امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد واحد نجف آباد

همراه با اخبار دانشگاه

پاریس میزبان دانشجوی نجف آباد

به گزارش خبرنگار آنا از نجف آباد محمد شرافت پور دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی واحد نجف آباد در کنفرانس بین المللی تجارت، بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی مدیریت 2015 پاریس سخنرانی کرد.
شرافت پور که با ارائه مقاله ای تحت عنوان
Factors influencing interest to the purchase of luxury brands among consumers در این کنفرانس حضور یافته بود، راهکارهای افزایش فروش محصولات برند های معروف در حوزه کالاهای لوکس،خودرو و اشیاء زینتی را برای شرکت کنندگان تشریح کرد و گفت: ما در انجام تحقیق خود به طور عمده، اثر وضعیت مصرف کننده که در بر گیرنده عوامل اجتماعی و عوامل شخصیتی می باشد را در راستای ایجاد نگرش به خرید محصول لوکس مورد بررسی قرار دادیم. نتایج این تحقیق نشان می دهد که وضعیت مصرف تاثیر منفی بر نگرش مصرف کننده نسبت به محصولات لوکس دارد.

 

و به دلیل اینکه فقط اقشار پردرآمد توان خرید و مصرف محصولات لوکس را دارند، دیگر اقشار جامعه نسبت به این کالاها نگرش منفی پیدا می کنند. مصرف تجملی، پدیده ای نسبتاً عمومی محسوب می شود هرچند در کشورهای توسعه یافته فراگیرتر می باشد. می توان گفت مصرف تجملی در برخی از فرهنگ هایی که میل به ماده گرایی (ماتریالیسم) دارند، معمول تر می باشد. نتایج تحقیق ما نشان داد بین مصرف کالاهای لوکس و محیط سیاسی، تکنولوژیکی، فرهنگی و اقتصادی کشورها رابطه وجود دارد. به گونه ای که کشور های دارای ایدئولوژی معنویت گرا کمتر میل به مصرف کالاهای تجملی و گران قیمت دارند.
لازم به ذکر است کنفرانس بین المللی تجارت، بازاریابی و سیستم های اطلاعاتی مدیریت از 25 تا 26 نوامبر سال جاری در پاریس به میزبانی مشترک دانشگاه تجارت پاریس و دانشگاه کبک کانادا برگزار گردید. در این کنفرانس 32 نفر از برجسته ترین پژوهشگران کشور های ایران، کانادا، استرالیا، روسیه، امریکا، انگلستان، فرانسه ، لهستان، طی دو روز به سخنرانی پرداختند، که سخنرانی دانشجوی واحد نجف آباد به دلیل داشتن اعتبار علمی و تحقیقاتی بالا و قرار گرفتن در رتبه ششم مقالات ارائه شده در نوبت صبح روز اول کنفرانس ارائه گردید.

درخشش دانشجوی پزشکی نجف آباد أر آزمون علوم پایه

دانشجوی پزشکی واحد نجف آباد موفق به کسب رتبه 5/2 درصد شرکت کنندگان آزمون جامع علوم پایه گردید.
علی اثنی عشری دانشجوی رشته پزشکی در امتحانات علوم پایه که به صورت سراسری و در سطح تمام دانشگاههای علوم پزشکی کشور برگزار شد موفق به قرار گرفتن د رجایگاه 5/2 درصد دانشجویان شرکت کننده گردید. این آزمون جامع همه ساله از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برگزار می گردد و دانشجویان پزشکی همه دانشگاههای تحت پوشش وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که دوره آموزش علوم پایه را گذرانده اند برای ورود به دوره فیزیوپاتولوژی در آن شرکت می کنند و دانشجویانی که موفق به کسب رتبه 5/2٪ این آزمون شوند، اجازه خواهند داشت در پایان تحصیلات دوره پزشکی عمومی بدون گذراندن طرح خدمت نیروی انسانی در آزمون تخصص پزشکی شرکت کنند.
اثنی عشری در مورد سطح کیفی آزمون سال جاری گفت : سوالات این آزمون نسبت به سالهای قبل بسیار سختگیرانه، مفهومی وانتزاعی تر بود.
وی ضمن ابراز خشنودی از کسب این رتبه ممتاز، قرار گرفتن در این جایگاه را مرهون امکانات آموزشی، استادان وشرایط مطلوب تحصیل دانشجویان پزشکی در واحد نجف آباد بیان کرد و از اساتید و کادر آموزشی این دانشکده نیز قدردانی نمود.

