امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۹ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی

عوارض طولانی مدت داشتن یک رئیس بد!

عوارض طولانی مدت داشتن یک رئیس بد!

  داشتن یک رئیس بد می‌تواند مانند کشیدن سیگار برای سلامتی شما مضر باشد. شاید این مسئله به ذهنتان هم خطور نکرده باشد، اما نباید اجازه دهید تا عوارض آن دامان شما را بگیرد.
 
 عوارض داشتن یک رئیس بد می‌تواند تا مدت‌ها شما را درگیر کند؛ مشکلات جسمی و از همه بدتر، مشکلات روانی می‌تواند در دراز مدت شما را کاملا به هم بریزد. به عبارت بهتر، هر چه بیشتر در شغلی که رئیس خوبی ندارد بمانید، تلفات جسمانی و روانی بیشتری می‌دهید.
 
انجمن روانشناسی آمریکا می‌گوید که حدود 75 درصد کارمندان آمریکایی رئیسشان را بزرگترین عامل استرس در کارشان می‌دانند و کوارتز در گزارشی به این موضوع پرداخته که اکثریت آن‌ها (حدود 59 درصد) از کارشان استعفا نمی‌دهند. به نظر می‌رسد که اغلب کارکنان از شغلشان راضی بوده و علیرغم بدرفتاری‌های انجام شده توسط رئیسشان، حاضر نیستند شغلشان را تغییر داده و در محیط کاری جدیدی مشغول به کار شوند.
 
محققان دانشکده اقتصاد هاروارد و دانشگاه استنفورد آمریکا، داده‌های بیش از 200 پژوهش انجام شده را گردآوری کرده و دریافتند که مضرات استرس شغلی برای یک فرد معادل هنگامی است که آن فرد در معرض دود سیگار قرار می‌گیرد.

عوارض طولانی مدت داشتن یک رئیس بد!
مضرات استرس شغلی برای یک فرد معادل زمانی است که آن فرد در معرض دود سیگار قرار می‌گیرد

 

در صدر استرس‌های شغلی «اخراج شدن» قرار دارد. در گزارش کوارتز آمده که این مورد به تنهایی می‌تواند احتمال بدتر شدن وضعیت سلامتی را تا 50 درصد افزایش دهد. همچنین یک منصب شغلی طاقت فرسا می‌تواند احتمال تشخیص بیماری در فرد توسط پزشک را تا 35 درصد افزایش دهد.
 
تا زمانی رهایی زنده بمان!
گاهی اوقات نیز پیش می‌آید که روسای بد، نتیجه‌ی داشتن رابطه‌ی بسیار بد با یکی دیگر از همکارانتان است؛ فراموش نکنید که همکاران خبیث می‌توانند وجود داشته باشند. حالا شما می‌توانید تمایز بین این دو را بگویید؟ در حالت دوم، افراد بسیار سلطه جو و خودشیفته و یا حتی خشن هستند.
 
در کشورهایی که بازار کار خوبی ندارند، فرار از شغل کنونی به شغل جدید همیشه ممکن نیست! از دست دادن انگیزه برای ادامه کار در یک شغل خوب امری کاملا سهل و آسان است. البته برای ادامه کار چند راه حل وجود دارد تا انگیزه‌تان را از دست ندهید. سعی کنید کارهای روزانه‌تان را فهرست‌وار نوشته و پس از اتمام هر کدام آن را خط بزنید. این کار در ظاهر بیهوده به نظر می‌رسد، اما حس برانگیخته شده از انجام کار به شما روحیه مضاعف می‌دهد. در ضمن سعی کنید که آخر هفته‌ها از گوشی همراه و ایمیل فاصله بگیرید تا بتواند برای هفته کاری پس از آن آماده شوید.
 
منبع: BBC World


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.