آمده است.
نقد و نسیه در انتخاب نوع واکسن، ایمن‌سازی جامعه، منافع بیشتر واکسن نسبت به عوارض آن، مورد تایید بودن تمام انواع واکسن موجود، موقتی بودن عوارض واکسن و لزوم رعایت فاصله و استفاده از ماسک و‌.. از دیگر موارد مطرح شده در قالب دوم این سری از تابلوهای فرهنگ شهروندی است..


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.