 راه یابی دانشجوی نجف آباد به تیم ملی شطرنج

نیما جوان بخت دانشجوی رشته مهندسی صنایع واحد نجف آباد به تیم ملی شطرنج راه یافت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ازاد اسلامی واحد نجف آباد نیما جوان بخت با کسب مقام اول مسابقات انتخابی شطرنج که با حضور 18 دانشجوی ورزشکار برگزارگردید، موفق به راهیابی به تیم ملی شطرنج دانشجویان کشور شد.

این مسابقات در بخش آقایان در ۷ دور به روش سوییسی به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد و نیما جوانبخت دانشجوی شطرنج باز واحد نجف آباد با کسب امتیاز 5/5 و با میانگین درجه بالاتر حریفان (کسب امتیاز پوئن شکنی ) و رسیدن به مقام اول این دوره از مسابقات به عنوان عضو تیم ملی شطرنج جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات شطرنج دانشجویان جهان که در کشور امارات متحده عربی برگزار خواهد شد، انتخاب گردید.

گفتنی است چهاردهمین دوره مسابقات شطرنج دانشجویان جهان از تاریخ ۲۱ الی ۲۷ فروردین سال آینده در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود.
جوانبخت که هم اکنون در مسابقات شطرنج بزرگسالان کشور در حال رقابت با حریفان خود در مرحله نیمه نهایی برای کسب مدال می باشد به خبرنگار ما گفت: مسابقات شطرنج دانشجویان کشور که به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار شد از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار بود و تمام شطرنج بازان قدر دانشگاههای کشور در این تورنمنت حضور یافته بودند.

این دانشجوی شطرنج باز ضمن تشکر از میزبانی بسیار خوب و مطلوب دانشگاه پیام نور از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی نجف آبادکه به امر ورزش اهتمام و توجه شایانی دارند و شرایط حضور وی در مسابقات را فراهم کردند،نیز تشکر و قدردانی نمود.

 

 كرسي آزاد انديشي نماز در واحد نجف آباد


به گزارش خبرنگار آنا از واحد نجف آباد ، كرسي آزادانديشي با موضوع نماز در سالن شهيد ميردامادي دانشكده پزشكي برگزار شد.در این نشست که با حضور گسترده دانشجویان همراه بود، موضوع لزوم عبادت برای انسان در زندگی مدرن به عنوان سوال کلیدی این کرسی مطرح شد. این سوال در رابطه با نياز به عبادت در زندگي امروزي بود كه دو گروه موافق و مخالف به بيان ديدگاه هاي خود در اين خصوص پرداختند.

ابتدا گروه موافق با بيان استدلال هاي خود نياز به عبادت را در زندگي امروزي مطرح كردند. سپس گروه مخالف ضمن بيان اين كه مخالفتي با نياز به وجود عبادت ندارند، به بيان اين موضوع پرداختند كه چرا بايد عبادت به شكلي كه امروزه مطرح است انجام شود؟ روشهاي ديگري براي عبادت نیز وجود دارد.

همانگونه که در ادیان دیگر اصل راز و نیاز با خالق هستی به شیوه ها و روشهای متنوعی انجام میگیرد. هر ديني هم ادعا دارد كه كامل ترين دين است و نمي توان با قاطعيت گفت روشهايي كه اسلام براي عبادت برگزيده بهترين و كامل ترين روش هاست. در ادامه گروه مخالف به بيان اين مطلب پرداخت كه وقتي من از كلماتي كه در نماز ميخوانم چيزي نمي فهمم اين عبادت به من آرامش نمي دهد. اصلا چرا بايد نماز به عربي خوانده شود؟ گروه موافق نيز در پاسخ به اين موضوع گفت اگر شما از كلمات نماز چيزي نمي فهمي بايد به دنبال آن بروي تا ياد بگيري كه بفهمي. سپس كارشناس جلسه حجه الاسلام پوستين دوز به جمع بندي مباحث پرداخت و گفت: شاید بتوان برخی از کلمات زبان عربی را به نحو دقیق ترجمه کرد اما کلام خدا به دلیل جنبه اعجازگونه اش به هیچ وجه ترجمه پذیر نیست، از این رو اگر قرار باشد نمازمان را به زبان فارسی بخوانیم آنگاه در ترجمه اولین جمله آن در خواهیم ماند، چرا؟ چون به عنوان مثال کلمه "الله" در آیه شریفه "بسم الله الرحمن الرحیم"، اسمی است که جامع جمیع اسماء و صفات الهی است به همین دلیل ترجمه ناپذیر است.

