امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

چگونه هر مهارتی را 20 ساعته بیاموزیم؟

 اگر می‌توانستید هر چیزی را در عرض بیست ساعت بیاموزید، چه مهارتی را انتخاب می‌کردید؟ رقص؟ یک زبان جدید؟ یا نواختن یک آلت موسیقی؟

چگونه هر مهارتی را 20 ساعته بیاموزیم؟ اگر می‌توانستید هر چیزی را در عرض بیست ساعت بیاموزید، چه مهارتی را انتخاب می‌کردید؟ یک زبان جدید؟ یا نواختن یک آلت موسیقی؟

به نقل از تایم، 10 هزار ساعت طول می‌کشد تا در یک زمینه مهارت کسب کرد و به آن مسلط شد. اما اگر هوشمندانه تمرین کنید، تنها 20 ساعت طول می‌کشد که آن را به‌خوبی انجام دهید. 

جاش کافمن در برنامه TED دراین‌باره توضیح می‌دهد: "اگر در آن زمینه به مدت 20 ساعت آگاهانه و با تمرکز تمرین کنید، از نتایج شگفت‌زده خواهید شد. شگفت‌زده می‌شوید که چقدر در آن مهارت خوب هستید. 20 ساعت شدنی است؛ یعنی روزی 45 دقیقه، به مدت یک ماه."

1. مهارت موردنظر را بشکنید
اگر می‌خواهید مهارت جدیدی بیاموزید، اولین کار این است که آن را به مراحل کوچک تبدیل کنید.

"اولین مرحله تقسیم کردن مهارت به بخش‌های عملیِ کوچک است. بسیاری از کارهایی که آن را به‌عنوان مهارت در نظر می‌گیریم، درواقع بسته‌های بزرگ مهارتی هستند که از بخش‌های مختلفی تشکیل‌شده‌اند. هر چه بیشتر مهارت را تجزیه کنید، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام قسمت به آنچه می‌خواهید نزدیک‌تر است. بنابراین می‌توانید اول آن قسمت‌ها را تمرین کنید. و اگر مهم‌ترین بخش‌ها را اول تمرین کنید، می‌توانید در کمترین زمان ممکن عملکرد خود را بهبود بخشید."

2. به‌قدری بیاموزید که بتوانید خود را اصلاح کنید
تمرین و یادگیری را آغاز کنید تا بتوانید بازخورد دریافت کرده و خود را اصلاح کنید. باید بفهمید که چه چیز به شما حس خوبی می‌دهد. به این شکل می‌توانید حلقه یادگیری خود را ایجاد کنید.

" گام بعدی این است که آن‌قدر بیاموزید که بتوانید خود را اصلاح کنید. بنابراین سه تا پنج منبع آموزشی تهیه کنید. اما نگذارید این منابع سبب ایجاد تعلل در یادگیری شود. بدین ترتیب یادگیری روشی برای پیشرفت و دقت به اشتباهات می‌شود. "


4 روش که همه چیز را 20 ساعته یاد بگیرید/ چگونه هر مهارتی را بیست‌ساعته بیاموزیم؟


3. موانع تمرین کردن را از بین ببرید
از شرِ هر چیزی که به انگیزه و توانایی شما در تمرین کردن آسیب می‌زند، خلاص شوید. 

"مرحله سوم حذف موانع تمرین است. مانند تلویزیون، اینترنت و ... هر چه بیشتر عوامل حواس‌پرتی را از محیط اطراف خود حذف کنید، مدت بیشتری را به تمرین کردن می‌گذرانید."

4. حداقل بیست ساعت تمرین کنید
سعی کنید این بیست ساعت پر از پیشرفت‌های کوچک باشد. هرروز 45 دقیقه به مدت یک ماه تمرین کنید. بعد از یک ماه، پیشرفت‌های کوچک شما بسیار بزرگ جلوه خواهند کرد. 

20 ساعت تمرین شما را از سرخوردگی نجات می‌دهد
سرمایه‌گذاری بیست ساعت از زمانتان برای یادگیری مهارت جدید، شما از سدِ "سرخوردگیِ اولیه" نجات می‌دهد. این سرخوردگی است که بسیاری از افراد را از آموختن چیزهای جدید، کشف علایق جدید و یا درک توان بالقوه خود بازمی‌دارد. 

بزرگ‌ترین مانع پیش رو، احساسی است. اگر بتوانید از موانعی مانند احساس بی‌کفایتی، احمق و یا بی‌دست‌وپا بودن عبور کنید، دریچه‌های جدیدی در زندگی خود ایجاد کرده‌اید. البته تسلط کامل موضوع کاملاً متفاوتی است. اما مسئله این است که اجازه ندهیم منحنی بزرگ تسلط بر یک موضوع، مانع ادامه راه در منحنیِ بسیار کوچک‌تر یادگیری شود. 

 منبع: Time


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.