امروز: شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
در همایش پژوهش، دانشگاه و صنعت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آبادو با حضور استاندار اصفهان مطرح شد:

اصفهان بهشت پژوهش کشور است/واحد نجف آباد موفق ترين واحد در زمينه تحصيلات تكميلي است

استاندار اصفهان در جمع دانشگاهیان و صنعتگران واحد نجف آباد مطرح کرد:
اصفهان بهشت پژوهش کشور است
دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان در همایش پژوهش، دانشگاه و صنعت که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شده بود گفت: یکی از اعتراض های همیشگی من به هیأت امنای دانشگاه ها این است که چرا بودجه های اختصاص یافته به این حوزه تا این حد پائین است.

اصفهان صنعتی ترین استان کشور با دارا بودن 15درصد تولید ناخالص ملی صنعت کشور می باشد همچنین 10درصد از صنایع بزرگ کشور در این استان قرار دارد. 70درصد از تولید فولاد، 50درصد از تولید سنگ و مصالح ساختمانی، 60درصد از تولید مصنوعات طلا و همچنین تولید 25درصد از فرآورده های نفتی کشور در استان اصفهان مبین این موضوع است.

در کنار این توان و پتانسیل صنعتی که وجود دارد استان اصفهان دانشگاهی ترین استان کشور نیز می باشد. حال با وجود چنین زیرساخت ها و حضور پرقدرت هر دو بخش دانشگاه و صنعت باید بیشترین استفاده را از این جریان داشته باشیم. چرا که اصفهان بهشت پژوهش کشور است. وجود بیش از 400 شرکت فعال دانش بنیان در شهرک علمی و فن آوری اصفهان نشان می دهد که توانایی بالایی در این حوزه وجود دارد.
زرگرپور با واشکافی مشکلات، چالش ها و شکاف های بین دانشگاه و صنعت افزود: بخش صنعت باید به این باور برسد که توسعه پایدار، فراگیری علم و تکنولوژی و ایجاد صنعت پاک تنها از طریق دانشگاه میسر خواهد شد. همچنین دانشگاه ها و مراکز پژوهشی باید به این باور برسند که این رسالت بزرگ بر دوش آنهاست. اگر این خودباوری در هر دو حوزه به وجود بیاید دیگر نیازی نیست دولت با استفاده از تخصیص بودجه یا وضع محدودیت های خاص پژوهش را به دستگاه ها القاء کرده و آن ها را با دانشگاه مرتبط سازد.
در ادامه سیدمحمد امیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با اشاره به دیدار روسای دانشگاه ها با مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: ایشان در این دیدار تأکید داشتند که پژوهش ها باید به سمت و سویی بروند تا مشکلات جامعه را برطرف سازند. همچنین توصیه کردند که باید در این زمینه برنامه ریزی و کارهای دقیقی صورت پذیرد.

در همین راستا با توجه سیاست هایی که مدیریت عالی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد و بر آن تأکید داشت، زمینه همکاری و آنچه مورد نظر رهبری است را می توانیم مهیا کرده و جامه عمل بپوشانیم. از طرفی حضور صنایع بزرگ و دانشگاه های بسیار توانمند این استان در کنار یکدیگر، و مدیریت خوب و علمی دکتر زرگرپور و ایجاد انسجام، هماهنگی و آرامش توسط استاندار محترم فرصت بسیار خوبی را فراهم آورده تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این شرایط استفاده کنیم.
امیری افزود: هفته پژوهش را بهانه کردیم تا با حضور صاحبان صنایع در کنار پژوهشگران و دانشگاهیان برای تحقق اهداف مقام معظم رهبری و ریاست عالیه دانشگاه گامی موثر برداشته و اعلام آمادگی کنیم که با توجه به زیرساخت ها، پتانسیل های موجود و توانمندی بالای اعضای هیأت علمی واحد نجف آباد، می توانیم به آنچه که در برنامه های بلند مدت دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی شده است دست یابیم.