هیچ کدام از معادلهایی که برای ترجمه این کلمه پیشنهاد کرده اند دقیق نبوده و نمی تواند بار معنایی کلمه "الله" را به دوش کشد، به عنوان مثال، کلمه خدا که برابر نهاده "الله" در زبان فارسی است به معنای "صاحب" یا "خودآ" ست یعنی همان چیزی که فلاسفه به آن می گویند "واجب الوجود" و واجب الوجود تنها یک ویژگی از ویژگیهای "الله" را به تصویر می کشد، که همان جنبه ذاتی و ضروری وجود خداوند است. همینطور است کلمه های "رحمن" و رحیم". تمام معادل هایی که در زبان فارسی برای این دو کلمه نهاده اند نارساست، مثلا "بخشاینده" فراخ بخشایش"، "بخشایشگر" و... همه به معنای کلمه "جواد"(به عربی) است یعنی کسی که در بخشش گشاده دست است، حال اینکه رحمن، اشاره به رحمت فراگیر خداوند دارد که گستره آن، همه را شامل می شود اعم از کافر و مومن، و کلمه "رحیم" ناظر به وصف رحمانیت خاص خداست که در آخرت تنها شامل حال مومنان می شود.وی در خصوص اينكه روشهاي اسلام براي عبادت برترين روش هاست به معرفی افرادي پرداخت كه از مسيحيت يا اديان ديگر به اسلام گرويده اند.

اين افراد در عمل به دستورات دين خود به مواردي برخورد كرده اند كه دين آنها پاسخي براي آن نداشته و سپس با تحقيق در مورد اديان ديگر به اسلام گرويده اند. وي افزود اگر افرادي كه دين ديگري داشته باشند و بخواهند به تمام مسائل دين خود پاي بند بوده و عمل كنند در نهايت به اين نتيجه خواهند رسيد كه به اسلام گرايش پيدا كنند. وی همچنین در خصوص بحث عربي خواندن نماز نيز در ادامه توضيحات گروه موافق و موارد مطرح شده قبلی افزود: از جمله دلایل دیگر خواندن نماز به زبان عربی حفظ وحدت رويه بین مسلمانان جهان است.

وحدت قدرت مي آورد و براي ايجاد قدرت ميان مسلمانان بايد زبان واحدي وجود داشته باشد ؛ مسأله اي كه امروز کشور های انگلیسی زبان با توسل به آن به قدرت جهاني تبديل شده اند.

 کارگاه ساختارشناسی قرآن کریم در واحد نجف آباد

به گزارش خبرنگار آنا از واحد نجف آباد کارگاه آموزشی ساختار شناسی قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد برگزار گردید.
مهدی اکبران مدیر دفتر مدیریت دانش و توانمند سازی منابع انسانی واحد نجف آباد بیان داشت: کارگاه آموزشی ساختار شناسی قرآن کریم به منظور آشنایی اجمالی شرکت کنندگان با ساختار و محتوای آیات و فراهم شدن زمینه انس با قرآن با همکاری بسیج کارکنان واحد نجف آباد برگزار شد. در این کارگاه که با حضور 120 نفر از کارمندان و به مدت سه هفته برگزار شد، شرکت کنندگان با موضوعاتی چون ساختار آیات، روشها و انواع ترجمه قرآن کریم، فهرست مطالب، موضوعات سوره های قرآن و نکات تفسیری آیات و مباحث موضوعی مرتبط آشنا شدند.


حجه الاسلام رضایی که تدریس این کارگاه را بر عهده داشت، در مورد نظریه ساختار شناسی قران کریم گفت: نظریه ساختار شناسی سوره های قران کریم از جمله مباحثی است که در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس این نظریه هر سوره قران کریم دارای یک هدف اصلی است که محتوای سوره ها با اهداف و مقاصد فرعی آن قابل تفکیک می باشد. در این روش به سه گونه متفاوت ساختار شناسی اجتماعی، ساختار شناسی تفسیری و تفسیر ساختاری به معرفی قران پرداخته می شود. وی در ادامه بیان داشت: از ابتدای پیدایش علم تفسیر، فهم مفردات و تک واژه های قرآن برای مسلمانان امری مهم و ضروری به شمار می رفته است و مفسران صدر اسلام از جمله ابن عباس ضرورت آن را درک نموده و برای فهم آن مسافرتها و تلاشها داشته اند.

برخی از کلمات قرآن در دایره «غریب» جای می گیرد و مسلمانان برای فهم آن تلاشها می کردند و در قرون بعدکتابهای مختلفی در این زمینه نگاشته شد و برخی دیگر از دانشمندان مسلمان در مورد وجوه مختلف معانی واژگان، کتابهایی نوشتند؛ چنان که برخی همانند راغب به صورت الفبایی، مفردات قرآنی را شرح دادند.

امروزه بحثی که در معنی شناسی قرآنی اهمیت دارد، این است که ما نباید فقط به واژه های غریب، وجوه و نظایر و یا سیر الفبایی واژه ها بپردازیم، بلکه باید به تمام نظام هماهنگ قرآنی روی آوریم؛ یعنی جهان بینی قرآنی از ارتباط درونی و انسجام کلمات کلیدی قرآنی و ارتباط میدانهای معنی شناسی کلمات استخراج می شود. محوری ترین و کانونی ترین واژه ها اللّه است که بر تمام واژه ها سیطره و چیرگی دارد و این مبیّن دیدگاه اللّه مرکزی و خدامحوری جهان بینی قرآنی است؛ یعنی حضور اللّه در قلمرو فردی و اجتماعی در روابط میان اعضای جامعه و از آنجا که خداوند دارای صفات اخلاقی است، روابط اجتماعی انسان نیز بازتاب صفات الهی است و در جامعه کنونی که موضوع جهانی شدن در حوزه فرهنگ و اقتصاد و سیاست مطرح است، قرآن در روابط اجتماعی مردم و ملل جهانی، همین اندیشه را ارائه می دهد که اللّه ناظر بر روابط مختلف انسان با خدا و خلق است؛ چرا که از نظر معنی شناسی قرآنی هیچ مفهوم مهمّی جدا از مفهوم خدا وجود ندارد و در قلمرو اخلاقیات انسانی، هر یک از صفات پسندیده بشری، بازتابی ضعیف و رنگ باخته و یا تقلیدی ناقص از صفات باری تعالی است، یا به واکنش خاصی که از اعمال الهی سرچشمه می گیرد، اشاره دارد.

در دیدگاه معنی شناسی، زبان تنها ابزاری برای سخن گفتن یا اندیشیدن نیست، بلکه وسیله ای است برای تصور کردن و تفسیر کردن جهانی که آن قوم را احاطه کرده است. از این رو در معنی شناسی قرآن باید تحقیق و مطالعه ای تحلیلی درباره زبان آن، یعنی واژگان عربی داشت، تا بتوان به بطون آیات و کلمات راه پیدا کرد و بسته به وسع و طاقت بشری بتوان از زلال معارف آن نوشید.