در شرایط کنونی مسئولیت ما در قبال حل مشکلات مردم و جامعه سنگین تر است و این مسئولیت سنگین برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد افتخار بزرگی به حساب می آید.

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي:
واحد نجف آباد موفق ترين واحد در زمينه تحصيلات تكميلي است
دكتر ابراهیم واشقاني فراهاني در همايش پژوهش، صنعت و دانشگاه كه در واحد نجف آباد برگزار شد با بيان لزوم ايجاد ارتباط مستمر بين صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامي نجف آباد از لحاظ امكانات و زير ساخت هاي آموزشي يكي از بهترين و توانمند ترين واحد هاي دانشگاه آزاد اسلامي است.
مديريت قوي، اعضاي هيات علمي با انگيزه و با توانمدي بالا و موفقيت در عقد قرار دادها و پروژه هاي برون دانشگاهي واحد نجف آباد را در زمره بهترين دانشگاه هاي كشور قرار داده است. واحد نجف آباد بايد براي ساير واحدهاي استان و كشور الگو باشد.همچنين واحد نجف آباد موفق ترين واحد دانشگاه آزاد اسلامي در زمينه تحصيلات تكميلي است.


ابراهيم واشقاني فراهاني در خصوص برگزاري همايش پژوهش،دانشگاه و صنعت گفت: حضور صاحبان صنايع و مسولين شهرستاني و استاني كه در راس آنها استاندار اصفهان قرار داشت، نشان از اهميت اين موضوع براي تمام بخش ها دارد. تبادل نظر و بررسي ديدگاه هاي دانشگاه و صنعت توسط نمايندگان آنها و همچنين ارائه راهكار براي رفع چالش هاي بوجود آمده و بيان راهكار هاي همكاري بيشتر هر دو بخش در اين همايش به خوبي بيان شد. برگزاري چنين همايش هايي بسيار مفيد است چرا كه باعث مي شود دانشگاه و صنعت با ديدگاه هاي يكديگر به خوبي آشنا شوند.

پيوند بيشتر دانشگاه و صنعت يكي از برنامه هاي اصلي دانشگاه آزاد اسلامي است و از اين طريق دانشگاه مي تواند متناسب با نيازهاي بخش صنعت و اتكا به توانمندي هاي اعضاي هيات علمي و دانشجويان نخبه، پاسخ هاي مناسب براي اين نيازها بيابد.
واشقاني فراهاني افزود: برطرف كردن نواقص آموزشي دانش آموختگان ما از طريق حضور در دوره هاي صنعت و استفاده از تجارب كارآفرينان و مديران موفق بخش خصوصي و صنعت مي تواند از بارز ترين دست آورد هاي ارتباط مستمر و مفيد بين هر دو بخش باشد.در مجموع برگزاري چنين همايش هايي را لازم و ضروري مي دانم و انتظار ما اين است كه ديگر واحد هاي دانشگاه آزاد اسلامي برگزاري اين گونه نشست ها را با دستور كار مشخص، جمع بندي مناسب و پيگيري موارد مطرح شده در آن را در دستور كار خود قرار دهند.


معاون پژوهش وفناوري دانشگاه آزاد اسلامي در پايان با تاكيد بر کاهش وابستگي دانشگاه به منابع شهريه اي از طريق توجه به شركت هاي دانش بنيان خاطر نشان كرد: واحد نجف آباد در زمينه کاستن از وابستگي به منابع شهريه اي، يكي از موفق ترين واحد هاي ما بوده است و آنچه كه ما انتظار داريم واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي تا سال 96 محقق كنند، واحد نجف آباد تا سال آينده به آن خواهد رسيد.

توصيه ميكنم واحد نجف آباد بر روي پروژه هاي پژوهشي با هدف مشخص و دست آوردي معين تمركز كند. همچنين حضور استادان در صنعت، دانش فرا گرفته در كلاس هاي خود را با عمل تلفيق كرده تا كارآيي لازم را به همراه داشته باشد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
 
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.