برگزاري مسابقات انتخابي تيم بسكتبال واحد نجف آباد

دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي نجف آباد با شركت در مسابقات بسكتبال سه نفره كه در 5 روز برگزار مي شود، علاوه بر افزايش توان فني و آمادگي جسماني خود، براي حضور در تيم بسكتبال دانشگاه با يكديگر به رقابت مي پردازند.
دكتر زاهدي مديركل تربيت بدني واحد نجف آباد در خصوص برگزاري اين مسابقات گفت: اين دوره از مسابقات در راستاي سياست هاي دانشگاه آزاد اسلامي و با هدف افزايش نيرو، نشاط و شادماني در بين دانشجويان و انتخاب افراد برتر براي تيم بسكتبال واحد نجف آباد در قالب 16 تيم سه نفره برگزار مي شود.از آنجا كه شركت كنندگان در اين رشته ورزشي بايد از مهارت هاي فني خاصي برخوردار باشند با اين حال استقبال بسيار خوبي از مسابقات شده است و با برنامه ريزي كه انجام شده در نظر داريم تعداد شركت كنندگان در دوره هاي بعدي را افزايش دهيم تا علاوه بر افزايش بار فني مسابقات، در اين رشته پرطرفدار ورزشي با استعداد يابي بپردازيم.

برگزاري كارگاه زبان بدن در واحد نجف آباد

به گزارش خبرنگار آنا از واحد نجف آباد كارگاه آموزشي زبان بدن، با هدف افزايش آگاهي و ارتقاي مهارت هاي ارتباطي دانشجويان به همت دفتر مشاوره و خدمات روانشناختي واحد نجف آباد برگزار شد. در اين كارگاه كه با استقبال چشمگير دانشجويان همراه بود، شركت كنندگان ديدگاه ها و نظرات خود را بيان و سوال هاي خود را در مورد موضوع هاي ارائه شده در كارگاه مطرح كردند .
دكتر پروين جمشيديان در خصوص انواع ارتباط و اهميت برقراري ارتباط موثر با ديگر افراد گفت : ارتباط به طور كلي شامل دو بخش كلامي و غير كلامي مي باشد و در ارتباطات بين¬فردي، بخش غير كلامي و زبان بدن اهميت بيشتري دارد. موانعي مانند تكميل جملات ديگران، قضاوت كردن، برچسب زدن، ارجاع به خود دادن و عدم آشنايي با حالات زبان بدن موجب اختلال در ارتباطات بين فردي مي شود.


جمشيديان افزود: زبان بدن شامل انواع ارتباط غیرکلامی یا رفتاری است و یک فرد از طریق رفتارهای فیزیکی خود، بدون آنکه صحبتی بکند قادر است با دیگران ارتباط برقرار نماید. این رفتارها می‌تواند مربوط به وضعیت و حالات بدنی مثل قرار گرفتن دست ها، پاها، نحوه نشستن، ایستادن، راه رفتن، خوابیدن، ژست هاي مختلف مانند حالت ها، اطوارها، اداها، حرکات و اشارات بدنی، جلوه‌های هیجانی صورت و حرکات چشم‌ها باشد.
در ادامه دكتر سعيده فنايي ديگر مدرس كارگاه با توضيح پيرامون اهميت زبان بدن در شناخت طرف مقابل و برقراري ارتباطات موثر خاطر نشان كرد: بايد در مورد برخي باورها در اين زمينه ابهام زدايي كرد زيرا ممكن است براي نو آموزان زبان بدن گمراه كننده باشد. معمولاًدر مورد زبان بدن چندين تصور اشتباه وجود دارد كه بايد به آن ها توجه داشت. مثلِ اين باور كه کسی که زبان بدن را می‌داند و می‌شناسد می‌تواند انسان دروغگو را از انسان راستگو به سادگی تشخیص دهد، يا ارتباط چشمی، همیشه خوب و مفید است، و يا اينكه بر اساس حرکت چشم مي توان راستگویی و دروغگویی افراد را تحليل كرد. در واقع با يادگرفتن زبان بدن نبايد اين تصور به وجود بيايد كه مي توان با استفاده از آن ذهن افراد را خواند.از نظر علمي نيز امكان اينكه فردي بتواند دقيقاً ذهن ديگري را بخواند يك امر محال است. اما با يادگيري زبان بدن و آگاهي بيشتر در اين زمينه مي توان ارتباطات فردی و اجتماعی آسان و مؤثري برقرار كرد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)  
دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی
کد جدید

تمام حقوق مادی و معنوی این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد , هرگونه کپی و نقل قول از مطالب سايت با ذكر منبع بلامانع است.